ضد آفتاب خوب خارجی برای پوست خشک را از کجا بخرم؟

نادر سیاسی
احتمالاً تاکنون شنیده‌اید که استفاده از کرم ضد آفتاب از مهم‌ترین مراحل در روتین مراقبت از پوست به شمار می‌رود. برخلاف تصور عموم، کرم ضد آفتاب مختص روزهای آفتابی نیست بلکه استفاده از آن در روزهای بارانی و ابری نیز ضروری است. کرم‌های ضد آفتاب بسیار زیادی از برندهای داخلی و خارجی در بازار وجود […]

احتمالاً تاکنون شنیده‌اید که استفاده از کرم ضد آفتاب از مهم‌ترین مراحل در روتین مراقبت از پوست به شمار می‌رود. برخلاف تصور عموم، کرم ضد آفتاب مختص روزهای آفتابی نیست بلکه استفاده از آن در روزهای بارانی و ابری نیز ضروری است. کرم‌های ضد آفتاب بسیار زیادی از برندهای داخلی و خارجی در بازار وجود دارند. این موضوع می‌تواند انتخاب را دشوار کند. با مراجعه به سایت فروشگاه اینترنتی شیمن شاپ می‌توانید قیمت ضد آفتاب پوست خشک خارجی را استعلام بگیرید.

قیمت و خرید کرم ضد آفتاب خارجی برای پوست خشک

شیمن شاپ به عنوان یک فروشگاه اینترنتی عرضه‌کننده بهترین محصولات آرایشی و مراقبت از شناخته می‌شود. کرم‌های ضد آفتاب خارجی را می‌توان به دو دسته تقسیم‌بندی کرد:
  • کرم ضد آفتاب شیمیایی
  • ضد آفتاب فیزیکی
در ترکیب کرم‌های ضد آفتاب شیمیایی از آووبنزون، اکتیسالات، اکتینو کسات و اکسی بنزون استفاده می‌شود. از سوی دیگر، کرم‌های ضد آفتاب فیزیکی حاوی مواد معدنی ازقبیل: اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم هستند. ضد آفتاب‌های شیمیایی با نفوذ به پوست و جذب اشعه UV از پوست محافظت می‌کنند. این در حالی است که حفاظت از پوست توسط کرم‌های ضد آفتاب فیزیکی ازطریق پراکنده کردن پرتوهای مضر خورشید انجام می‌شود. کرم‌های ضد آفتاب خارجی مناسب برای پوست خشک با قیمت‌های مختلفی در بازار به فروش می‌رسند. توجه داشته باشید که قیمت این کرم‌ها در مقایسه با نمونه‌های ایرانی بیشتر است. عوامل بسیار زیادی بر قیمت کرم‌های ضد آفتاب خارجی تاثیر می‌گذارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • برند تولیدکننده و کشور سازنده
  • مدل کرم ضد آفتاب
  • درصد SPF
  • مقاومت در برابر آب و تعریق
  • طیف گسترده یا broad spectrum
  • کیفیت کرم ضد آفتاب
علاوه بر این، شرایط بازار و نوسان ارز نیز بر قیمت نهایی این محصولات تاثیر مستقیم می‌گذارند. اگر به دنبال خرید کرم ضد آفتاب خارجی مناسب برای پوست خشک هستید، کرمی را انتخاب کنید که حاوی روغن، گلیسیرین، لانولین، سیلیکون و آلوئه ورا باشد. برخی از مواد اولیه نامناسب می‌توانند آسیب جدی به پوست بزنند و شادابی آن را از بین ببرند.

مزایای استفاده از کرم ضد آفتاب برای پوست خشک

استفاده از کرم‌های ضد آفتاب برای انواع پوست ضروری است. با این وجود، پوست خشک بیشتر در معرض آسیب اشعه UV قرار می‌گیرد. در واقع، آسیب‌های ناشی از نور خورشید روی پوست خشک بیشتر است. از مهم‌ترین مزایا استفاده از کرم ضد آفتاب روی پوست خشک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • جلوگیری از چین و چروک و لک
  • آبرسانی پوست
  • محافظت در برابر اشعه مضر خورشید

ویژگی‌های کرم ضد آفتاب مناسب برای پوست خشک

انتخاب ضد آفتاب باید با توجه به نوع پوست باشد. در نتیجه، اگر هنوز شناختی از نوع پوست خود ندارید، حتماً باید در این زمینه اطلاعات کاملی به دست آورید. استفاده از کرم ضد آفتاب برای پوست خشک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. کرم‌های ضد آفتاب مورد استفاده برای این نوع پوست دارای ویژگی‌های مختلفی هستند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به فرمولاسیون طیف گسترده (broad spectrum) و حداقل SPF 30 اشاره کرد. کرم‌های ضد آفتاب طیف گسترده از پوست در برابر اشعه UVA و UVB محافظت می‌کنند. این در حالی است که کرم‌های ضد آفتاب معمولی تنها حفاظت از پوست در برابر اشعه UVA را تضمین می‌کنند. تحقیقات نشان داده‌اند که هر دو اشعه می‌توانند تاثیر مخربی بر پوست داشته باشند و باعث تخریب سلول‌های پوست شوند. از سوی دیگر، SPF کرم‌های ضد آفتاب نباید از 30 کمتر باشد. هر چه SPF کرم ضد آفتاب بیشتر باشد، حفاظت آن از پوست نیز بیشتر خواهد بود. استفاده از کرم‌های ضد آفتاب با SPF بیشتر از 30 برای پوست‌های خشک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. علاوه بر این دو مورد، مواد اولیه بکار رفته در کرم ضد آفتاب نیز بسیار مهم هستند. در ترکیب کرم‌های ضد آفتاب خارجی مخصوص پوست خشک معمولاً از موادی استفاده می‌شود که برای سلامت پوست مفید هستند. این کرم‌های ضد آفتاب می‌توانند از پیری زودرس پوست نیز به میزان قابل توجهی جلوگیری کنند. به طور کلی، برندهای خارجی در ترکیب کرم‌های ضد آفتاب خود از آنتی اکسیدان‌های قوی، امولسیون‌های مغذی، روغن‌های گیاهی و مواد مرطوب‌کننده استفاده می‌کنند. این مواد موجب کاهش التهاب و قرمزی پوست می‌شوند و پوست را سالم و مرطوب نگه می‌دارند.

سرامیدها و پپتیدها؛ دو ماده اصلی در ترکیب کرم ضد آفتاب

اکثر کرم‌های ضد آفتاب برندهای مطرح خارجی از سرامیدها و پپتیدها در فرمولاسیون خود استفاده می‌کنند. این دو ماده، نقش بسیار مهمی در سلامت پوست‌های خشک ایفا می‌کنند. تاثیر سرامیدها و پپتیدها در کاهش چین و چروک پوست صورت انکارناپذیر است. به طور کلی، موادی که در ترکیب کرم‌های ضد آفتاب استفاده می‌شوند، بدون بو هستند چراکه بو موجب تحریک پوست می‌شود. اگر به دنبال خرید ضد آفتاب خارجی برای پوست خشک هستید، توجه کنید که در ترکیب آن از الکل، روغن‌های اساسی، مرکبات و عصاره گیاه استفاده نشده باشد. این مواد می‌توانند پوست را تحریک کنند و موجب التهاب و قرمزی آن شوند. در برخی از موارد نیز استفاده از کرم‌های ضد آفتاب غیراصل و نامناسب باعث افزایش خشکی پوست می‌شود. بنابراین، هنگام خرید ضد آفتاب حتماً به برچسب روی آن توجه کنید.

تاثیر SPF بر ماندگاری کرم ضد آفتاب

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که کرم ضد آفتاب تا چند ساعت روی پوست باقی می‌ماند؟ برای پاسخ به این سوال باید فاکتورهای متعددی را در نظر گرفت که SPF از مهم‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود. SPF یا به اختصار sun protection factor معیاری برای تعیین مدت زمان حفاظت از پوست در برابر اشعه UV خورشید است. به عنوان مثال، استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF 30 می‌تواند تا 10 ساعت از پوست در برابر نور آفتاب حفاظت کند. البته، این مدت زمان به فاکتورهای مختلفی ازجمله: شدت نور خورشید، محل زندگی و نوع پوست نیز بستگی دارد. به این نکته توجه داشته باشید هیچ کرم ضد آفتابی نمی‌تواند از پوست به صورت صد درصد حفاظت کند. حتی کرم‌های ضد آفتاب با SPF 100 نیز حفاظت 99 درصدی از پوست در برابر نور خورشید را ارائه می‌دهند. البته، میزان تعرق پوست نیز بر ماندگاری کرم ضد آفتاب تاثیر مستقیم دارد. خرید کرم‌های ضد آفتاب با SPF کمتر از 30 به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. با این وجود، استفاده از کرم‌های ضد آفتاب با SPF بیشتر از 50 و 60 برای پوست خشک مناسب نیست. این نوع کرم‌ها بسیار سنگین و غلیظ هستند و می‌توانند پوست را تحریک کنند. بسیاری از حسایت‌ها، التهاب‌ها و مشکلات پوستی در اثر انتخاب نامناسب کرم ضد آفتاب ایجاد می‌شوند.

با شیمن شاپ مطمئن خرید کنید

تنوع کرم‌های ضد آفتاب موجود در بازار باعث می‌شود تا انتخاب بهترین گزینه با توجه به نوع پوست سخت باشد. از سوی دیگر، اطمینان از اصل بودن محصولات آرایشی تنها با خرید از فروشگاه‌های معتبر امکان‌پذیر خواهد بود. فروشگاه اینترنتی شیمن شاپ از سال 1394 تاکنون در زمینه فروش انواع محصولات آرایشی، بهداشتی و مراقبت از پوست فعالیت دارد. فروشگاه اینترنتی شیمن شاپ عرضه‌کننده برترین محصولات آرایشی-بهداشتی خارجی با تضمین کیفیت و اصالت است. تمامی محصولات خارجی این فروشگاه کاملاً اصل و اورجینال هستند و با قیمت مناسب در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. بنابراین، برای خریدی مطمئن و بدون دغدغه به فروشگاه اینترنتی شیمن شاپ مراجعه کنید.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ