نکات طلایی برای مراقبت قبل و بعد از ایمپلنت دندان

نادر سیاسی
 برای افزایش ماندگاری ایمپلنت نباید از تاثیر مراقبت‌های لازم قبل و بعد از کاشت مانند ورزش نکردن، جرم‌گیری، استفاده از دهانشویه قبل از جراحی و غیره غافل شویم. راز داشتن ایمپلنت مادام‌العمر چیزی نیست جز رعایت نکات مراقبتی قبل و بعد از کاشت آن! با مراقبت صحیح و رعایت نکات لازم قبل از کاشت و […]

 برای افزایش ماندگاری ایمپلنت نباید از تاثیر مراقبت‌های لازم قبل و بعد از کاشت مانند ورزش نکردن، جرم‌گیری، استفاده از دهانشویه قبل از جراحی و غیره غافل شویم. راز داشتن ایمپلنت مادام‌العمر چیزی نیست جز رعایت نکات مراقبتی قبل و بعد از کاشت آن! با مراقبت صحیح و رعایت نکات لازم قبل از کاشت و بعد از آن می‌توانیم از عواقبی مانند عفونت یا شکستن دندان کاشته شده جلوگیری کنیم. برای آشنایی بیشتر با ترفندهای داشتن ایمپلنت دائمی مانند رژیم غذایی مناسب، اهمیت جرم‌گیری، ورزش نکردن بعد از کاشت و مواردی از این قبیل، ادامه مقاله را از دست ندهید.

بایدهای قبل از ایمپلنت مشهد

  • یک ساعت قبل از شروع جراحی یک مسکن قوی مصرف کنید.
  • سه روز قبل از شروع ایمپلنت در مشهد، از دهان‌شویه استفاده کنید.
  • در صورت تجویز دندانپزشک، قبل از شروع جراحی آنتی‌بیوتیک استفاده کنید.
  • سعی کنید شب قبل از موعد کاشت ایمپلنت دندان مشهد، خواب کافی و آرام داشته باشید.
  • سه تا پنج روز قبل از جراحی از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون مانند «آسپرین» خودداری کنید.
  • دو هفته قبل از جراحی کاشت ایمپلنت مشهد، از مصرف هر گونه مواد الکلی، سیگار، قلیان و سایر دخانیات بپرهیزید.

مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان

  • به مدت دو روز ورزش نکنید.
  • از نوشیدن مایعات به وسیله نی خودداری کنید.
  • تا یک هفته بعد از کاشت ایمپلنت مشهد، سراغ سیگار نروید.
  • تا دو روز نوشیدن مایعات و خوردن موادغذایی بسیار داغ و بسیار سرد مضر است.
  • تا 72 ساعت بعد از ایمپلنت مشهد، از مسواک زدن و خوردن موادغذایی سفت پرهیز کنید.
images_1703145578_6583f06ad03fe.png

توصیه های بعد از ایمپلنت دندان

برای جلوگیری از خونریزی و آسیب ایمپلنت دندان در مشهد بعد از کاشت، بهتر است تا چند روز موادغذایی نرم و آبکی بخوریم. این موضوع روند بهبودی را سرعت می‌بخشد. از طرفی تاثیرات مصرف مرتب و به موقع داروهایی که دندانپزشک برایتان تجویز می‌کند را بر تسریع روند بهبودی و پیشگیری از عواقب احتمالی دست کم نگیرید. می‌توانید برای از بین بردن ورم و التهاب ناحیه‌ای که دندان در آن کاشته می‌شود، از کمپرس یخ استفاده کنید. این نکته را فراموش نکنید که مواد قندی عامل تخریب دندان‌ها هستند پس بهتر است بعد از مصرف مواد قندی، محیط دهان را کاملا شست‌وشو دهید.

بعد از ایمپلنت چه بخوریم؟

یکی از نگرانی‌‌های افراد این است که بعد از کاشت دندان چه بخوریم؟ قبل از هر چیز به این موضوع نیز توجه داشته باشید که تا زمانی که اثر بی‌حسی از بین نرفته است، ترجیحا مایعات مصرف کنید چرا که جویدن موادغذایی با بی‌حسی، خود می‌تواند یک عامل آسیب تلقی شود. با توجه به این موضوع بهترین انتخاب‌ها بعد از انجام ایمپلنت مشهد، آب یا شیر سرد، یخ در بهشت، میلک شیک، آبمیوه و بستنی‌ است. آش و سوپ (با دمای متعادل)، پوره سیب زمینی، ژله و پاستا هم بعدِ از بین رفتن بی‌حسی دندان، از بهترین پیشنهادات هستند.

مراقبت های دراز مدت ایمپلنت دندان

اگر شما هم تا به امروز اینطور فکر می‌کردید که چون ایمپلنت مشهد نوعی دندان مصنوعی محسوب می‌شود و نیازی به مراقبت ندارد، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. ایمپلنت ساختار متفاوتی از دندان‌های طبیعی دارد اما نیازمند مراقبت بوده تا دوام خود را حفظ کند. در ادامه مهم‌ترین نکات برای مراقبت از ایمپلنت در طولانی مدت را می‌خوانیم. images_1703145622_6583f0965c092.png

1. رعایت بهداشت دهان

اهمیت استفاده مرتب و مداوم از مسواک، خمیر دندان و نخ دندان مناسب برای ایمپلنت مشهد با دندان‌های طبیعی در دهان برابری می‌کند. رعایت بهداشت دهان نقش پررنگی در پیشگیری از لق شدن یا عفونت ایمپلنت ایفا می‌کند. در کنار استفاده روزانه از مسواک و نخ دندان، باید نوع مناسبی از آن‌ها را انتخاب کنیم تا روکش دندان کاشته شده دچار آسیب نشود. بهترین نخ دندان‌ها برای ایمپلنت، انواع نازک و نرم آن‌ها هستند.

2. مایعات داغ، دشمن ایمپلنت مشهد

مصرف مایعات و موادغذایی داغ منجر به افزایش دمای داخل دهان می‌شوند. از آن جا که بخشی از ایمپلنت مشهد از فلز ساخته شده و به راحتی گرما را به خود جذب می‌کند، گرمای داخل دهان مجذوب آن شده و داغ می‌شود. تکرار این اتفاق باعث می‌شود که سلول‌های اطراف ایمپلنت مشهد سوخته و سپس از بین بروند. بعد از سوختن سلول‌ها، ایمپلنت مشهد به مرور لق می‌شود و حتی ممکن است به طور کامل از لثه جدا شود. به همین منظور بهتر است مصرف خوراکی‌های داغ را کنار بگذارید یا کمی صبر کنید تا دمای آن‌ها پایین بیاید. و سپس مصرفشان کنید.

3. بررسی منظم وضعیت ایمپلنت

معاینه دندان‌ها و بررسی وضعیت دهان جهت تشخیص آسیب‌های احتمالی ایمپلنت مشهد و سایر دندان‌ها به شما کمک می‌کند تا در صورت وجود مشکل، به موقع از آن آگاه شده و فوراً برای درمان اقدام کنید. اگر معاینات دوره‌ای را جدی بگیرید، در هزینه‌های خود به طور چشمگیری صرفه‌جویی کرده‌اید چرا که نیازی نیست برای ترمیم یا کاشت مجدد ایمپلنت مشهد هزینه‌ای پرداخت کنید.

4. جرم گیری از واجباته

یکی از ضروری‌ترین اقداماتی که باید در جهت حفظ سلامت ایمپلنت انجام دهیم، جرم گیری است. برخی از عواقب عدم جرم گیری ایمپلنت عبارت است از:
  • جرم گیری ایمپلنت از عفونت لثه جلوگیری می‌کند.
  • جرم ایمپلنت موجب بوی بد دهان می‌شود و جرم گیری این مشکل را برطرف می‌کند.
  • جرم گیری ایمپلنت جرم‌ها را از سطح روکش پاکسازی کرده و موجب درخشان شدن آن می‌شود.

چرا کلینیک دندانپزشکی بارانا، بهترین مرکز ایمپلنت مشهد است؟

images_1703145642_6583f0aa1c512.png اگر به دنبال یک مرکز معتبر برای ایمپلنت هستید، «کلینیک دندانپزشکی بارانا» یکی از بهترین مراکز دندانپزشکی در مشهد برای کاشت دندان است. این مجموعه از کادر پزشکی حرفه‌ای تشکیل شده و دارای تجهیزات بروز است. همچنین امکان مشاوره و معاینه رایگان بارانا به شما کمک می‌کند تا با بی هیچ هزینه‌ای با دندانپزشک مشورت کرده و بدون ترس و نگرانی، روند درمانی خود را پیش ببرید.    
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ