هتلداری تور‌های گران قیمت با کشتیهای لوکس تفریحی

alodoctoradmin2
“جاناتان گلداسمیت”، رئیس یکی از شرکت‌های برگزار کننده تور‌های لوکس، می گوید: “به نظر من، چندین عامل در این باره نقش دارند. کاوش گذرا در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری محبوب است، بگیرید سفر با قایق یا با قطار، همه آن‌ها جذابیت خاص خود را دارند. اصلی‌ترین ایده پشت این گونه سفرها این […]

“جاناتان گلداسمیت”، رئیس یکی از شرکت‌های برگزار کننده تور‌های لوکس، می گوید: “به نظر من، چندین عامل در این باره نقش دارند. کاوش گذرا در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری محبوب است، بگیرید سفر با قایق یا با قطار، همه آن‌ها جذابیت خاص خود را دارند. اصلی‌ترین ایده پشت این گونه سفرها این است که یک بار چمدان و وسایل خود را باز کنید، به آرامی سفر کنید و تا جایی که ممکن است از مناظر لذت ببرید و تماشا کنید. همچنین، اگر شما مالک یکی از هتل‌های زنجیره‌ای بزرگ بین المللی باشید، ممکن است متوجه شده باشید که برخی از مشتریان تان در فصل یا سالی که به هتل شما در شهر‌های مختلف جهان نمی‌آیند، با قایق تفریحی شخصی به مناطق مختلف سفر می‌کنند. بنابراین، برند‌های هتل‌های زنجیره‌ای به دنبال دسترسی به عرصه‌های آبی و دریایی هستند تا مشتریانشان را در آنجا نیز در کنار خود نگه دارند”.

چندین برند از برند‌های معتبر بین المللی در عرصه هتلتداری در سالیان اخیر مجموعه‌ای از اَبَرقایق‌های تفریحی را راه اندازی کرده اند. به طور گسترده گزارش شده بود که فروش ابرقایق‌های تفریحی در طول پاندمی کووید به میزان قابل توجهی افزایش یافت، زیرا افراد بسیار ثروتمند به دنبال حفظ حریم خصوصی و انزوای شان به دور از جمعیت بودند. شاید این امری تعحب آور نبود، زیرا همزمان ثروت جمعی میلیاردر‌های سیاره زمین بیش از ۳ تریلیون پوند افزایش یافت. در حالی که فروش کشتی‌های قدیمی و جدید از آن زمان به طور کلی کاهش یافته بازار کشتی‌های مستعمل بزرگتر از ۶۰ متر جایگاه خود و بازار جهانی کشتی‌ها و قایق‌های تفریحی را حفظ کرده است بازاری که ارزش آن در سال ۲۰۲۲ میلادی ۶.۴ میلیارد دلار ارزش داشت و پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰ میلادی به ۱۳.۶۷ میلیارد دلار افزایش یابد.

به نظر می‌رسد که تمایل به قایق‌های تفریحی بسیار شیک وجود خواهد داشت و شاید تعجب آور نباشد که با توجه به مشتریان آن قایق‌ها دنیای هتل‌های لوکس سهمی از آن بازار را می‌خواهد. چندین برند برجسته هتلداری در عرصه بین المللی از جمله ریتز کارلتون، اَمان، فور سیزنز و اورینت اکسپرس در سالیان اخیر مجموعه‌ای از اَبَرقایق‌های تفریحی را راه اندازی کرده اند که تجسم هر آن چه مهمانان شان در مورد هتل انتظار دارند را در دریا و بر روی آب برای آنان تحقق می‌بخشند. با این وجود، با دارا بودن بین ۵۰ تا ۱۵۰ سوئیت در هر ابرقایق تفریحی آیا آن ابرقایق‌ها می‌توانند سبک زندگی مرتبط را ارائه دهند؟

اَبَرقایق تفریحی دقیقا چیست؟

در حالی که هیچ تعریف رسمی‌ای از ابرقایق تفریحی وجود ندارد به طور گسترده پذیرفته شده که آن وسایل نقلیه دریایی قایق‌هایی (با اندازه‌ای بزرگتر از قایق و کوچک‌تر از کشتی) هستند که تحت مالکیت خصوصی می‌باشند و برای مصارف تفریحی مورد استفاده قرار می‌گیرند و در ابعادی بزرگتر از ۲۴ متر هستند و دارای کاپیتان و خدمه در تمام طول سال می‌باشند.

واقعیت آن است که مزیت اصلی در مورد ابرقایق‌های تفریحی که کارکرد هتل را دارند آن است که حتی مجلل‌ترین هتل‌های جهان در خشکی نیز نمی‌توانند هر روز صبح منظره متقاوتی مانند ابرقایق‌های تفریحی که کارکرد هتل را پیدا کرده اند به مسافران ارائه دهند. در نتیجه، مهمانان آن ابرقایق‌های تفریحی ممکن است تمایل بیش تری به اجاره یک ابرقایق تفریحی یا سرمایه گذاری در مالکیت آن داشته باشند.

روند رو به رشد

هنگامی که خط کشتیرانی Crystal Cruises در سال گذشته اعلام ورشکستگی کرد توسط “آمبرکرامبی اند کنت” شرکت برگزار کننده تور‌های لوکس تصاحب شد. دو کشتی از محبوب‌ترین کشتی‌های آن یعنی سرنیتی و سمفونی مورد بازسازی مجللی قرار گرفته و از ظرفیت شان به میزان یک سوم کاهش یافت. اکنون ۷۰ درصد کابین‌های آن کشتی‌ها سوئیت هستند. با این وجود، آن کشتی‌ها علیرغم آن که آرزوی تبدیل شدن شان به هتل‌های پنج ستاره وجود داشته و بسیار خوب کار می‌کنند واضح است که هنوز به آن سطح نرسیده اند. با این وجود، آن چه “آمبرکرامبی اند کنت” از ان استفاده کرده آن است که که علیرغم آن که حفظ حریم خصوصی و انحصار بسیار اهمیت دارد مسافران به صورت همزمان دوست دارند برای معاشرت کردن، دیدن و دیده شدن و لباس مخصوص پوشدن برای صرف شام در میان افراد همفکران شان باشند. این خواسته را می‌توان در هتل‌ها دریایی، اما نه در قایق‌های خصوصی تحقق بخشید. در اینجاست که مفهوم ابرقایق‌های تفریحی شکاف موجود در بازار را پر می‌کند.

در این میان برند “امان” (Aman) که مسلما جزو منحصربفردترین هتل‌های زنجیره‌ای جهان بوده و در این زمینه مقام پیشتازی خود را حفظ کرده ده سال پیش با رونمایی از “اماندیری”  (Amandiri) در اندونزی به حوزه هتلداری دریایی وارد شد. یکی دیگر از هتل‌های دریایی قابل توجه فورسیزنز اکسپلورر است که استراحتگاهی شناور و ۱۱ کابینی توصیف می‌شود.

افزایش تقاضا برای ابرقایق‌های تفریحی در قالب هتل به چه دلیل رخ داده است؟

برگزار کننده تور‌های لوکس می‌گوید:”من فکر می‌کنم چندین عامل در این باره نقش دارند. کاوش گذرا بیش از هر زمان دیگری محبوب است چه سفر با قایق باشد و یا با قطار. ایده اصلی پشت این گونه سفر‌ها آن است که یک بار چمدان و وسایل خود را باز کنید، به آرامی سفر کنید و تا جایی که می‌توانید از مناظر لذت برده و تماشا کنید. هم چنین، اگر شما مالک یک هتل زنجیره‌ای بزرگ بین المللی باشید ممکن است متوجه شده باشید که برخی از مشتریان تان در فصل یا سالی که به هتل شما در شهر‌های مختلف جهان نمی‌آیند با قایق تفریحی شخصی به مناطق مختلف سفر می‌کنند. بنابراین، برند‌های هتل‌های زنجیره‌ای به دنبال دسترسی به عرصه آبی و دریایی هستند تا مشتریان شان را در آنجا نیز در کنار خود نگه دارند”.

در حالی که این روز‌ها رقابت شدیدتر از همیشه است برند‌های فعال در عرصه هتلداری باید خلاقیت خود را به کار گیرند تا موفق باقی بمانند و مهمانان شان را با خود نگه دارند. در سطح عملی ابرقایق‌های تفریحی با ارائه خدمات هتل‌های عالی در خشکی شیوه‌ای جذاب برای حفظ مهمانان هتل در کنار آن برند هستند.

افراد در سراسر جهان به دنبال مواجهه با تنوع بالای پیشنهاداتی هستند که به آنان عرضه می‌شود. دیدن این تعداد از برند‌های لوکس که سفر‌های دریایی را ارائه می‌کنند برای هر مخاطبی جالب توجه است. بدون شک افرادی هستند که پیش‌تر به سفر دریایی فکر نکرده اند، اما آن برند هتل را می‌شناسند و در نتیجه برای اولین بار علاقمند می‌شوند تا با ابرقایق تفریحی آن هتل به سفر دریایی بروند.

چه چشم اندازی برای ابرقایق‌های تفریحی در قالب هتل‌های دریایی دیده می‌شود؟

ریتز کارلتون مجموعه ابرقایق‌های تفریحی خود را در پاییز ۲۰۲۲ میلادی با هدف جذب ۵۰ درصد  مهمانان تازه وارد با میانگین سنی ۵۵ سال راه اندازی کرد. اولین هتل دریایی آن با نام اِوریما ظرفیت جای دهی ۲۹۸ نفر در ۱۴۹ سوئیت را داشت و در حالی که به وضوح بزرگ بود شکل و احساس یک قایق تفریحی خصوصی را به مهمانان انتقال می‌داد در حالی که درون آن هر آن چه از یکی از شعب هتل‌های زنجیره‌ای ریتز کارلتون انتظار می‌رود به مهمانان ارائه داده می‌شود. قرار است ریتز کارلتون در اواخر سال جاری میلادی دومین ابرقایق تفریحی خود به نام ایلما را راه اندازی کرده و در سال ۲۰۲۵ میلادی از لومینارا  به عنوان سومین ابرقایق تفریحی خود در قالب هتلی دریایی رونمایی خواهد کرد.

سپس فورسیزنز خواهد بود که از اولین هتل دریایی خود تا اواخر سال ۲۰۲۵ میلادی و از دومین هتل دریایی خود یک سال پس از ان رونمایی خواهد کرد. اولین هتل دریایی دارای ۹۵ سوئیت خواهد بود. آن هتل‌های دریایی هم چنین به مهمانان امکان دسترسی آسان به انواع اسباب بازی‌ها و وسایل ورزش‌های آبی که به طور سنتی در قایق‌های تفریحی خصوصی وجود دارند را ارائه خواهند داد. هم چنین، لیموزین‌های دریایی سفارشی برای کاوش در خط ساحلی و یک استخر آب شور که به پیست رقص تبدیل می‌شود وجود خواهد داشت.

سپس قرار است برند اورینت اکسپرس در سال ۲۰۲۶ میلادی از Silenseas ۲۲۰ متری دارای ۵۴ سوئیت به عنوان بزرگترین ابرقایق تفریحی جهان رونمایی کند که توسط یک سیستم پیشران بادی هدایت می‌شود. آن هتل دریایی دارای دو استخر، دو رستوران، یک بار و یک  تفریحگاه تندرستی طبیعی خواهد بود.

هم چنین، قرار است برند هتل “اَمان” در سال ۲۰۲۶ میلادی از Aman at Sea یک ابرقایق تفریحی موتوری لوکس ۱۸۲ متری با ۵۰ سوئیت جادار رونمایی کند که تمام سوئیت‌ها بالکن مخصوص به خود را دارند. “ولاد دورونین” مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره امان می‌گوید:”من یک فرصت و یک شکاف در بازار دیدم چرا که تا ان لحظه چیزی وجود نداشت که در میانه یک کشتی کروز و یک ابرقایق تفریحی خصوصی باشد. به همین خاطر ما به این عرصه وارد شدیم. ابرقایق تفریحی ما با ارائه امکاناتی مشابه امکانات یک کشتی حس اقامت در یک قایق تفریحی شخصی را به مهمان ارائه می‌دهد با این تفاوت که فرد امکان معاشرت با مهمانان همفکر خود را نیز خواهد داشت”.

هزینه سفر با هتل‌های دریایی لوکس چقدر خواهد بود؟

سفر هفت شبه در دریای مدیترانه با ابرقایق تفریحی اوریما از برند ریتز کارلتون از ۶۶۹۶ پوند بازای هر نفر آغاز می‌شود. برای سفر با ابرقایق تفریحی “پالائو” از برند فور سیزنز اکسپلورر باید ۲۶۳۰ پوند بازای هر شب برای دو نفر که شامل خدماتی، چون پوشش تمام وعده‌های غذایی، سه غواصی در روز، گشت و گذار با راهنما و ورزش‌های آبی غیر موتوری می‌شود را پرداخت نمایید.

هم چنین، برای سفر هفت شبه با “اماندیری” با پنج کابین (حداکثر شش نفر) هزینه سفر از ۱۲۷۵۲ پوند بازای هر شب آغاز می‌شود که شامل استفاده از تمام غذاها، نوشیدنی‌های غیر الکلی، استاد غواصی و کلیه تجهیزات غواصی و سایر موارد مرتبط با گشت و گذار‌ها خواهد شد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ