۷ چیزی که نباید در هتل به آن دست بزنید

مهرناز زاوه
ما اینجا قرار نیست تعطیلاتتان را خراب کنیم، اما بعضی وسایل در اتاق هتل‌ها که حتی فکرش را هم نمی‌کنید می‌توانند پوشیده از باکتری باشند.

مسلما قرار نیست وقتی در هتل در اتاقتان هستید روی زمین شام بخورید، اما میکروب‌ها فقط روی زمین هتل‌ها پیدا نمی‌شوند. ما اینجا قرار نیست تعطیلاتتان را خراب کنیم، اما بعضی وسایل در اتاق هتل‌ها که حتی فکرش را هم نمی‌کنید می‌توانند پوشیده از باکتری باشند.
۱.کلید اصلی برق
کلید برق اولین چیزی است که بیشتر افراد به محض ورود به اتاق لمس می‌کنند. کتی کیرش، دانشجوی دوره کارشناسی دانشگاه هوستون در تحقیقات خود دریافت که کلید اصلی برق در اتاق‌های هتل آلوده‌ترین چیز ممکن در این اماکن هستند. از آنجایی که نمی‌شود از روشن کردن چراغ‌ها صرف نظر کرد، بهتر است دستانتان را بلافاصله بشویید.
۲.کنترل از راه دور (ریموت)
تلویزیون یکی از وسایل اصلی اتاق‌های هتل است. بنابراین، قبل از استفاده از آن کمی فکر کنید. دکتر چارلز جربا، استاد میکروبیولوژی دانشگاه آریزونا در تحقیقات خود دریافت که کنترل‌های از راه دور به باکتری آلوده هستند. از این رو، بهتر است آنها را با یک ضدعفونی‌کننده تمیز کنید.
۳.سطل یخ
نه تنها سطل‌های یخ (که معلوم نیست آخرین بار کی شسته شده باشند)، بلکه دستگاه یخ‌ساز نیز محیط مناسبی برای رشد باکتری‌ها هستند. این وسایل باید حداقل یک بار در ماه تمیز شوند. اما همه ما می‌دانیم که این اتفاق نمی‌افتد. پس بهتر است از این وسایل استفاده نکنید.
۴.کف حمام، سینک و کانتر آشپزخانه
مطالعات نشان می‌دهند که اگر کسی در اتاق کناری شما عطسه کند، ظرف مدت یک شبانه روز ویروس‌ها به اتاق شما خواهند رسید. به طور معمول، آلودگی از طریق اسفنج‌هایی که برای تمیز کردن اتاق‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، به اتاق‌های مختلف منتقل می‌شوند.
۵.راحتی و بالش
این چیزها به ندرت شسته می‌شوند. اولین کاری که باید به محض ورود به اتاق انجام دهید، این است که روبالشی و لحاف تخت را برگردانید یا بیرون بیاورید. به علاوه، مراقب پتوهای اضافی موجود در قفسه نیز باشید، چون مشخص نیست آخرین بار کی شسته شده باشند. این قانون در مورد بالش‌ها نیز صادق است. برخی مسافران از روبالشی و لحاف شخصی خود استفاده می‌کنند.
۶.مبل
یکی از کارکنان سابق هتل هشدار داده است که از نشستن روی مبل و صندلی‌های اتاق خودداری کنیم. برای چه؟ چون نمی‌دانید که مهمانان قبلی با چه لباسی روی آنها نشسته‌اند یا اینکه چه تعداد از مهمانان به صورت عریان از آنها استفاده کرده‌اند. مبل و صندلی‌ها نیز مانند راحتی به ندرت تمیز می‌شوند.
۷.لیوان آب
اگر لیوان‌های آب کثیف به نظر نمی‌رسند، این احتمال وجود دارد که هرگز شسته نشده باشند. حتی اگر لیوان‌ها شسته شده باشند، هرگر نخواهید فهمید که از چه پارچه‌ای برای خشک کردن آنها استفاده شده است. بنابراین بهتر است از لیوان و فنجان‌های یک بار مصرف استفاده کنید، یا اینکه لیوان‌های شیشه‌ای را قبل از استفاده خوب بشویید. به علاوه، قبل از هر چیزی بهتر است کانتر آشپزخانه را تمیز کنید.
(منبع: yahoo)

۸ چیزی که نباید در رستوران به آن دست بزنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ