تصاویری از کشف قوچ سنگی ۴۵۰۰ ساله در زابل برای علاقمندان به باستانشناسی

alodoctoradmin2
در تپه پیرزال در سیستان و بلوچستان، جستجوهای باستان‌شناسی توسط جواد علایی مقدم منجر به کشف یک قوچ سنگی فراگیر شده است، که برای اولین بار در ایران به چشم می‌خورد. این یافته هنری به شدت زیبا توجه محققان و علاقه‌مندان به باستان‌شناسی را به خود جلب کرده است. از نظر جلوه و طراحی، این قوچ […]

در تپه پیرزال در سیستان و بلوچستان، جستجوهای باستان‌شناسی توسط جواد علایی مقدم منجر به کشف یک قوچ سنگی فراگیر شده است، که برای اولین بار در ایران به چشم می‌خورد. این یافته هنری به شدت زیبا توجه محققان و علاقه‌مندان به باستان‌شناسی را به خود جلب کرده است. از نظر جلوه و طراحی، این قوچ سنگی تاکنون هیچ معمولیتی را نشان نداده و از آثار بی‌نظیر و نوین به شمار می‌رود.

این یافته متفاوت از هر نمونه‌ای که تاکنون در ایران شناخته شده است، و به نظر می‌رسد تاکنون هیچ تصویری از چنین قوچ سنگی‌ای در کشور ما به نمایش گذاشته نشده باشد. این قوچ سنگی زیبا اکنون در یک نمایشگاه خاص به منظور برگزاری بیست و یکمین کنگره باستان‌شناسی به نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه فرصتی مناسب برای عرضه و معرفی این یافته منحصر به فرد به جامعه علمی و علاقمندان به تاریخ و باستان‌شناسی فراهم کرده است.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ