فصل حذف عینک با ترخون فرا رسید

alodoctoradmin2
برگ ترخون سرشار از ویتامین A است که موجب حفظ چشم سالم می شود. این ویتامین می تواند قدرت بینایی شما را بهبود بخشد و چشمان شما را از بیماری های دژنراتیو، ضعیف کننده چشم مانند آب مروارید محافظت کند. همچنین ترخون به کاهش علائم نوروپاتی (آسیب عصبی) کمک می کند. برگ ترخون حاوی ویتامین […]
برگ ترخون سرشار از ویتامین A است که موجب حفظ چشم سالم می شود. این ویتامین می تواند قدرت بینایی شما را بهبود بخشد و چشمان شما را از بیماری های دژنراتیو، ضعیف کننده چشم مانند آب مروارید محافظت کند. همچنین ترخون به کاهش علائم نوروپاتی (آسیب عصبی) کمک می کند.
برگ ترخون حاوی ویتامین B12 است که در عملکرد عصبی نقش دارد. این ویتامین، نورون را از هرگونه صدمه محافظت می کند و به کاهش علائم نوروپاتی مانند سوزن سوزن شدن یا بی حسی کمک می کند.
 مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی گفت: ترخون قدرت دفاعی بدن را در برابر برخی ویروس‌ها و باکتری‌ها افزایش می‌دهد. محسن پویان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ترخون گیاهی از خانواده کاسنی یا مرکبان، پایا که ارتفاع آن به حدود 50 سانتی‌متر می‌رسد.

وی با بیان اینکه برگ‌های آن به رنگ سبز براق، پهنک برگ کشیده و باریک و نوک تیز است، افزود: فیلوتاکسی برگ متناوب و گل‌ها متمایل به زرد است و دانه‌های گیاه عقیم بوده و تکثیر آن به صورت رویشی انجام می‌شود.

 برگ ترخون سرشار از ویتامین A است که باعث حفظ چشم سالم می شود. این ویتامین می تواند تیز بینی بینایی شما را بهبود بخشد و چشمان شما را از بیماری های دژنراتیو، ضعیف کننده چشم مانند آب مروارید محافظت کند.

به کاهش علائم نوروپاتی (آسیب عصبی) کمک می کند.برگ ترخون حاوی ویتامین B12 است که در عملکرد عصبی نقش دارد.

این ویتامین، نورون را از هرگونه صدمه محافظت می کند و به کاهش علائم نوروپاتی مانند سوزن سوزن شدن یا بی حسی کمک می کند.

این پژوهشگر گیاهان دارویی بیان کرد: ابن‌سینا و زکریای رازی پزشکان دانشمند ایرانی قبل از اروپائیان به خواص درمانی ترخون پی بردند و در کتاب‌های طبی خود می‌نویسند که ترخون نفخ را برطرف کرده و هوای آلوده از طاعون را ضدعفونی و پاک می‌کند.

پویان گفت: ابن بیطار ترخون را سبزی سفره غذا می‌داند و عقیده دارد چند برگ از ترخون اشتها را تحریک کرده و نفس را معطر و خوشبو می‌کند.

وی افزود: ترخون در زمان جنگ‌های صلیبی به اروپا وارد شد و کشت آن در نقاط مختلف اروپا معمول و رواج یافت و امروزه این سبزی معطر را در غذا و دوا به کار می‌برند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ