تجربه اولی های بوتاکس بدانند

Shabnam Khesal
  گروه سلامت/ شبنم موسوی خصال/ اگر از آن دسته افرادی هستید که تا بحال سوزن بوتاکس به پوستتان نخورده حتما سوالاتی درذهنتان در مورد این شیوه درمانی وجود دارد. تزریق بوتاکس از جمله روش‌های کم‌تهاجمی جوانسازی پوست است و به عنوان روشی ایمن و موثر برای از بین بردن خطوط ظریف و همچنین چین […]

 

گروه سلامت/ شبنم موسوی خصال/ اگر از آن دسته افرادی هستید که تا بحال سوزن بوتاکس به پوستتان نخورده حتما سوالاتی درذهنتان در مورد این شیوه درمانی وجود دارد.
تزریق بوتاکس از جمله روش‌های کم‌تهاجمی جوانسازی پوست است و به عنوان روشی ایمن و موثر برای از بین بردن خطوط ظریف و همچنین چین و چروک‌های اطراف چشم بیشترین کاربرد را دارد. البته برای رفع خطوط بقیه‌ی بخش‌های صورت مثل خط اخم یا خطوط افقی پیشانی هم می‌توان از طریق تزریق بوتاکس به پیشانی استفاده کرد.
به بیان ساده خاصیت بوتاکس فلج کردن عضلات و یا از کند کردن حرکت آنهاست. از این خاصیت می توان در پزشکی و برای جوانسازی استفاده کرد. به این صورت که پس از تزریق بوتاکس، از حرکت عضلات و ماهیچه ها کاسته می شود، بنابراین دیگر حرکت نمی کنند و چین و چروکی به وجود نخواهد آمد.

بوتاکس برای کجا لازم است؟

براى جوانسازى خط اخم، خط پیشانى و خطوط دور چشم از بوتاکس استفاده می‌شود.همچنین بوتاکس براى از بین بردن عرق زیربغل، کف دست و پا هم کاربرد بسیاری دارد.

اثرات مفید بوتاکس

 

مزایای تزریق بوتاکس, فراتر از توانایی آن برای کاهش خطوط ریز و چروک هاست.بوتاکس علاوه بر خاصیت زیبایی در بسیارى موارد باعث بهتر شدن میگرن نیز می‌شود.

همچنین مطالعات نشان داده که با تزریق بوتاکس مناسب به غده پروستات، برخی از مردان احساس آسودگی می کنند و این احساس، تا یک سال طول می کشد.همچنین این کار می تواند تعداد عفونت های دستگاه ادراری و همچنین نیاز به ادرار مکرر را کاهش دهد.

همانطور که می دانید انحراف چشم وضعیتی است که چشم ها در یک مسیر حرکت نمی کنند و طبق تحقیقات انجام شده، ثابت شده است که بوتاکس در درمان این اختلال چشمی موثر خواهد بود.

برای درد بوتاکس چه کنیم؟

هر تزریقی می تواند درد داشته باشد.اما سوزن های مورد استفاده برای بوتاکس خیلی ظریف هستند.بنابراین درد در ناحیه کمتر احساس می شود.علاوه بر آن با کرم های بی حسی که بر روی موضع اعمال میشود به راحتی می توان از درد تزریق کاست و یا با قرار دادن کیسه های سرد به مدت ده تا بیست دقیقه بر روی موضع تا حد زیادی به کاهش درد کمک کرد.

بوتاکس عوارض دارد؟

عوارض اصلی این روش جوانسازی شامل سردرد، درد و علایم مشابه با سرما خوردگی است. در موارد نادر، افتادگی ابرو یا پلک ممکن است مشاهده شود. اگر تزریق به دست پزشک متخصص و باتجربه صورت بگیرد، عارضه‌ای بسیار نادر خواهد بود البته باید خوشحال باشید که این عارضه ماندگار نیست و بعد از ٢-٤ هفته خودبه‌خود از بین مى رود. همچنین با استفاده از قطره چشمى اپراکلونیدین اثر این افتادگى ازبین مى رود.یکى دیگر از عوارض بوتاکس آلرژى دارویى به‌ صورت تورم در ناحیه دور چشم و پیشانى هست که بعد از چند ساعت این تورم به سمت پایین صورت پیشرفت می‌کند. عارضه دیگر بوتاکس افزایش فشار چشم است، این عارضه با درد چشم و اشک ریزش خود را نشان می‌دهد و در صورت ایجاد حتما باید توسط متخصص چشم ویزیت شود.

 

چه کسانی نباید بوتاکس بزنند

 

 

خانم‌های باردار و شیرده
افراد مبتلا به بیماری‌های عصبی یا عضلانی
وجود عفونت فعال یا تبخال در محل تزریق
افرادی که داروهای رقیق‌ کننده خون یا ضد انعقادی استفاده می‌کنند، باید در مورد مصرف این داروها با پزشک مشورت کنند.
اگر چین و چروک‌ها خیلی عمیق باشد، ممکن است بوتاکس تاثیر چندانی نداشته باشد. در این حالت هم باید نظر پزشک متخصص را جویا شوید.

تازه کارها نترسید!

نترسید! تا کنون عوارض جانبی بسیار اندکی برای مصرف بوتاکس گزارش شده است. شما باید برای کمی درد در اطراف ناحیه تزریقتان آماده شوید البته حتما فقط تحت نظر یک متخصص این تزریق را انجام دهید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ