ایمپلنت کره ای یا سوئیسی؛ قیمت ایمپلنت و کیفیت آن

سمانه حسنی
ایمپلنت کره ای یا سوئیسی؟ مسئله این است. در بین افرادی که قصد انجام و کاشت ایمپلنت دندان را دارند عموما این سؤال به چشم می­خورد که بالاخره کدام را انتخاب کنیم؟ کره یا سوئیس؟ هر کدام از این ایمپلنت­ها ویژگی­های خاص و منحصربه­فرد خود را دارد. و این نکته را در نظر داشته باشید […]

ایمپلنت کره ایایمپلنت کره ای یا سوئیسی؟ مسئله این است. در بین افرادی که قصد انجام و کاشت ایمپلنت دندان را دارند عموما این سؤال به چشم می­خورد که بالاخره کدام را انتخاب کنیم؟ کره یا سوئیس؟ هر کدام از این ایمپلنت­ها ویژگی­های خاص و منحصربه­فرد خود را دارد. و این نکته را در نظر داشته باشید که قیمت ایمپلنت دندان کره ای و سوئیسی بسیار متفاوت است. در این مقاله قصد داریم این سوال دیرینه را به شکل کاملی پاسخ دهیم. پس اگر قصد انجام کاشت دندان را دارید حتما تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ایمپلنت دندان روشی برای جایگزینی دندان از دست رفته است. در این روش از پایه فلزی و پیچی شکل برای اتصال دندان مصنوعی به لثه استفاده می‌شود.

بررسی و مقایسه ایمپلنت­ها

مقایسه ایمپلنت­ها برندهای مختلفی در جهان هستند که ایمپلنت دندان تولید می­کنند. این برندها از لحاظ هزینه و کیفیت و کشور سازنده تفاوت‌های زیادی دارند.

ایمپلنت کره ­ای

ایمپلنت‌های کره‌ای دارای مزایا و معایبی هستند اما اصولا برندهای ایمپلنت‌های کره­ای به علت کم هزینه و به صرفه بودن و کیفیت مناسب محبوبیت زیادی در ایران پیدا کرده اند. مزایای ایمپلنت کره­ای:
  •   قیمت به صرفه
  •   فراوانی در بازار

معایب ایمپلنت کره ­ای

ایمپلنت کره ای یا سوئیسی؟ کدام یک کیفیت پایین­تری دارند؟ محصولات کره­ای کیفیت پایین‌تری نسبت به برخی از ایمپلنت­های اروپایی و آمریکایی دارند. البته لازم به ذکر است برخی از برند­های کره­ای کیفیت بسیار بالایی دارند و با ایمپلنت­های اروپایی و آمریکایی قابل رقابتند.

قیمت به صرفه

مهم‌ترین علت محبوبیت این نوع برندها، قیمت به صرفه کاشت است که نسبت به ایمپلنت­های اروپایی از هزینه کمتری برخوردارند. توجه داشته باشید که بسیاری از افراد برای انتخاب کاشت دندان به بودجه خود نگاه می­کنند. پس بد نیست شما هم برای انتخاب گزینه مناسب خود تحقیقات کافی را انجام دهید تا از لحاظ اقتصادی نیز یک گزینه مطلوب را انتخاب کنید.

فراوانی در بازار

این نوع کاشت‌ها در کشور ما به خوبی در دسترس هستند و اجزای آن در بازار موجود است.

طول عمر ایمپلنت کره ­ای

کاشت‌های کره­ای به نسبت نوع برند، کیفیت و قیمت دارای طول عمر متفاوتی می­باشند. البته نگهداری درست از ایمپلنت در طول عمر آن موثر است. کاشت دندان کره­ای از لحاظ دوام با ایمپلنت‌های سوئیسی یا آمریکایی قابل مقایسه نیستند. اما نسبت به قیمت این کاشت کارایی خوبی دارد.

ایمپلنت سوئیسی

ایمپلنت سوئیسی یکی از گزینه‌های جایگزین دندان پس از کشیدن یا از دست دادن آن است. این دندان جایگزین با یک جراحی فک ساده در محل مناسب خودش قرار خواهد گرفت و پس از آن به فک پیچ خواهد شد. بعد از گذر مدتی این پیچ با استخوان طبیعی فک پیوند می­خورد که باعث می­شود دیگر مشکلی در این زمینه نداشته باشیم. قیمت ایمپلنت سوئیسی با توجه به کیفیتش بالا­تر است.

مزایای ایمپلنت سوئیسی:

  •   افزایش دوام
  •   کاهش مدت درمان
  •   افزایش درصد موفقیت درمان

طول عمر ایمپلنت های سوئیسی

طول عمر کاشت دندان برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است. طول عمر خاصیت اصلی این کار است و اگر مدت زمان زیادی نداشته باشد عملا هزینه اضافی است. طول عمر کاشت‌های سوئیسی بسیار بالا است زیرا دوام کاشت دندان ارتباط مستقیمی با کیفیت آنها دارد به همین دلیل نیز دوام ایمپلنت­های سوئیسی بالا می‌باشد.

کاهش مدت درمان

و اما درباره مدت زمان درمان چطور؟ کدام یک سریع­تر است. ایمپلنت کره ای یا سوئیسی؟ طول درمان کاشت دندان معمولا طولانی و زمان‌بر است. اما کاشت سوئیسی توانسته با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته روز دنیا مدت درمان را کاهش دهد. این پیشرفت باعث شده تا بیماران از روند درمان راضی باشند.

مقایسه ایمپلنت کره­ ای با سوئیسی

مقایسه ایمپلنت کره­ ای با سوئیسی مقایسه این 2 ایمپلنت  بسیار سخت و دشوار است. سختی این موضوع بخش سازنده این 2 محصول است که بسیار باهم متفاوت هستند. از طرف دیگر هر 2 محصول طرفداران زیادی دارند. حالا به سوال اصلی ایمپلنت کره ای یا سوئیسی برمی­گردیم. بررسی کیفیت کاشت دندان سوئیسی نشان می‌دهد که از کاشت دندان کره­ای خیلی بهتر اما قیمت بالاتری دارند. در میان ایمپلنت‌های ساخته شده توسط این کشور برندهایی هستند که نامناسب و بی کیفیت باشند و باید در انتخاب خود دقت کافی را داشته باشید. از مزایای ایمپلنت‌های کره­ای نسبت به کاشت سوئیسی می‌توان به هزینه اقتصادی، دسترسی و وجود قطعات بالا در ایران اشاره کرد. البته کمتر بودن قیمت ایمپلنت‌های کره­ای دلیل بر نبودن کیفیت خوب یا عالی نیست و نظرات درمورد کاشت کره­ای در بین افراد که این ایمپلنت را انجام داده­اند، رضایت بخش است. اما کاشت سوئیسی بی‌شک بهتر از ایمپلنت کره­ای است. ایمپلنت کره ای یا سوئیسی هر کدام مزایای خاص خود را دارند. به صورت کلی به دلیل تکنولوژی‌های استفاده شده در ایمپلنت سوئیسی کیفیت بالاتری نسبت به جنس کره­ای آن دارد. با محاسبه قیمت ایمپلنت دندان متوجه می­شویم محصول کره­ای مناسب‌تر است زیرا هزینه کمتری نسبت به کاشت دندان سوئیسی دارد. کاشت دندان کره­ای جزو ایمپلنت­های اقتصادی شناخته شده است. قیمت ایمپلنت کره ای را میزان مقرون به صرفه دانست.

انتخاب کیفیت بالا

قطعا ما برای سلامتی و زیبایی دندان‌های خود به دنبال بهترین برند وبالاترین کیفیت هستیم. اما بعضی افراد فقط به دنبال بالاترین کیفیت هستند و قیمت محصول برایشان فرقی ندارد. برای این افراد مهم‌ترین انتخاب ایمپلنت کیفیت می‌باشد. درست‌ترین انتخاب برای این افراد کاشت سوئیسی و آمریکایی است که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

انتخاب کیفیت در کنار توجه به وضعیت اقتصادی

افراد دیگری هم به دنبال کیفیت خوب و هم قیمت مناسب ایمپلنت دندان برای درمان هستند. به همین دلیل پزشک متخصص باید در این کار بسیار با تجربه و متخصص باشد و پیشنهاد دهد که در این راستا برای برخی کاشت سوئیسی، ایمپلنت اروپایی و برخی کره­ای درجه اول استفاده نماید.

انتخاب درمان اقتصادی و قیمت ایمپلنت

کدام یک ارزان­تر است؟ ایمپلنت کره ای یا سوئیسی؟ یکی از پرطرفدارترین ایمپلنت­ها در ایران کاشت کره­ای است. این محصول به علت ارزان­تر بودن از محوبیت زیادی در داخل ایران برخوردار است. البته نکته قابل ذکر این است که شما از کاشت بی‌کیفیتی استفاده نمی­کنید. برند­های کره­ای نسبت به قیمت خود کیفیت مطلوبی دارند. اما دقت کنید که از هر برندی استفاده نکنید زیرا ممکن است از کیفیت نامناسبی برخوردار باشد و به دندان‌های شما آسیب برساند. سخن آخر ممنونیم که تا انتهای مقاله با ما همراه بودید. در این مقاله سعی کردیم رقابت قیمت و کیفیت را برای شما هرچه تمام­تر به تصویر بکشیم و در مورد قیمت ایمپلنت دندان در دو نوع کره ای و سوئیسی نکاتی را گفتیم. هر کدام از این کاشت­ها دارای خواصی هستند که ممکن است برای گروهی از افراد خوشایند باشد. پس صفر و صدی برای انتخاب بهترین وجود ندارد. دندان مصنوعی یک عضو مهم برای بدن است و اگر به قدر کافی درباره کاشت آن تحقیق نشود نتایج جبران ناپذیری برای ما خواهد داشت. حالا بعد از خواندن این مطلب شما بین ایمپلنت کره ای یا سوئیسی کدام را انتخاب می­کنید و با توجه به قیمت ایمپلنت دندان انتخاب شما کدام است. به نظر شما کدام مورد مناسب­تر است؟ عمر ایمپلنت دندان بالا بوده و با توجه به استحکام زیاد و درصد موفقیت بالا از بهترین روش‌های کاشت دندان است برگرفته از دکترتو  
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ