اگر یک عدد بامیه می خورید3 قاشق از برنج خود کم کنید

a.mahammadi
یک متخصص تغذیه و رژیم غذایی عنوان کرد: به روزه داران توصیه می‌شود برای حفظ سلامتی اعتدال و تنوع غذایی را در ماه رمضان رعایت کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،دکتر احمدرضا درستی ، اظهار کرد: بامیه جزو شیرینی‌هایی است که در روغن و شکر فراوان تهیه می‌شود بنابراین مصرف آن انرژی فراوانی را به بدن می رساند به همین دلیل به افراد توصیه می شود در صورت مصرف یک عدد بامیه به اندازه سه قاشق از مصرف برنج خود کم کنند زیرا در غیر این صورت در پایان ماه رمضان دچار چاقی و اضافه وزن می شوند.
این متخصص تغذیه و رژیم غذایی درباره راه‌های جلوگیری از بروز مسمومیت غذایی در ماه رمضان، گفت: به افراد توصیه می‌شود غذای سحری را زودتر تهیه کنند و پس از کمی خنک شدن در یخچال قرار دهند و به هنگام سحر مجددا آن را گرم و سپس مصرف کنند.
درستی با توجه به توصیه متخصصان تغذیه به مصرف میوه و سبزی در ایام روزه داری، عنوان کرد: مصرف بسیار کم یا بیش از حد سبزیجات از جمله بادمجان موجب افزایش تشنگی طی ساعات روزه داری می‌شود به همین دلیل به افراد توصیه می‌شود اعتدال را رعایت کنند.
مدیر گروه تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره مصرف کله پاچه در وعده سحری، یادآور شد: متاسفانه برخی افراد بر این باور هستند که مصرف کله پاچه و سیرابی در وعده سحر موجب کاهش ضعف و گرسنگی طی روزه داری می شود اما باید گفت این دسته از مواد به دلیل داشتن چربی و اسید نوکلئیک منجر به مشکلات گوارشی و تشدید گرسنگی طی روزه داری می شود.

منبع: سلامت نیوز

نکاتی مهم در مورد مصرف زولبیا بامیه در ماه رمضان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ