آیا بامیه به درمان یبوست کمک می کند؟

atoosamirzavandi
بامیه سرشار از فیبر می باشد. فیبر تسهیل کننده ی روده و درمان کننده ی یبوست می باشد.

یبوست یکی از مشکلات گوارشی است که در صورت مبتلا شدن به آن تمام جسم را درگیر خود می کند. خوراکی هایی وجود دارند که به رفع این مشکل کمک می کنند. بامیه به دلیل فیبر بالایی که دارد یکی از این خوراکی های کمک کننده به درمان یبوست می باشد. در این مقاله بیشتر درمورد خواص بامیه بخوانید.

از یبوست جلوگیری‌می‌کند

بامیه، با تسهیل جذب درست آب، حرکت دفعی بدن را تضمین‌کرده و درنتیجه از یبوست جلوگیری‌می‌کند

میزان فیبر بالا

فیبر رژیمی موجود در بامیه، بالاست و بنابراین بسیاری از متخصصین سلامت به‌دلیل فواید گوارشی، مصرف آن را توصیه‌می‌کنند. فیبر با تسهیل حرکات روده، به فرآیندهای گوارشی کمک‌می‌کند.

از دیابت جلوگیری‌می‌کند

بامیه به جلوگیری از دیابت معروف است. بامیه، سرشار از فیبر است که به جلوگیری از این بیماری کمک‌می‌کند.

آسم را کنترل‌می‌کند

می‌توان با گنجاندن بامیه در وعده‌های غذایی، آسم را درمان‌کرد. مصرف بامیه به افراد مبتلا به آسم پیشنهادمی‌شود.

از سرطان روده بزرگ جلوگیری‌می‌کند

این باور وجوددارد که تمام بیماری‌ها در روده بزرگ شروع‌می‌شوند. افزودن بامیه به وعده‌های غذایی‌تان، به‌میزان زیادی از سرطان روده بزرگ و دیگر بیماری‌های مربوط جلوگیری‌می‌کند.

سطح کلسترول را کنترل‌می‌کند

این سبزیجات، جذب کمتر کلسترول را تضمین‌کرده و از بیماری‌های قلبی و دردهایی که بخاطر کلسترول رخ‌می‌دهند، جلوگیری‌می‌کند. کلسترول، عامل اصلی چاقی و بیماری‌های قلبی در بدن است.

تقویت استخوان ها

کلسیم موجود در بامیه برای تقویت استخوانها و پیشگیری از پوکی استخوان مفید است. همچنین یکی دیگر از خواص بامیه پیشگیری از آرتروز و روماتیسم است.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن

یکی از خواص بامیه تقویت سیستم ایمنی بدن است. وجود انواع ویتامین ها به ویژه ویتامین ث می تواند حدود 36 درصد از نیاز روزانه بدن به این ویتامین را تامین می کند. ویتامین ث یکی از مواد موثر برای تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر عفونت ها و … است.

 

پوکی استخوان

کلسیم موجود در بامیه نیز می تواند برای جلوگیری از پوکی استخوان موثر باشد.فیبر موجود در بامیه بر باکتری های مفید روده موثر است.استفاده از بامیه به علت داشتن پتاسیم بالا به افراد مبتلا به بیماری های کلیه توصیه نمی شود.

فواید بامیه برای مو

 موهای سالم و شاداب اگر از موهای ناسالم خود خسته‌اید، مصرف بامیه را امتحان کنید تا سلامت و شادابی را به آنها برگردانید. بامیه را با کمی آب بجوشانید تا لعاب (موسیلاژ) شفافی به‌دست بیاید. این لعاب را می‌توانید برای برگرداندن شادابی موهای‌تان به کار ببرید.

نرم‌کننده‌ی مو- همان لعاب تهیه شده را می‌توانید به عنوان نرم‌کننده‌ی مو به کار ببرید. موهای‌تان را بشورید و آب اضافی آنها را بگیرید. لعاب آبکی را را روی موهای‌تان ماساژ بدهید و سپس خوب آبکشی کنید.

مرطوب‌کننده‌ی پوست کف سر- بامیه یک مرطوب‌کننده‌ی بسیار عالی برای پوست خشک و خشن سر است. این سبزی موهای‌تان را نرم می‌کند و مانند دیگر لوازم آرایشی موجود در بازار مضر نیست و برای کسانی که موهایی سرکش، مجعد و بی‌جان دارند، فوق‌العاده است.

با شوره‌ی سر مبارزه می‌کند- بامیه وضعیت کلی پوست سر را بهبود می‌بخشد و با شوره‌ی سر مبارزه می‌کند. این سبزی پوست سرتان را مرطوب می‌کند و شوره را از آن دور نگه می‌دارد.

 موهایی درخشان- بامیه، زمانی که برای شستشوی مو به کار رود، درخششی عالی به موهای‌تان می‌دهد. شما می‌توانید هر از گاهی نرم‌کننده‌ی همیشگی‌تان را به کار نبرید و از موهای‌تان به شیوه‌ای طبیعی مراقبت کنید.

خواص بامیه برای بارداری

بامیه با دارا بودن میزان بالای ویتامینهای (A، B ،B1، B2، B3 و C) وهمچنین روی و کلسیم برای دوره بارداری به شدت توصیه می شود


بامیه هم چنین با دارا بودن اسید فولیک برای دوره باردای و هم زمان با رشد سلولهای جنین ضروری است.

نحوه نگه‌داری بامیه

۱. بامیه را باید نشسته برداشت.

۲. می‌توانید بامیه را در پاکت کاغذی نگه‌داشته یا با روزنامه ببندید. اگر پاکت کاغذی ندارید، می‌توانید آن را در کیسه پلاستیکی سوراخ‌دار نگه‌داری کنید.

۳. باید آن را در گرم‌ترین قسمت یخچال‌تان بگذارید. این کار باعث‌می‌شود بتوانید آن را حداقل تا ۳ روز نگه‌دارید.

۴. بامیه درصورت سردشدن زیاد، پوسیده‌می‌شود. پس مراقب‌باشید بامیه را در گرم‌ترین دمای یخچالتان بگذارید.

۵. اگر می‌خواهید بامیه را برای مدت طولانی‌تری نگه‌داری‌کنید، آن را نیم‌پز کرده و فریزکنید.

 خواص بی نظیر بامیه

 بامیه تنظیم کننده ی قند خون

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ