شایع‌ترین شکایت جنسی زنان چیست ؟ (قسمت دوم )

یک مشاور می گوید:شایع‌ترین شکایت جنسی زنانی که با دفتر من تماس می‌گیرند، با این جمله شروع می‌شود؛ دیگر علاقه‌ای به رابطه‌زناشویی ندارم.

تخیل

در «یک ماه» چند‌بار به روابط‌ زناشوییتان فکر می‌کنید؟ افکار زنان درباره روابط‌ زناشویی ممکن است از لذت ساده در آغوش‌گرفتن صبحگاهی شوهر پیش از رفتن به سر کار تا شنیدن یک ترانه عاشقانه که احساسات مثبت یا حتی احساسات قبلیشان را در آن‌ها برانگیزد، متفاوت باشد.

برای زنانی که دچار کمبود میل جنسی هستند، همه این انواع احساسات مثبت سودمند است. حتی اگر کسی در پاسخ به پرسش اول این بخش، پاسخ بدهد «دو‌ بار در ماه»، به حل مشکل زن امیدوار می‌شوم و می‌دانم که می‌توانم روابط‌زناشویی زوج را به مسیر طبیعی بازگردانم.

با تشویق زن به اینکه با همسرش بر حداقل یکی از این افکار مثبت متمرکز شوند و اجازه دهد میلی پذیرنده در او ایجاد شود که آغازگر رابطه باشد. سرانجام زمانی می‌رسد که مرد می‌تواند تمایل همسرش را احساس کند و به‌تدریج شمار این موارد افزایش می‌یابد و گرمای روابط‌زناشویی بازمی‌گردد.

اگر پاسخ زن «صفر» باشد، من بر احساس‌های منفی او درباره روابط‌زناشویی مانند اینکه «امیدوارم امشب خبری از رابطه‌زناشویی نباشد» متمرکز می‌شوم. وجود این احساسات منفی بیانگر آن است که فرد به موضوع آگاهی دارد. اگر زن اصولا اجازه ندهد افکار مربوط به روابط‌زناشویی به ذهنش راه یابد، لازم است عمیق‌تر به بررسی روانی او پرداخت تا علت بی‌میلی او را دریافت.

رابطه

آیا همسرتان به شما احترام می‌گذارد؟ به حرف‌های شما گوش می‌دهد؟ ‌بار امور زندگی به‌طور منصفانه‌ای بین شما تقسیم شده است؟

پرسیدن چنین سوال‌هایی از زن اطلاعات بیشتری در اختیار درمانگر می‌گذارد تا اینکه فقط از او سوال کند از ازدواجش راضی است یا نه و یک پاسخ ساده دفاعی بشنود. کیفیت ارتباط میان دو همسر نقش مهمی در کاهش میل جنسی زن دارد. در بیشتر زنان «پیوند عاطفی»، اساس تداوم تمایل جنسی  است بنابراین او و همسرش باید بیاموزند که چگونه رفتار‌هایشان را به شیوه‌ای تغییر دهند که رابطه‌زناشوییشان از بند «جنگ قدرت»‌‌ رها شود.

سوال‌های دیگری که باید از زن پرسید اینهاست: آیا همسرش برایش جذابیت دارد و نظرش درباره جذابیت خودش برای همسرش چیست؟ آیا از همسرش می‌ترسد و آیا همسرش آدم بدخلقی است؟ از چه وقتی کاهش برانگیختگی جنسی‌اش شروع شد؟ پس از ماه‌عسل؟ پس از به دنیا آمدن بچه‌ها؟ پس از یائسگی یا بالا رفتن سن؟ آیا مشکل بی‌وفایی مطرح بوده است؟

منبع : سلامتیران

مطالب مرتبط :

شایع‌ترین شکایت جنسی زنان چیست ؟ ( قسمت اول )

شایع‌ترین شکایت جنسی زنان چیست ؟ ( قسمت سوم )

چه داروهایی میل جنسی زنان را کاهش می دهد؟

بداخلاقی زنان به‌خاطر چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
قاسم

قاسم

1394-05-12 - 18:33 پاسخ

خسته نباشید خواستم دربارهی جنوب شدن توی خواب یه توضیح واضحتری بدهید ممنون

admin

admin

1394-05-12 - 18:33

جهت دریافت مشاوره تلفنی از پزشکان وبسایت الو دکتر می توانید

روزهای : شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 21 ازطریق تلفن ثابت با شماره تلفن  9099071353 تماس بگیرید

پزشکان وبسایت الو دکتر آماده پاسخگویی به سوالات شما میباشند .

قاسم

قاسم

1394-05-12 - 03:59 پاسخ

خسته نباشید میخواستم درباره ی جنوب شدن توی خواب یه توضیح واضحتری بدهید ممنون

admin

admin

1394-05-12 - 03:59

جهت دریافت مشاوره تلفنی از پزشکان وبسایت الو دکتر می توانید

روزهای : شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 21 ازطریق تلفن ثابت با شماره تلفن  9099071353 تماس بگیرید

پزشکان وبسایت الو دکتر آماده پاسخگویی به سوالات شما میباشند .