با شروع فصل گرما چه نکات تغذیه ای را باید رعایت کرد؟

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: گرم شدن هوا بیماری‎های عفونی را شیوع می‎دهد.

دکتر «رضا سالاری» اظهار کرد: با توجه به گرم شدن هوا بیماریهای عفونی زیادی شیوع مییابند که با رعایت نکاتی میتوان تا حد ممکن از ابتلای به آنها خود را بیمه کرد.

وی با بیان این‌که آب آشامیدنی باید مورد تأیید مقامات بهداشتی محل باشد و ترجیحاً از شبکههای عمومی استفاده شود، افزود: توصیه میشود سالاد و سبزیجاتی که در مراکز و اماکن عمومی به مصرف میرسد دارای پروانه ساخت باشند.

سالاری با تأکید بر استفاده از نمکهای بسته‌بندی یددار تصفیه شده دارای مجوز بهداشتی و آرم استاندارد در تهیه و پخت غذا گفت: از روغن با ترانس پایین(زیر 5) و ترجیحاً روغن مایع، در تهیه غذا استفاده شود.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: همچنین از نگهداری مواد غذایی پخته شده در دمای محیط به مدت طولانی(حداکثر دو ساعت) خودداری شود و در صورت الزام به نگهداری بیش از دو ساعت باید مواد غذایی پخته شده در دمای زیر 4 درجه و یا بالای 63 درجه سانتیگراد نگهداری شود و از نگهداری مواد غذایی خام و پخته شده در مجاورت هم در داخل یخچال و یا سردخانه خودداری شود.

وی یادآور شد: باید شستوشو و گندزدایی مستمر ظروف چندبار مصرف که برای توزیع آب، چای و مواد غذایی استفاده میشود، صورت پذیرد و در صورت استفاده از ظروف یک بار مصرف برای چای و مواد غذایی گرم از ظروف گیاهی(بر پایه نشاسته ذرت)و دارای پروانه ساخت استفاده شود.

منبع: ایسنا

مطلب مرتبط:

مصرف هویچ در فصل گرما چه فوایدی دارد؟

چگونه سیستم ایمنی بدن را در فصل گرما تقویت کنیم؟

 باید و نبایدهای روزه داری در فصل گرما

 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ