اشتباهات رایج در مورد تیرگی زیر بغل و آرنج و قوزک پا را می دانید ؟

سه تفکر رایج اما غلط ...

آفتاب و تیغ

تیرگی نواحی زانو، آرنج، زیر بغل و قوزک پا معمولا ربطی به آفتاب ندارد. همچنین استفاده از تیغ برای اصلاح ناحیهزیر بغل باعث تیره‌تر شدن پوست نمی‌شود، بلکه در این مورد به این دلیل که ریشه مو داخل پوست باقی می‌ماند ظاهر آن تیره دیده می‌شود بنابراین با وکس کردن، اپیلاسیون با موم و کندن موها می‌توان پوست را روشن‌تر جلوه داد.

قرص ضدبارداری و اختلال تخمدان

مصرف قرص‌های ضدبارداری معمولا باعث تیرگی زیر بغل نمی‌شود. درواقع هورمون‌های موجود در این داروها پوست را در برابر آفتاب حساس‌تر می‌کنند، بنابراین تنها درصورتی باعث تیرگی پوست می‌شوند که فرد در معرض نور آفتاب قرار بگیرد. اختلالات تخمدانی هم می‌توانند روی صورت تیرگی ایجاد کنند اما معمولا باعث تیرگی زانو، قوزک و آرنج نمی‌شوند. توجه داشته باشید که تمامی این تیرگی‌ها به دلیل رسوب رنگدانه در پوست ایجاد می‌شوند و ربطی به ضخیم شدن پوست ندارند.

لیزر موهای زائد و التهاب

 لیزر موهای زائد در ناحیه زیر بغل تنها درصورتی باعث ایجاد تیرگی می‌شود که پوست را بسوزاند و زخم کند، در غیر این صورت هیچ‌گونه تغییر رنگی در پوست ایجاد نمی‌کند. البته این تیرگی نیز به مرور زمان با ترمیم پوست کمتر می‌شود. گاهی اوقات هم تیرگی‌های پوست براثر التهاب ایجاد می‌شوند و همراه با پوسته‌ریزی هستند. درواقع التهاب باعث ضخیم شدن پوست و افزایش فعالیت سلول‌های رنگدانه‌ساز می‌شود.

مطالب مرتبط :

درمان‌ خانگی تیرگی زیربغل با پوست پرتقال

رفع سیاهی پوست زیربغل و ناحیه تناسلی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ