آنچه باید درباره ی هپاتیت C بدانید.

najme_d
هپاتیت C یک عفونت ویروسی است که در طول زمان به کبد آسیب می زند.

زمانی درمان این ویروس خونی، خود به عنوان یک بیماری بود. الان، هیچ دارویی برای درمانش وجود ندارد؛ مگر با عوارض جانبی شدید و سخت.

هپاتیت C یک عفونت ویروسی است که در طول زمان به کبد آسیب می زند. با توجه به یافته های بنیاد کبد آمریکا (ALF) این عفونت مزمن به زخم های جدی کبد، همچنین سرطان کبد و نارسایی کبد منجر می شود. درمان این بیماری یک فرایند طولانی بود که زیاد هم موثر واقع نشد. در حال حاضر، با وجود داروهای جدید (اما پر هزینه) این عفونت ویروسی به یک بیماری قابل درمان تبدیل شده است. ویروس در 12 و 24 هفته پس از پایان درمان، دیگر قابل تشخیص نیست، به همین دلیل، به نظر می رسد که بیماری درمان شده است.

نکاتی درباره ی این بیماری وجود دارد که لازم است بدانید:

ممکن است متوجه نشوید که دچار آسیب جدی کبد شده اید. پروفسور کامیلا گراهام، متخصص بیماری های عفونی و پروفسور پزشکی در دانشکده پزشکی هاروارد در بوستون می گوید: “در برخی موارد، با گذشت زمان، فرد دچار علائم هپاتیت C می شود که دیگر کار از کار گذشته و این آسیب تهدید کننده ی زندگی، رخ داده است…”

ویروس هپاتیت Cاز طریق تماس با خون آلوده منتقل می شود. مراکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) می گویند، کارکنان مراکز بهداشتی- درمانی که به طور تصادفی با سوزن آلوده تماس پیدا می کنند، و نوزادان متولد شده از مادران آلوده به هپاتیت  C ، در میان کسانی  هستند که در معرض خطر ابتلا قرار دارند.

منبع:   www.everydayhealth.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ