شش راهکار ضد چین و چروک

در این نوشته روش های طبیعی اما کاربردی برای کاهش اثرات چین و چروک ناشی از پیری را خواهیم گفت.

صنعت زیبایی همواره سعی کرده است تا  به بانوان بقبولاند که داروها ، تزریقات و یا کرم های گران قیمت می توانند چین و چروک را از بین ببرند و جوانی را به پوست آنها باز گردانند. اما واقعیت این است که این مواد شیمیایی اوضاع را بدتر می کنند.

به هر حال چند روش طبیعی اما کاربردی برای کاهش اثرات چین و چروک ناشی از پیری وجود دارد. ما در این جا به شش تا از این روش ها اشاره خواهیم کرد.

  • ویتامین Cفراوان مصرف کنید. ویتامین C برای حفظ کلاژن بسیار مهم است که باعث می شود تا بافت پوست، عضلات، استخوان ها، و تاندون ها یکپارچه بمانند.
  • ترک سیگار. سیگار شامل نزدیک به 4000 مواد شیمیایی مختلف است که باعث ایجاد اختلال  در کلاژن ارزشمند پوست تان می شود.
  • مصرف قند تان را کاهش دهید. مصرف مقدار زیاد قند به معنی افزایش وزن است که می تواند تعادل قند خون را به هم بریزد و منجر به دیابت و دیگر بیماری ها خواهد شد. قند زیاد همچنین می تواند با آسیب رساندن به کلاژن بر روی پوست تان اثر منفی بگذارد.
  • از میوه ها و سبزیجات تازه مصرف کنید. میوه های تازه و سبزیجات سرشار از ویتامین های A و D  هستند که به طور قابل توجهی می توانند به درخشش پوست شما کمک کنند.
  • ماساژ با آب لیمو. اسید موجود در آب لیمو کمک می کند تا پوست سر زنده تر شود و سبب کاهش چین و چروک ها خواهد شد.
  • روغن زیتون. روغن زیتون طبیعی برای پوست شما بسیار مفید است و آن را نرم و انعطاف پذیر نگه می دارد. قبل از خواب، چند قطره از روغن زیتون بر روی صورت خود  بریزید و به آرامی ماساژ دهید؛ سپس با یک حوله ی نرم تمیز کنید.

منبع:   healthtoday.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ