بهترین راه دریافت ویتامین D چیست؟

mousavi
بهترین راه دریافت ویتامین D چیست؟

منزمان زیادی از ساعات کاری‌ام را صرف این نموده‌ام که به افسانه‌ی “نور خورشید برایتان خوب است” پایان دهم. بیماران بسیاری به من گفته‌اند که در تلویزیون شنیده‌اند که برای دریافت ویتامین دی باید هر روز بدون استفاده از کرم‌های ضد آفتاب بیرون بروند و در حدود ده دقیقه زیر اشعه‌ی خورشید قرار بگیرند. مسئله‌ی بدتر این است که برخی از این بیماران به تازگی بر سرطان پوست غلبه کرده بودند.
بگذارید شفاف‌تر بگویم: هر کسی به ویتامین دی نیاز دارد و دریافت مقدار کافی این ویتامین از مواد غذایی کار دشواری است. اما دریافت مقدار کافی این ویتامین نه از طریق آسیب رساندن به پوست که از طریق استفاده از مکمل‌های ساده، ارزان و موثر به صورت روزانه تحقق می‌یابد. توصیه می‌کنم که بزرگسالان روزانه حداقل هزار میلی‌گرم مکمل دریافت کنند. این مسئله برای افرادی که پوست تیره دارند اهمیت بیشتری دارد؛ اما حتی سفیدرو ترین افراد نیز به مکمل‌های ویتامین دی نیاز دارند. البته مصرف بیش از اندازه این ویتامین هم خوب نیست و عوارضی چون بالا رفتن کلسیم، تغییر ضربان قلب و افزایش سنگ‌سازی در بدن را به همراه دارد. برای سنجش ابتلا به مسمومیت ویتامین D در کسانی که به طور مداوم از این ویتامین استفاده می‌کنند باید کلسیم خون را ماهیانه اندازه‌گیری کرد.

دختر 17 ساله هستم بعد از آزمایش متوجه شدم دچار کمبود ویتامین دی هستم علت چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
رقیه

رقیه

1394-06-04 - 11:29 پاسخ

سلام، خسته نباشید، من زنی هستم 49 ساله، سوالم اینه من تقریبا همیشه حتی تابستان انگشتان پام سرده ،لطفا علتش رو برام بفرستید، سپاسگزارم

admin

admin

1394-06-04 - 11:29

جهت دریافت مشاوره تلفنی از پزشکان وبسایت الو دکتر می توانید

روزهای : شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 21 ازطریق تلفن ثابت با شماره تلفن  9099071353 تماس بگیرید

پزشکان وبسایت الو دکتر آماده پاسخگویی به سوالات شما میباشند .