آموزش پیشگیری از دیابت

mousavi
مسئله مهم در زمینه دیابت این است که بتوان با استفاده از دانش این بیماری از بروز دیابت پیشگیری کرد.

اسدالله رجب، رئیس هیئت مدیره انجمن دیابت با اشاره به مسئله آموزش پزشکان در زمینه دیابت اظهار کرد: در حقیقت پزشکان ما از نظر سطح آگاهی‌های تئوری در زمینه دیابت مشکلی ندارند، مسئله مهم در این زمینه کاربرد و چگونگی استفاده از دانش آن‌ها در زمینه این بیماری است.

وی  افزود: مسئله مهم دیگر در زمینه آموزش پزشکان پیرامون بیماری دیابت این است که با استفاده از این دانش بتوان از پیشرفت بیماری دیابت جلوگیری کرد و افراد کمتری به این بیماری مبتلا شوند.

رئیس هیئت مدیره انجمن دیابت بیان کرد: در صورتی که دانش پزشکان در زمینه دیابت کاربردی شود، وحشت جامعه از این بیماری و عوارض آن کمتر خواهد شد، هم اکنون باید کارهای بیشتری در زمینه کاربرد دانش دیابت توسط پزشکان انجام شود، یک تیم بهداشتی باید آموزش‌های لازم را در زمینه دیابت ببیند، تا بتواند در جهت پیشگیری از این بیماری حرکت کند.

رجب تصریح کرد: انجمن دیابت در 15 مهرماه سال جاری، همایش آموزش دیابت به پزشکان را برگزار می‌کند، در این همایش حدود هزار پزشک شرکت می‌کنند، و با ارائه مقاله و در 3 تا 4 گروه تخصصی به بحث و بررسی بیماری دیابت می‌پردازند، علاوه بر آن انجمن دیابت، اردویی را برای کودکان و نوجوانان زیر 16 سال برگزار خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

مطلب مرتبط:

سمینار آموزش همگانی پیشگیری از دیابت در سپیدان

راه‌هایی برای پیشگیری از دیابت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ