از بوی بد دهان خلاص شوید

najme_d
بوی بد دهان چیزی است که همه ما نگران آن هستیم. همه ی افراد گهگاهی دچار این مسئله می شوند، اما از هر چهار نفر، برای یک نفر شان این مسئله دائمی می شود.

بوی بد دهان مداوم، می تواند برای فرد شرم آور باشد. این موضوع می تواند باعث ایجاد احساس خجالت و شرم، بی دست و پا بودن و یا حساس شدن شود. در ادامه چند توصیه برای خلاصی از بوی بد دهان، ارائه خواهیم داد.

دو بار در روز دندان های خود را مسواک بزنید.از خمیردندان حاوی فلوراید استفاده کنید. مسواک زدن منظم برای حفظ بوی خوش در دهان بسیار مهم است.

روی زبان تان را مسواک کنید. یک لیسه ی زبان می تواند باکتری هایی را که در پشت زبان باقی مانده اند، و با مسواک زدن تمیز نشده اند را از بین ببرد.  

نخ دندانبکشید. مسواک زدن به تنهایی تنها حدود 60 درصد از سطح دندان های تان را پاک می کند. در حالی که نخ دندان باقی مانده ی غذا ها را از میان دندان ها از بین می برد که همین باقی مانده ها می توانند بوی بد دهان را موجب شوند.

سیگار را ترک کنید. اگر سیگار می کشید، به احتمال زیاد نفس تان بوی دود کهنه می دهد. سیگار کشیدن هم چنین خطر ابتلا به بیماری های لثه را افزایش می دهد، که این خودش یکی دیگر از علت های ایجاد بوی بد در دهان است.

منبع:   nhs.uk

بوی بد دهان را چطور برطرف کنیم ؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
شایان

شایان

1394-07-13 - 22:51 پاسخ

سلام من یه سوال به دکترهای قلب و عروق دارم خوشحال میشم جوابم رو بدین بابام 4ساله عمل باز کرده وقرص هایی نظیر نیتروگلیسرین 2/6 و متورال 50 و پروپرانولول 10 و تریامترن اچ و آتوراستاتین 40 و آسپرین 80 مصرف میکنه و 3ساله به یزد یعنی جایی که عمل کرده رو نرفته سوال من اینه این قرص ها گه گفتم مصرف کنه یا چیزی رو اضافه یا حذف کنه ممنون تشکر هرچه زودتر جوابم رو بدین خیلی برام مهمه

admin

admin

1394-07-13 - 22:51

جهت دریافت مشاوره تلفنی از پزشکان وبسایت الو دکتر می توانید

روزهای : شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 21 ازطریق تلفن ثابت با شماره تلفن  9099071353 تماس بگیرید

پزشکان وبسایت الو دکتر آماده پاسخگویی به سوالات شما میباشند .

1394-06-27 - 22:57 پاسخ

مرسی از مطالب مفیدتون.خسته نباشید