راهکار هایی برای غلبه بر استرس

najme_d
اگر شما دچار استرس شده اید، حالا چه به دلایل شغلی و یا هر دلیل دیگر شخصی، نخستین گام برای داشتن احساسی بهتر، شناسایی علت ایجاد استرس است.

نا کارامد ترین و نا سالم ترین راه حلی که ممکن است بخواهید به سراغش بروید، سیگار کشیدن و یا نوشیدن است. پروفسور کری کوپر، کارشناس بهداشت حرفه ای در دانشگاه لنکستر می گوید: “در زندگی، همیشه برای هر مساله ای راه حل وجود دارد؛ کنترل نکردن شرایط و وارد عمل نشدن، فقط و فقط مشکلات تان را بد تر خواهد کرد.”

پروفسور کری کوپر چند راهکار برای غلبه بر استرس ارائه می کند:

فعال باشید. اگر یک مساله ی استرس زا دارید، فعالیت فیزیکی می تواند شما را به یک تعادل مناسب ذهنی برساند تا بهتر بتوانید علت استرس را شناسایی کنید و برای آن راه حل بیابید.

با مردم ارتباط برقرار کنید. مشکلی که به به اشتراک گذاشته شود، در واقع دو نیم شده است. یک گروه خوب پشتیبان از دوستان، همکاران، و اعضای خانواده می توانند مشکلات تان را آسان تر کنند و کمک تان کنند تا از زاویه ی دید دیگری به موضوع بنگرید.

زمانی را به خود تان اختصاص دهید. پروفسور کری کوپر می گوید: “همه ی ما نیاز داریم تا زمانی را برای اجتماعی شدن، آرامش داشتن و ورزش کردن خود مان اختصاص دهیم.”

از عادت های نا سالم بپرهیزید. برای غلبه بر استرس، به سیگار کشیدن، نوشیدن و مصرف بیش از اندازه ی کافئین پناه نبرید. مردان بیش تر از زنان به سراغ این مورد ها می روند.

منبع:   nhs.uk

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ