چگونه استرس و اضطراب خود را مدیریت کنیم؟

najme_d
در این نوشته ما راهکار هایی را برای کاهش و مدیریت استرس به شما معرفی می کنیم.

همه ی ما در زندگی روزمره مان دچار استرس و اضطراب می شویم. در این نوشته ما راهکار هایی را برای کاهش و مدیریت استرس به شما معرفی می کنیم.

مثبت فکر کنید. به داشته های مثبت زندگی تان و چیز هایی که از داشتن آن ها خوشحالید، نگاه کنید. چرا که مردم اغلب به داشته های شان توجه نمی کنند. سعی کنید که به جای نیمه ی خالی لیوان، به نیمه ی پر آن توجه کنید.

هوشمندانه تر کار کنید؛ نه سخت تر. مدیریت خوب زمان به معنای در نظر گرفتن کیفیت به جای کمیت است. اصلن، فرهنگ کار کردن در ساعات طولانی، یکی از مهم ترین علت های ابتلا به بیماری های محل کار است. شما باید به تعادلی در  کار و زندگی دست یابید که متناسب با شما باشد.

چیزهایی را که نمی توانید تغییر دهید، کنید.تغییر دادن یک وضعیت دشوار همیشه ممکن نیست. مثلن اگر شرکت شما در حال فروپاشی و یا ورشکستگی است، شما کاری نمی توانید برایش انجام دهید. و البته نباید با این موضوعات سر جنگ داشته باشید. بهتر است دنبال یک شغل تازه بگردید.

به دیگران کمک کنید. شواهد نشان می دهد که افرادی که از طریق فعالیت هایی مانند کار های  داوطلبانه یا اجتماعی، به دیگران کمک می کنند، انعطاف پذیر تر می شوند.کمک به افرادی که اغلب در شرایط بدتر از شما قرار دارند، به شما کمک خواهد کرد که خود را به جای آن ها قرار داده و به مشکلات تان از دیدگاه تازه ای نگاه کنید.

منبع:   nhs.uk

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
نیلو نواب

نیلو نواب

1398-10-15 - 19:10 پاسخ

متشکرم.کوتاه ومفید بدون زیادهروی کلامی بیان شده بود ودر ذهن ماندگار میشود.