آسپرین خطر ابتلا به سرطان روده ی ارثی را در افراد چاق کاهش می دهد

najme_d
مصرف روزانه ی آسپیرین ممکن است خطر ابتلا به سرطان روده را در افراد چاق کم کند. این مطالعه توسط محققان دانشگاه نیوکاسل و دیگر مراکز تحقیقاتی بین المللی انجام شد.

اضافه وزن یا چاقی با افزایش خطر ابتلا به سرطان روده در جمعیت عمومی جامعه، مرتبط است. بر اساس تحقیقات و بررسی های انجام شده روی افراد شرکت کننده در تحقیق، افرادی که چاق بودند احتمال ابتلا به سرطان روده شان بیش از دو برابر کسانی بود که وزن طبیعی داشتند یا مبتلا کمبود وزن بودند.

محققان نتیجه گرفتند که چاقی خطر ابتلا به سرطان روده را در افراد مبتلا به سندروم لینچ –که یک بیماری ژنتیکی است- افزایش می دهد، ولی استفاده از آسپرین این خطر را کاهش می دهد.

ما می دانیم که اضافه وزن یا چاقی با افزایش خطر ابتلا به سرطان روده مرتبط است و نیز خطر های دیگری برای سلامتی فرد ایجاد می کند. هدف قرار دادن این که با داشتن یک رژیم غذایی سالم که شامل مقدار زیادی فیبرباشد، ورزش منظم و سیگار نکشیدن به وزن سالم برسیم، راه هایی هستند که برای کمک به کاهش خطر ابتلا به سرطان روده می توانیم انجام دهیم.

هم چنین، شایان ذکر است که سر خود و بدون مشورت با پزشک تان شروع به مصرف آسپرین نکنید و در این مورد حتمن قبل از شروع هر کاری به پزشک معالج تان مراجعه نمایید.

منبع:   nhs.uk

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ