نشستن طولانی مدت برای تان خطر آفرین خواهد شد

همه ی ما می دانیم که باید فعال تر از این ها باشیم، اما، چیزی که دارد اتفاق می افتد این است که مردم روز به روز مدت زمان بیش تری را به صورت نشسته به سر می برند.

 محققان می گویند که نشستن طولانی مدت برای سلامتی تان خطر ناک است، حتا اگر به اندازه ی کافی ورزش کنید. 

مطالعات انجام شده، ارتباط هایی را میان نشستن طولانی مدت با اضافه وزن و چاق بودن، دیابت نوع 2، برخی از انواع سرطان و مرگ زودرس نشان داده اند.

نشستن طولانی مدت سرعت سوخت و ساز (متابولیسم) بدن را کاهش می دهد که بر نامنظم شدن سایر فعالیت های بدن مانند قند خون، فشار خون و چربی بدن موثر است.

تنها در انگلستان، بسیاری از بزرگ سالان روزانه بیش از 7 ساعت را به طور نشسته و یا لم داده می گذرانند که این مدت زمان تا 10 ساعت هم طول خواهد کشید.

این نشستن های طولانی مدت شامل تماشای تلویزیون، استفاده از یک کامپیوتر، خواندن، انجام مشق شب، سفر با خودرو، اتوبوس یا قطار به عنوان رفتار های کم تحرک می شود؛ اما شامل خواب نمی شود.

یکی از بزرگ ترین بخش های تحقیقات که تا به امروز در مورد این موضوع انجام شده است و بیش از 800 هزار نفر در آن شرکت کرده اند، مشخص کرده است که در مقایسه با کسانی که مدت زمان کم تری می نشینند، افرادی که مدت طولانی را به حالت نشسته به سر می برند، مشکلات زیر برای شان پیش می آید:

  • 112٪ افزایش در خطر ابتلا به دیابت
  • ·        147٪ افزایش در بیماری های قلبی عروقی
  • 90٪ افزایش در مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی
  • 49٪ افزایش در مرگ به هر علت دیگر

منبع:   nhs.uk

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ