راهکار هایی برای پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان

هیچ راه حل اثبات شده ای برای جلوگیری از سرطان وجود ندارد، اما شما می توانید خطر ابتلا به آن را در خود کاهش دهید.

در سال 2009، 156900 نفر در بریتانیا بر اثر سرطان درگذشتند. با این حال، از سال 1990، میزان زنده ماندن در مردان و زنان در بسیاری از سرطان ها بهبود یافته است. 

هیچ راه حل اثبات شده ای برای جلوگیری از سرطان وجود ندارد، اما شما می توانید خطر ابتلا به آن را در خود کاهش دهید.

در ادامه ما به شما راهکارهایی را معرفی خواهیم کرد تا با کمک آن ها بتوانید خطر ابتلا به سرطان را در خود و خانواده تان کاهش دهید.

فیبر. شواهد نشان می دهد که خوردن مقدار زیادی از فیبر به طور مداوم می تواند خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش دهد. رژیم های غذایی سرشار از فیبر می توانند به حفظ سلامت روده تان کمک کنند و از ابتلا به یبوست جلوگیری نمایند.

غذاهای سرشار از فیبر شامل ماکارونی سبوس دار، نان، غلات صبحانه و برنج می باشند. حبوبات، میوه ها و سبزیجات نیز منابع خوبی از فیبر هستند.

گوشت قرمز و فرآوریشده. گوشت منبع خوبی از پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی مانند آهن و روی است. اما شواهد نشان می دهد که احتمالا ارتباطی میان خوردن گوشت قرمز و فرآوری شده، با خطر ابتلا به سرطان روده وجود دارد. افرادی که مقدار زیادی از این گوشت مصرف می کنند، در معرض خطر بالاتری از ابتلا به سرطان روده قرار دارند.

مکمل های بتا کاروتن. بتا کاروتن، که اغلب در مکمل های آنتی اکسیدانی پیدا شده است، خطر ابتلا به سرطان ریه را در افراد سیگاری افزایش می دهد.

منبع:   nhs.uk

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ