توضیحات دکتر تقی‌پور در مورد جراحی زیبایی بینی

دکتر محمدعلی تقی‌پور؛ متخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی: جراحی بینی یا رینو پلاستی به دلیل اینکه برجسته ترین عضو صورت است در زیبایی ظاهر افراد بسیار تاثیرگذار عمل می‌کند و به همین دلیل زیبایی آن در چهره افراد می تواند نقش مهمی ایفا کند.

دکتر محمدعلی تقی‌پور؛ متخصص جراحی( پلاستیک و ترمیمی)

جراحی بینی یا رینو پلاستی به دلیل اینکه  برجسته ترین  عضو صورت است در زیبایی ظاهر افراد بسیار تاثیرگذار عمل میکند و به همین دلیل زیبایی آن در چهره افراد می تواند نقش مهمی ایفا کند.

تیغه بینی به صورت طبیعی در خط وسط قرار دارد و انحراف آن می‌تواند منجر به انسداد مجاری بینی و یا کجی شکل ظاهری آن شود. عمل جراحی زیبایی بینی را اصطلاحاً رینوپلاستی و تصحیح انحراف تیغه بینی را سپتو پلاستی می‌گویند. این دو عمل معمولا به صورت توام انجام می‌گیرند.

جراحی بینی می‌تواند به دو روش باز و بسته باشد. تنها مزیت روش جراحی بسته بینی عدم وجود برش در پره وسط بینی است ولی دقت و نتیجه عمل جراحی بینی با روش باز بیشتر است، و در تصحیح انحراف بینی  روش جراحی بینی باز از کارآیی کافی برخوردار است.

به دلیل منحصر بفرد بودن ساختمان و ظاهر بینی هر فرد، درجراحی بینی بیش از هر عمل زیبایی دیگر بایست خصوصیات فردی بینی شما و تناسب آن با سایر عناصر صورت مد نظر باشد. در طراحی عمل جراحی بینی  شما همواره سعی بر این است که خصوصیات مثبت بینی شما حفظ شده و تنها مواردی که دچار عیب هستند اصلاح گردند.

باید توجه داشت که مهمترین عامل در حصول نتیجه جراحی بینی، شکل اولیه بینی و کیفیت پوست آن است.

در حدود ۵٪ موارد جراحی بینی،ضرورت اصلاح مجدد وجود دارد، که معمولا به صورت سرپایی و با بی حسی موضعی قابل انجام است، و اصطلاحا به آن روتوش بینی می‌گویند.

هیچ عمل جراحی بینی  صددر صد ایده آل و بدون عیب نخواهد بود. اگر شما قادرید که بجای متمرکز شدن روی عیوب جزئی، توجه خود را معطوف به میزان بهبودی حاصله نمائید، ازعمل خود احساس لذت و رضایت خواهید کرد. در غیر این صورت بهتر است از انجام عمل جراحی بینی صرف نظر کنید.

سن عمل

در بچه ها محدودیت‌های مشخصی وجود دارد که مانع از جراحی بینی قبل از بلوغ کامل می‌شود اغلب دختران درپایان ۱۶سالگی وپسرها در پایان ۱۸ سالگی به بلوغ کامل رسیده اند و می‌توانند تحت عمل جراحی بینی  قرار گیرند. اصلاح عیوب بینی دراین سن باعث می‌شود اعتمادبه نفس نوجوان در یک زمان طلایی از زندگی وی بیشتر شود و نباید فراموش کنیم که در این زمان است که نوجوان نه تنها خودش را می شناسد بلکه احتمالاً آینده اش راپایه ریزی خواهدکرد.

در ویزیت اولیه شما تمام موارد لازم در مورد جراحی بینی توضیح داده می‌شود و در صورت تمایل به انجام عمل جراحی بینی، برای شما  در خواست فوتوگرافی می‌شود که در واقع عکسهای مورد نیاز  جهت طراحی عمل شماست.

نکات لازم قبل از عمل جراحی بینی

حداقل ده روز قبل از عمل جراحی بینی  از مصرف آسپیرین و داروهای مشابه (ایبوبروفن، دیکلوفناک سدیم، ایندوماسین، مفنامیک اسید و…) خودداری فرمائید. استفاده از استامینوفن بلامانع است.

استعمال دخانیات به مدت ۴ هفته قبل و بعد از عمل جراحی بینی  ممنوع است زیرا نیکوتین به دلیل انقباض عروقی، خونرسانی به بافتهای عمل شده را مختل مینماید.

به مدت ۸ ساعت قبل از عمل جراحی بینی از نوشیدن و خوردن اجتناب کنید.

نکات مهم در مورد  عمل جراحی بینی

عمل جراحی بینی با هردوروش بی هوشی عمومی و موضعی قابل اجراست.

با استفاده از متدهای جدید جراحی بینی حداکثر عناصر بینی حفظ شده و احتمال بروز بدشکلی و سایر عوارض به حداقل خواهد رسید.

در انتهای عمل جراحی بینی  ازپانسمان چرب در داخل سوراخ‌های بینی استفاده خواهد شد که ظرف ۳-۲ روز خارج می‌شوند.

همچنین روی بینی آتل گچی یا پلاستیکی گذاشته شده که ظرف ۱۰-۷ روز برداشته می‌شود.

شما بعد از ظهر همان روز جراحی بینی مرخص خواهید شد.

نکات لازم بعد از عمل جراحی بینی

در زمان ترخیص برای شما مسکن، آنتی بیوتیک و آنتی هیستامین نسخه می‌شود.

در هر زمان می‌توانید با پزشک خود تماس بگیرید.

رژیم غذایی پس از جراحی بینی در ابتدا به صورت مایعات و از روز بعد معمولی می‌شود. به مدت ۲ هفته از مصرف خوردنیهایی که مستلزم حرکت زیاد لبها باشد (مثل سیب )پرهیز نمائید.

سر شما در زمان استراحت پس از جراحی بینی  باید کمی بالا تر از بدن بدن باشد.

کمپرس سرد (کیسه حاوی یخ) روی چشمها به مدت ۴۸ ساعت پس از جراحی بینی باعث کاهش ورم خواهد شد. میزان ورم در ظرف ۷۲ ساعت به حداکثر می رسد.

ترشح از بینی تا ۷۲ ساعت پس از جراحی بینی طبیعی است ودر صورت لزوم گاز کوچک جلوی بینی را تعویض نمائید.

گچ بعد از ۱۰-۷ روزپس از جراحی بینی  برداشته می‌شود، تغییرات عمده مشهود است ولی تغییرات تدریجی در طی ۱۲-۶ ماه پس از جراحی بینی کامل می‌شود.  تا ۳ هفته حق استفاده از عینک را ندارید و از آن پس به مدت ۳ هفته  باید با چسب عینک را به پیشانی بچسبانید .

کبودی بعد از عمل جراحی بینی  طبیعی بوده وظرف ۲ هفته از بین می رود.

تا سه هفته پس از جراحی بینی  از فین کردن از طریق بینی باید اجتناب شود و در صورت بروز عطسه باید با دهان باز باشد.

از فعالیت و ورزشهای سنگین مانند ایروبیک،وزنه برداری،خم شدن طولانی مدت برای ۳ بعد از جراحی بینی هفته پرهیز شود. ورزشهای تماسی مانند کشتی، فوتبال، رزمی و غیره تا ۳ ماه ممنوع است.

بخیه‌های خارجی در روز پنجم پس از جراحی بینی کشیده شده و بخیه های داخلی خودبخود جذب می شوند.

پوست بینی شما بعد از جراحی بینی  نسبت به نور خورشید حساس است، بنابراین تا ۸ هفته در مهرض آفتاب طولانی مدت قرار نگیرید یا از کرمهای ضد آفتاب استفاده نمائید.

حس نوک بینی شما بعد از جراحی بینی کاهش یافته ولی در ظرف چندین هفته به حالت طبیعی برمی گردد.

دکتر محمدعلی تقی‌پور؛ متخصص جراحی( پلاستیک و ترمیمی)

دکتر محمد علی تقی پور دوره تحصیلات پزشکی عمومی را در دانشگاه علوم پزشکی تهران سپری کرده و سپس در رشته جراحی عمومی در دانشگاه علوم پزشکی ایران فارغ التحصیل شدند.پس از گذراندن دوران طرح جهت ادامه تحصیل در زمینه جراحی های انکوپلاستیک به کشورهای آمریکا و ترکیه سفرکردند و با فلوشیپ جراحی های انکوپلاستیک و زیبایی به کشور برگشتند. جهت ارتباط با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02122359009

02166503128

آدرس: سعادت آباد، میدان کاج، خیابان علی اکبر، نبش بهزاد، ساختمان ارس، طبقه5

وب سایت: http://www.dr-taghipour.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ