دکتر نوائی: کاندیدهای پروتز سینه این نکات را جدی بگیرند‌!

دکتر غلامرضا نوائی متخصص جراحی پلاستیک و زیبایی: افرادی که جراحی پروتز سینه انجام می دهند، چه محدودیت هایی در انجام کارها دارند؟ به بیان ساده تر باید از انجام چه کارهایی پرهیز کنند؟

 دکتر غلامرضا نوائی متخصص جراحی پلاستیک و زیبایی:

افرادی که جراحی پروتز سینه انجام می دهند، چه محدودیت هایی در انجام کارهای دارند؟ به بیان ساده تر باید از انجام چه کارهایی پرهیز کنند؟

افرادی که پروتز در بافت زیر سینه شان وجود دارد باید یک سری نکات را رعایت کنند که در ذیل به آن ها اشاره می­کنیم:

  • مدتی دور رانندگی را خط بکشید!

تا سه هفته بعد از انجام عمل پروتز سینه، بانوان مجاز به رانندگی نیستند، چرا که در حین رانندگی به ناحیه سینه و بالای شکم فشار وارد شده و احتمال دارد به این ناحیه ضربه وارد شود؛ به همین دلیل توصیه می شود تا جایی که امکان دارد به مدت سه هفته از این کار یعنی رانندگی اجتناب کنند.

  • شیرجه زدن ممنوع!

نکته دیگر در مورد انجام ورزش است. خیلی از افراد سوال می­کنند آیا مجاز به شنا کردن بعد از عمل پرتز سینه هستیم یا نه؟  در پاسخ به این سوال باید بگویم تا مدت 40 تا 45 روز اجازه انجام ورزش­های آبی و غیر آبی را این افراد ندارند. اما بعد از 45 روز می توانند شنا کنند یا ورزش­های سبک انجام دهند. اما نکته دیگری که در این زمینه باید به آن اشاره کنم شیرجه زدن در استخر است که بعد از 45 روز هم این افراد اجازه این کار را ندارند، چرا که با انجام این کار به ناحیه پروتز فشار وارد می­شود و ممکن است به پروتز آسیب وارد شود. 

  • هواپیما برای شما خطری ندارد!

در مورد سفر کردن بعد از عمل پروتز سینه بهتر است بدانید که سفر برای این افراد هیچ منعی ندارد. اما یک باور اشتباه در جامعه وجود دارد که می­گویند: ” افرادی که عمل پروتز سینه انجام می دهند نباید با هواپیما سفر کنند.” اما در مقابل باید بگویم این گفته صحت ندارد و این افراد هیچ منعی در استفاده از هواپیما ندارند. فقط تنها توصیه من به شما این است که بعد از گذشت یک ماه از عمل بانوان سفر کنند.

  • نکته آخر

همچنین افرادی که عمل پروتز انجام می دهند باید مدتی فعالیت های فیزیکی خود را تا حدود یک ماه محدود است اما بعد از یک ماه می توانند به راحتی به زندگی عادی و روزمره خود ادامه دهند. پروتزهای جدید، پروتز های نسل سوم است که ضربه، هیچ اثری روی پروتز نمی گذارد، اما باید به این نکته هم اشاره کرد که اگر ضربه بسیار شدید و سنگین باشد ممکن است به پروتز آسیب وارد شود. به عنوان مثال بانوان ورزشکاری که ورزش­های سنگین مثل ورزش­های رزمی انجام می دهند باید احتیاط بیشتری در این زمینه داشته باشند.

آیا افرادی که عمل کوچک کردن سینه انجام داده­اند باید از نکات خاصی بعد از عمل پیروی کنند؟

در پاسخ به این سوال باید بگویم محدودیت هایی که بعداز انجام این عمل وجود دارد خیلی کمتر از محدودیت های بعد از عمل پروتز سینه است. اما این افراد بعد انجام عمل بین 2 تا 3 هفته باید استراحت داشته باشند، البته استراحت مطلق لازم نیست و استراحت نسبی کافی است. همچنین تا سه هفته بعد از انجام عمل کوچک کردن سینه، بانوان مجاز به رانندگی نیستند. اما نکته حائز اهمیت در زمینه ترمیم زخم است. افرادی که پروتز سینه انجام می دهند فقط یک برش روی ناحیه سینه خورده می شود، اما بانوانی که جراحی کوچک کردن سینه انجام می دهند، چند برش روی سینه خورده می­شود. برای همین این افراد باید نسبت به پانسمان، دوش گرفتن و … نکات لازم را رعایت کنند و همچنین سر وقت های تعیین شده به پزشک خود مراجعه کنند. 

 دکتر غلامرضا نوائی متخصص جراحی پلاستیک و زیبایی:

او مدیریت مرکز تخصصی جراحی‌های زیبایی سینه و شکم را برعهده دارد و عضو انجمن علمی جراحان عمومی ایران، عضو جامعه جراحان ایران و دارای گواهینامه لیزر جراحی وداخل عروقی از آلمان و دارای گواهینامه انجام باند معده‌ لاپاراسکوپی از دانشگاه تهران است.

شما می توانید جهت ارتباط با شماره تلفن ذیل تماس حاصل فرمائید:

02188721983

09198272713

آدرس: یوسف آباد- خیابان فتحی شقاقی – بین بیستون و چهل ستون – پلاک 74/1 – مرکز جراحی شقایق – طبقه دوم 

وب سایت: http://drnavaei.com
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ