نقش لیزر در دندانپزشکی از زبان دکتر علیرضا میرزائی

دکتر علیرضا میرزائی جراح دندانپزشک: کاربردهای زیادی برای لیزر وجود دارد به ویژه در دندانپزشکی زیبایی و ایجاد لبخند زیبا. چند نوع لیزر دندانپزشکی وجود دارد که هر کدام برای برخی انواع درمانهای بافت سخت و نرم، مناسب و بی نظیر هستند.

دکتر علیرضا میرزائی جراح دندانپزشک:

وقتی اسم مطب دندانپزشکی می آید، حتما در ذهنتان انواع وسایل و ابزار دندانپزشکی نقش می بندد وحشت می کنید اما اگر بدانید با روش لیزر، دیگر هیچ نیازی به این ابزارها وجود ندارد، خوشحال خواهید شد. از آن گذشته لیزر دقت فوق العاده ای دارد، طول دوره بهبودی را کاهش می دهد و تقریبا بی صدا است. کاربردهای زیادی برای لیزر وجود دارد به ویژه در دندانپزشکی زیبایی و ایجاد لبخند زیبا. چند نوع لیزر دندانپزشکی وجود دارد که هر کدام برای برخی انواع درمانهای بافت سخت و نرم، مناسب و بی نظیر هستند.

برخی از کاربردهای لیزر در دندانپزشکی زیبایی عبارتند از: سفید کردن دندانها، کانتورینگ لیزری لثه، ونیر پورسلین، باندینگ و تاج (روکش).

لیزر در دندانپزشکی مزیت هایی نسبت به ابزارهای سنتی دندانپزشکی دارد:

–    کاهش نیاز به بی حسی: لیزر دقت بسیار بالایی دارد و بر خلاف دریل دندانپزشکی، ارتعاش شدیدی ایجاد نمی کند. در بسیاری موارد ممکن است اصلا نیازی به بی حسی در حین درمان لیزری وجود نداشته باشد.

–    به حداقل رساندن خونریزی: لیزر به دندانپزشک امکان می دهد با شکاف لیزری کم تهاجمی درمان را انجام دهد به این معنی که خونریزی و تورم کمتر خواهد بود. لیزر همچنین می تواند شکاف و برش را سوزانده و به کمک انرژی خود، آنها را ببند (به جای بخیه) و میزان خونریزی را کاهش دهد.

–    محافظت از بافت: درمانهای لیزری به علت دقت بسیار بالایی که دارند، آسیب به بافتهای استخوانی، دندانی و لثه ای سالم اطراف ناحیه درمان را به حداقل می رساند.

–    سرعت بالای التیام: به علت دقت بالا و کم تهاجمی بودن لیزر، پس از درمان بهبودی سریعتر حاصل می شود و زمان بهبودی کوتاهتر از روشهای سنتی خواهد بود. بیماران معمولا پس از عمل بافت نرم، نیازی به هیچ نوع بخیه ای نخواهند داشت و خونریزی تقریبا وجود ندارد.

–    کاربردهای چند گانه: به علت قابلیت چند کاره واترلیز در بسیاری از عملها می توان آن را استفاده کرد. دندانپزشکی لیزری گزینه های ابداعانه جدیدی برای راحتی و زیبایی بیمار در اختیار دندانپزشک قرار می دهد و می توان از یک لیزر برای انواع درمانها بهره گرفت.

استفاده از لیزر برای سالم و زیبا سازی لبخند

در برخی موارد بیماران ممکن است پیش از زیبا سازی لبخند نیاز به درمان دندانپزشکی ترمیمی یا عمومی داشته باشند. علاوه بر اینها، درمانهای زیبایی موثر باید بر اساس سلامت دندانها و لثه ها بنا شود و لیزر این درمانها را در سطح شگفت آوری دقیق و راحت انجام می دهد و رضایت بلند مدتی برای بیمار به همراه می آورد:

–    حذف پوسیدگیها: لیزر می تواند پوسیدگی را که در دندان پیشروی کرده و حفره و سوراخ ایجاد کرده است، از دندان بزداید. چون واترلیز دقیق است و از گرما استفاده نمی کند، حداکثر محافظت از ساختارهای سالم اطراف پوسیدگی دندان را خواهد داشت.

دکتر علیرضا میرزائی جراح دندانپزشک:

در سال ۲۰۰۷ گواهینامه ایمپلنت از دانشگاه Straumannسوئیس دریافت نمود و در سال ۲۰۰۹ موفق به دریافت Mastership لیزر از دانشگاه RWTH آخن آلمان شد و از همان سال با تلاش بسیار سیستم لیزر بافت نرم را تهیه و شروع به خدمت رسانی به بیماران در زمینه‌های مختلف مرتبط با لیزر بافت نرم مانند جراحی‌های لثه درمان ریشه با کمک لیزر Diod۹۸۰nm و دیگر فیلدها نمود. کلینیک دندانپزشکی لیزر دکتر میرزایی اولین کلینیک در ایران است که موفق به اخذ گواهینامه مدیریت کیفیت ISO9001-2008 از موسسه G.I.C Guardian Independent Certification Ltd شده است.

شما می توانید برای ارتباط با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02188223212

09198216783

آدرس: تهران- بزرگراه جلال آل احمد- نرسیده به بزرگراه چمران- کوی پروانه- ساختمان پزشکان چمران- واحد 11

وب سایت: www.shafagostar.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ