کدام روش بهتر است؛ لامینیت یا کامپازیت ونیر؟ توضیح دکتر مهرداد فلاح

دکتر مهرداد فلاح متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی: در واقع هر کدام از این روش‌ها مزایا و ویژگی‌های خاص خودش را دارد و براساس شرایط دندان ها و تقاضا و خواست بیمار از درمان زیبایی و فاکتورهای دیگر، روش ارجح انتخاب می‌شود. مثلا سیستم لامینیت سرامیکی دارای استحکام و مقاومت به تغییر رنگ زیادی است ولیکن در این روش تراش مختصری روی سطح بیرونی دندان لازم است و سیستم کامپازیت ونیر، مزیت اصلی آن محافظه کارانه بودن آن است.

دکتر مهرداد فلاح متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی:

در واقع هر کدام از این روش‌ها مزایا و ویژگی‌های خاص خودش را دارد و براساس شرایط دندان ها و تقاضا و خواست بیمار از درمان زیبایی و فاکتورهای دیگر، روش ارجح انتخاب می‌شود. مثلا سیستم لامینیت سرامیکی دارای استحکام و مقاومت به تغییر رنگ زیادی است ولیکن در این روش تراش مختصری روی سطح بیرونی دندان لازم است و سیستم کامپازیت وینر، مزیت اصلی آن محافظه کارانه بودن آن است، به‌طوری که در این روش نیازی به تراش دندان نیست و یا حداقل تراش ممکن لازم است، اما مقاومت آن نسبت به سیستم سرامیک کمتر است. البته با پیشرفت تکنولوژی و معرفی کامپازیت‌های نوین نانو فیلر سرامیک استحکام و مقاومت به تغییر رنگ کامپازیت‌ها بسیار ارتقاء پیدا کرده است.

آیا درمان لامینیت یا کامپازیت ونیر به دندان آسیب می‌رساند؟ 

در این خصوص بایست متذکر شد که اگر طرح درمان صحیح نباشد، روش کار و مراحل درمان درست انجام نشود و یا مراقبت‌های بیمار و بهداشت بیمار ضعیف باشد لامینیت می‌تواند به دندان آسیب برساند. این آسیب شامل پوسیدگی و خرابی دندان و یا مشکلات لثه‌ای نمی‌شود.

اما اگر کار اصولی و دقیق باشد و توسط دندانپزشک متخصص و با تجربه انجام شود و طرح درمان صحیح باشد، هیچ‌گونه آسیبی به دندان نمی‌رسد.

مراقبت‌های بعد از درمان لامینیت و کامپازیت ونیر چیست؟

این مراقبت‌ها شامل بهداشت خوب (استفاده از مسواک و نخ دندان) و مراعات در نجویدن اجسام سخت و خشک با دندان است. البته بیمار می‌تواند میوه و ساندویچ گاز بزند ولی عاداتی نظیر شکستن تخمه یا مداد و سوزن و سنجاق را با دندان گرفتن مضر است. 

دکتر مهرداد فلاح متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی:

در سال 1378 از دانشگاه شهید بهشتی تهران موفق به اخذ مدرک دکترای دندانپزشکی شدند ، در سال 1380 وارد دوره رزیدنتی دندانپزشکی ترمیمی شده و در سال 1382 دوره تخصصی دندانپزشکی را به اتمام رسانده و موفق به اخذ بورد تخصصی در رشته دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی شدند.

ایشان به طور مستمر در کنفرانسهای علمی و در چندین پژوهش شرکت نموده و موفق به اخذ گواهینامه های معتبر بین المللی گردیده اند. ایشان عضو انجمن دندانپزشکان ترمیمی و همچنین عضو آکادمی دندانپزشکان زیبایی آمریکا AACD  هستند.

شما می توانید جهت ارتباط با شماره تلفن ذیل تماس حاصل فرمائید:


02122873855 

02122860550

آدرس:  تهران ، خیابان شریعتی بالاتر از میردامادکوچه شواری پلاک 29 ساختمان پزشکان سینا طبقه 2 واحد 9

drmehrdadfallah

drmehrdadfallah

وب سایت: http://drmehrdadfallah.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ