کاربرد ژل در جوانسازی پوست در کلینیک دکتر صفائیان

دکتر صفائیان: ژل یک روش دیگری است که برای از ‌بین بردن خطوط از روش پر کردن در جوانسازی به کار برده می‌شود. در بوتاکس ما روی عضله اقدامات لازم را انجام می‌دهیم اما در روش دوم که تزریق ژل است ما به عضله کار نداریم بلکه خط ایجاد شده را که درواقع به ‌صورت ‌گودرفتگی هستند را با یک ‌ماده‌ای به‌نام ژل پر می‌کنیم.

کلینیک دکتر صفائیان:

ژل‌ها چه کاربردی در جوانسازی دارند؟

ژل یک روش دیگری است که برای از ‌بین بردن خطوط از روش پر کردن در جوانسازی به کار برده می‌شود. در بوتاکس ما روی عضله اقدامات لازم را انجام می‌دهیم اما در روش دوم که تزریق ژل است ما به عضله کار نداریم بلکه خط ایجاد شده را که درواقع به‌صورت ‌گودرفتگی هستند را با یک ‌ماده‌ای به‌نام ژل پر می‌کنیم. این ماده زیر پوست تزریق می‌شود تا فرورفتگی‌ها کاملا هم سطح با پوست شوند. البته ژل‌ها مانند بوتاکس انواع و برندهای مختلفی دارند. البته نوع تقلبی این ماده در بازار زیاد شده برای همین حتما افراد از نوع ژل اطلاعات کافی را به دست بیاورند و مطمئن باشند که مورد تأیید وزارت بهداشت است یا نه. همچنین  روش تزریق هم بسیار مهم است. ‌در تزریق باید از نظر عروق، اعصاب و‌… احتیاط ‌شود تا صدمه‌ای به این عضو‌ها وارد نشود.

اگر ژل به‌درستی تزریق نشود چه عوارضی را به‌همراه دارد؟

اگر عمق تزریق زیاد باشد ژل اثرگذاری خود را ازدست می‌دهد و نتیجه‌دهی مطلوبی نخواهد داشت. همچنین اگر سطحی‌ زده شود ممکن است ناحیه مورد‌نظر حالت دون‌دون و برآمدگی پیدا کند. در بدترین حالت اگر تزریق به‌درستی انجام نشود ممکن است فشار روی پوست ایجاد کند و سلول‌های پوستی و عروقی آن  ناحیه را تحت‌فشار قرار دهد که در این شرایط احتمال بروز ‌نکروز پوستی وجود دارد. اگر خونرسانی به سلول‌ها به‌درستی صورت نگیرد در آخر ممکن است سلول‌ها دچار مرگ سلولی شوند.

اگر از زدن ژل پشیمان شویم چه؟!

در گذشته ژل‌هایی وارد ایران می‌شدند که دوام 12 تا 13‌ساله ‌داشتند و همراه با عوارضی از‌جمله جمع شدن ژل، افتادگی زیر پوست و‌… ‌بودند. اما این ژل‌ها دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و بیشتر از ژل‌هایی استفاده می‌شود که ماده اصلی‌اش پروتئینی است که با پوست سازگاری دارد. این ماده دارای این خاصیت است که بعد از مدتی داخل بدن حل شود (‌یعنی کاملا متابولیزه شود) و از بین برود. برای همین هم بسته به نوع ژل و شرایط بیمار ‌ماندگاری ژل‌ها ممکن است بین ‌یک ماه تا یک سال‌و‌نیم باشد. ژل ‌های مورد استفاده در این مرکز از بهترین مارک‌ها با تاییدیه FDA و وزارت بهداشت ایران است.

برای گونه‌گذاری بهتر است از ژل استفاده شود یا چربی؟

در این مورد هم می‌توان از چربی و ‌هم از ژل استفاده کرد. با این حال پزشک براساس شرایط بیمار، میزان گونه‌گذاری و شکل صورت تصمیم می‌گیرد از چه روشی استفاده کند. 

چه افرادی نباید از روش ژل در جوانسازی استفاده کنند؟

در این روش محدودیت‌های خاصی وجود ندارد اما به‌طور کلی توصیه می‌شود افرادی که به این ماده (یعنی برخی پروتیئن‌ها) حساسیت دارند از این روش استفاده نکنند. 

کلینیک دکتر صفائیان:

کلینیک دکترصفائیان به عنوان یک مرکز تخصصی و فوق تخصصی درمنطقه سهروردی شمالی خیابان خرمشهر تأسیس گردید.

موسس این کلینیک دکتر صفائیان است این کلینیک با داشتن اورژانس شبانه روزی فعال پذیرای بیماران زیادی در طول شبانه روز می باشد. در ضمن در یک منطقه مجزا کلیه تخصص های مختلف از جمله ارتوپدی، جراحی کلیه و مجاری ادراری، جراحی زنان زایمان و نازایی، داخلی، گوارش، قلب، چشم پزشکی، نورولوژی، روماتولوژی و همچنین عینک سازی و تعیین نمره عینک به همراه انجام اقدامات کولونوسکوپی، اندوسکوپی، نوارمغز، اکوکاردیوگرافی، تست ورزش و…. دایر می باشد.

در طبقه مجزای دوم بخش دندانپزشکی دارد. و در نهایت بخش پوست و مو و لیزر و تغذیه و رژیم درمانی با داشتن کادر پزشکان متخصص کلیه خدمات زیبایی پوست از جمله ژل- بوتاکس- چربی- و کلیه خدمات لیزر از جمله لیزر موهای زائد و انجام PRP وکلیه روش های میکرودرم و هیدرودرمی و… توسط متخصصین در خدمت شما می باشند. 

شما می توانید جهت ارتباط با شماره تلفنهای ذیل تماس حاصل فرمائید:

مرکز:

14 -02188502912

بخش پوست و مو:

02188171669 

02188171914بخش تغذیه:

88522752-31

درمانگاه تخصصی: 

02188526987

دندانپزشکی: 

02188526960

آدرس: خیابان سهروردی شمالی، خیابان خرمشهر(آپادانا)، پلاک 18

وب سایت: http://www.safclinic.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ