انواع روش های لیفت صورت در کلینیک نسیم

mousavi
کلینیک تخصصی پوست، مو، لیزر و لاغری نسیم قیطریه: یکی از روش‌های جوانسازی، لیفت است که به روش‌های مختلفی این کار انجام می‌شود و ممکن است مخاطبان با تمام بایدها و نبایدهای این روش آشنا نباشند. در اینجا شما را با انواع روش‌های لیفت صورت آشنا می کنیم.

کلینیک تخصصی پوست، مو، لیزر و لاغری نسیم قیطریه:

یکی از روش‌های جوانسازی، لیفت است که به روش‌های مختلفی این کار انجام می‌شود و ممکن است مخاطبان با تمام بایدها و نبایدهای این روش آشنا نباشند. در اینجا شما را با انواع روش‌های لیفت صورت آشنا می کنیم:

  • لیفیت صورت با آر.اف

لیفت صورت و بدنRF(مولتی پولار)

چیزی که بر اثر افزایش سن موجب پیری پوست می‌شود، کم شدن قابل توجه سلول‌های کلاژن پوست است که این کم شدن از ۲۰ سالگی شروع می شود و با افزایش سن موجب ایجاد چین و چروک روی پوست و همین طور شلی و افتادگی پوست صورت و بدن می‌شود.

روشی که برای لیفت و از بین بردن چین و چروک پوست‌ها استفاده می‌شد، روش جراحی یا در واقع لیفت به وسیله جراحی بود که این یک روش تهاجمی است و نمی توان از خطرات آن چشم پوشی کرد. همچنین زمانی که برای بهبود آن لازم است یک تا سه ماه است.

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی روش‌هایی برای لیفت و درمان چین و چروک و افتادگی پوست بدن ابداع شده که برخلاف روش‌های جراحی احتیاجی به هیچ گونه زخم و جراحی ندارد و فقط زمان ۱۵ الی ۴۰ دقیقه لازم است. این روش عمل لیفت یا همان کشیدگی پوست را انجام می‌دهد و فرد می‌تواند بعد از آن به فعالیت‌های عادی و روزانه خود بپردازد. به این پدیده جدید و مؤثر RF مولتی پولار می گویند.

RFچیست؟

RF  یا امواج رادیو فرکانسی نوعی از امواج الکترومغناطیسی هستند که نسبت به نور مرئی طول موج بیشتری دارند و خاصیت آن‌ها تولید حرارت و گرما در لایه‌های زیرین یا قسمت میانی پوست است.

مکانیسم عملRF

پوست از دو لایه اپیدرم که در قسمت خارجی و درم که لایه عمقی‌تر است، تشکیل شده است. محل اثر RF در لایه درم بوده و موجب متمرکز شدن انرژی خود در آن لایه می‌شود، روی سلول‌های کلاژن اثر گذاشته و آن‌ها را وادار به بازسازی و تکثیر می‌کند.

تفاوت RF با لیزر در این است که لیزر تمایل دارد در لایه‌های سطحی‌تر پوست جذب شود و اگر به لایه‌های عمقی نفوذ کند، بدون اثر به اپیدرم و آسیب آن امکان پذیر نخواهد بود. برخلاف آن امواج RF بدون آسیب به اپیدرم در لایه‌های عمقی متمرکز می‌شود و تولید حرارت می‌کند.

RF توسط دو فرآیند جدا از هم موجب سفتی پوست می‌شود:

  1. اثر فوری که در فیبرهای کلاژن انقباض ایجاد می‌کند و پوست جمع می‌شود که این اثر را بلافاصله بعد از RF می‌توانیم مشاهده کنیم.
  2. اثر تاخیری که در این روش سلول‌های کلاژن روند ترمیم را پیش می‌گیرند که بر اثر تحریک با RF ایجاد می‌شود و بعد از چند ماه می‌توان نتیحه آن را دید.

همچنین می‌توانیم از RF برای کمک به رفع سلولیت و از بین بردن چربی‌های تجمع یافته استفاده کنیم که این اثر را از طریق بهبود در جریان خون بافتی و خرد کردن سلول‌های چربی می‌گذارد. مجموع این اثرات RF که روی کم شدن چربی بدن تأثیر دارد، shaping body  یا فرم دهی بدن می گویند.

RF  را برای همه افرادی که پوست‌های شل و افتاده دارند، می‌توانیم به کار ببریم و موارد منع RF برای افراد باردار، افرادی که ضربان ساز قلبی دارند، خانم‌های شیرده و همین طور افرادی که در بدن خود پلاتین کار گذاشته اند، است.

زمان درمان بستگی به موضع مورد نظر دارد که از چند دقیقه تا حداکثر چند ساعت به طول می‌انجامد که در مناطق وسیع این مدت لازم است و فرد می‌تواند به فعالیت‌های خود ادامه دهد.

RF هیچ عارضه‌ای ایجاد نمی‌کند. قرمزی بعد از RF نیز به مدت ۳۰ دقیقه و نهایت تا چند ساعت بعد از بین خواهد رفت.

  • لیفت صورت با نخ:

در این روش آر.اف نخ‌هایی از جنس نوع خاصی پروتئین برای لیفتینگ (بالا کشیدن) و سفتی صورت و گردن استفاده می‌شود. بعد از 40 سالگی به دلیل کاهش تولید کلاژن در پوست، صورت شروع به افتاده شدن می‌کند و پوستش شل‌تر می‌شود. لیفت با نخ یک روش بسیار کارآمد و مؤثر است. نمای صورت حالت طبیعی خود را حفظ می‌کند. بدون بی هوشی و بستری در بیمارستان انجام می‌شود. کل کار بدون درد است زیرا با بی حسی موضعی انجام می‌شود. در این روش این نخ‌ها از ناحیه تمپورال سر یعنی قسمت موهای جلوی گوش در بخش درم پوست جاگذاری می‌شود.

طول عمر این روش چقدر است؟

ماندگاری لیفتینگ با این روش حدود دو تا سه سال است. معمولا از دو نوع نخ استفاده می‌شود؛ نوع ساده آن برای نواحی گردن، اطراف چشم، دور دهان و پیشانی استفاده می‌شود. نوع خاردار آن برای لیفت فک و گونه کاربرد دارد و به دلیل داشتن خار اثر خود را در همان لحظه نشان می‌دهد. این نخ‌ها در صورت ثابت می‌شوند بنابراین در صورت حرکت نمی‌کنند. جنس آن‌ها کاملا بی ضرر است و سال‌هاست که در جراحی‌های مختلف از آنها استفاده می‌شود. این کار حدودا یک ساعت طول می‌کشد و فرد بعد از دو روز می‌تواند به فعالیت‌های معمولی خود بپردازد.

کلینیک تخصصی پوست، مو، لیزر و لاغری نسیم قیطریه:

کلینیک نسیم با بیش از یک دهه تجربه در زمینه پوست، مو، لیزر و لاغری هم اکنون یکی از کاملترین و مجهزترین مراکز زیبایی در تهران می باشد. این کلینیک با به کارگیری متخصصان پوست و مو و نیز کارشناسان تغذیه مجرب و همچنین در اختیار داشتن دستگاه ها و تجهیزات مدرن طبق استاندارد های FDA و وزارت بهداشت و درمان کشور تلاش دارد تا در محیطی آرام بهترین خدمات را به مراجعه کنندگان خود ارائه دهد.

شما می توانید جهت ارتباط با شماره تلفن های ذیل تماس حاصل فرمائید:

تلفن: 02122694500  

موبایل: 0912843963

آدرس: قیطریه – نرسیده به بزرگراه صدر – پ. 30 – کلینیک نسیم قیطریه – ط. چهارم 

وب سایت: info@nasimlaser.com

nasim_lazer

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ