درمان های خانگی و سریع معده درد

معده درد خود را با این روش ها در خانه بهبود ببخشید

درد معده از درد هایی می باشد که تحمل آن بسیار سخت است و با قرص های شیمیایی که خود نیز برای معده ضرر دارد قابل درمان است.اما در این مطلب می خواهیم چند روش خانگی را برای درمان معده شما معرفی کنیم.ائامه این مطلب را بخوانید

درد معده چیست؟

درد معده که در اصطلاح کلی به آن “درد شکم” گفته می‌شود، می‌تواند علل مختلفی داشته باشد که عارضه‌های متعددی از سوء هاضمه و سندرم روده تحریک‌پذیر گرفته تا ورم معده (گاستریت) و بیماری رفلاکس اسیده معده را شامل می‌شود.

عوامل مختلفی که باعث بروز درد معده می‌شوند ممکن است همگی در بیمار علائم یکسانی از قبیل دل درد و دل پیچه را تولید کنند. بنابراین اولین قدم برای تشخیص دقیق بیماری شما آن است که تعیین شود چه عاملی باعث ایجاد درد شده است. این درد می‌تواند ناشی از پرخوری، اضطراب، عفونت ویروسی و یا سایر مشکلات حاد در سیستم گوارش شما باشد.

درمان‎های خانگی بیماری‎های گوارشی

1- مصرف عرق نعناع یا دم نوش نعناع و بابونه البته افراد توجه داشته باشند مصرف بیش از حد عرق نعناع خود موجب سوزش معده می‎شود چرا که دهانه معده را گشاد می‎کند و باعث تحریک دهانه معده می‎شود.

2- گذاشتن کیسه آب گرم یا کیسه‎ای که محتوی سیاه‎دانه یا جو, روی معده برای رفع درد معده مفید است.

استفاده از کیسه آب گرم در درمان معده درد

مواد غذایی مفید برای درمان معده درد

3- مصرف زیره سیاه و سبز در غذاها

4- مصرف نان زیره

5- مصرف رازیانه یک ضد التهاب بسیار خوب است و برای رفع ناراحتی‎های گوارشی مفید است.

6- مالیدن روغن سیاه‎دانه و کیسه جو گرم شود و روی معده گذاشته شود.

7- مصرف چای بومادران, چای دارچین, دم نوش گشنیز, شربت یا دم نوش گیاه افسنتین

8- زنجبیل پرورده مقوی معده است, مانند مرباها دیگر تهیه می‎شود و می‎توان زنجبیل تازه را رنده کرد و با عسل به قوام مربا درآورند.

9- لیمو قند بسیار برای معده مفید است,می‎توان لیمو را به دلخواه ورقه ورقه کرده و داخل یک شیشه ریخته به نحوی که یک لایه لیمو و یک لایه شکر ریخته شود و به همین ترتیب شیشه را پر کنند.

10- مصرف آناناس و پوست کیوی

همه چیز درباره معده درد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ