دکتر فهزادی: اگر این علائم را دارید، به سینوزیت شک کنید!

دکتر عباسعلی فهزادی، متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی پلاستیک صورت: علائم سینوزیت حاد می‌تواند به صورت علائم شبیه سرماخوردگی یا آنفلوآنزا باشد که با درد سینوس ها، درد صورت، درد پیشانی و درد چشم ها همراه است.

دکتر عباسعلی فهزادی، متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی پلاستیک صورت:

علائم سینوزیت حاد می‌تواند به صورت علائم شبیه سرماخوردگی یا آنفلوآنزا باشد که با درد سینوس ها، درد صورت، درد پیشانی و درد چشم ها همراه است. همچنین ممکن است بیمار بوی بدی از بینی اش احساس کند و و ترشحات چرکی پشت حلق یا از سوراخ های جلوی بینی خارج شود. به طور کلی علائم جسمی همراه با درد، کوفتگی، بی حالی و تب است. ولی در سینوزیت مزمن، بیمار کمتر از درد شکایت می کند و بیشتر با ترشحات پشت حلق، بوی بد دهان و بینی و بعضا با انسداد بینی مواجه است. در این مواقع تجویز آنتی بیوتیک تاثیر ندارد و باید با مزاج درمانی این مشکل را درمان کنیم. منظور از اصلاح مزاج یعنی تعدیل تغذیه است؛ چه غذایی به چه افرادی با چه مزاجی سازگار است. اگر درکنار شست و شوی بینی، بیمار را وادار کنیم که نوع طبع غذایش را هم تغییر دهد (یعنی نسبت به مزاجش سردی و گرمی غذاها را رعایت کند) بیشتر این مشکلات سینوزیت مزمن از بین خواهند رفت.

آیا با وجود سینوزیت می توان همزمان جراحی زیبایی بینی انجام داد؟

 در پاسخ به این سوال باید بگویم که اگر بیماری سینوزیت حاد باشد، بهتر است جراحی انجام نشود. ولی اگر بیماری مزمن باشد، باید بازهم بررسی شود که چه نوع بیماری مزمن است. به عنوان مثال اگر از نوعی باشد که مدام نیاز به آندوسکوپی سینوس داشته باشد، ترجیح بر این است تا زمانی که بیماری کنترل نشده است، عمل زیبایی صورت نگیرد. به طور کلی باید بررسی های لازم قبل از عمل صورت گیرد و بیمار را از این بابت توجیه کرد چرا که برخی بیماران این علائم را با مشکلات بعد از بینی اشتباه می گیرند.

دکتر عباسعلی فهزادی، متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی پلاستیک صورت:

دکتر عباسعلی فهزادی فارغ‌التحصیل دانشکده پزشکی شهید بهشتی تهران و دارای بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و فارغ‌الدوره فلوشیپ فوق تخصصی اتولوژی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز است. سابقه بیش از بیست سال درمان بیماران با رویکرد طب کل نگر و اعمال جراحی‌های بینی و پلاستیک صورت و اندوسکوپی سینوس را دارد.

شما می توانید جهت ارتباط با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02188886026

02188652371

02188652372

آدرس:تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ونک، کوچه والی نژاد، پلاک ۵۴، ساختمان سینا، طبقه ۲، واحد۲۰۲

وب سایت:drfahzadi.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ