شما هم می خواهید هم دسر بخورید و هم چاق نشوید؟

غزاله ذوالفقاری
5+1 دسر واسه کسانی که به اندام خود اهمیت می دهند

کیک ماهی

این کیک زیبا بسیار ارزان آماده میشود و میتوانید از آن به عنوان کیک تولد بچهها هم استفاده کنید. یک کیک اسفنجی شکلاتی ساده آماده کنید یا بخرید. یک مثلث به جای دهان ماهی از آن جدا کنید و آن را به جای دمش قرار دهید. حالا میتوانید روی کیک را با اسمارتیزهای رنگی با سلیقه خودتان تزیین کنید. برای اینکه اسمارتیزها بچسبند، لازم است قبل از چیدن آنها کمی شکلات صبحانه یا شهد مربا روی کیک بمالید.

کیک بستنی

درست کردن این کیک بستنی بسیار راحت است. برای درست کردن آن میتوانید از کیکهایی که در بازار فروخته میشوند استفاده کنید. یک لایه کیک شکلاتی کف بشقاب قرار دهید، چهار اسکوپ کوچک بستنی نسکافهای روی آن بگذارید و همین کار را یک بار دیگر تکرار کنید. سپس با قیف روی آن خامه بریزید و با مقداری خلال بادام، آلبالوی تازه و سس شکلات آن را تزیین کنید.

کیک رژیمی

این کیک بسیار کم کالری است چون با نان تست درست میشود.برای درست کردن آن به سه لایه نان تست نیاز دارید. آنها را به شکل مثلث برش بزنید. بعد یکی از آنها را کف ظرف بگذارید. روی آن کمی خامه بمالید و لایه بعدی را قرار دهید. سپس روی آن را با مارمالاد بپوشانید و لایه بعد را روی آن بگذارید. میتوانید روی خامه از خردههای مغزها هم استفاده کنید تا کیک خوشمزهتر شود. روی آن را هم میتوانید هرطور که مایلید تزیین کنید.

کیک هلو

این کیک هم بسیار کمکالری است. برای درست کردن آن به کمی آب هلو، میوه هلو، بادام زمینی، نان تست و خامه نیاز دارید.

 نان تست را خرد کنید و کف ظرف بریزید. از ظرفی استفاده کنید که در همان دسر را سرو میکنید. نصف لیوان آب هلو را روی نانها بریزید و هلوهای خرد شده را روی آن قرار دهید. بعد مقداری خامه روی آن صاف کنید و ظرف را برای 3 ساعت در یخچال قرار دهید. سپس روی خامه را با بادام زمینی تزیین و سرو کنید.

تارت تمشک

یک کیک اسفنجی ساده به شکل مربع یا دایره بردارید. 3 سانتیمتر از لبه آن را کنار بگذارید و بقیه آن را به ارتفاع 3 سانتیمتر خالی کنید. میتوانید برای این کار از چاقو و قاشق استفاده کنید. سپس درون کیک را با خامه زده شده یا بستنی پر کنید و مقداری میوه مثل تمشک، آلبالوی هستهگرفته یا میوههای دیگر روی خامه بریزید. کیک را یک ساعت در یخچال بگذارید تا کمی خودش را بگیرد و بعد آن را برش بزنید.

کیک میوهای

درست کردن این کیک هم بسیار راحت است. کافی است یک کیک اسفنجی را از وسط برش بزنید. روی آن را با میوه فصل پر کنید و مقداری خامه زده شده با قیف روی آن بریزید سپس لایه بعدی کیک را بگذارید، خامه و بعد میوه را روی آن قرار دهید. میتوانید از کیک شکلاتی و کرم شکلات برای پر کردن کیک استفاده کنید. میوهها را هم میتوانید به میل خودتان تغییر دهید. این کیک برای میز شام بسیار زیباست.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ