چطور سلامت موها توسط رنگ و کوتاهی به خطر می‌افتد؟

دکتر نازیلا یعقوبی، پزشک پوست و مو :

دکتر نازیلا یعقوبی، پزشک پوست و مو :

 آسیب ناشی از کوتاه کردن و آراستن مو

قیچی کُند، یکی از عوامل مهم در ایجاد لبه‌های بلند و ناهموار است که سبب می‌شود فلس‌های کوتیکول ضعیف شده و مستعد بروز هرگونه آسیب بعدی باشند. قیچی استیل و تیز و با‌کیفیت عامل بسیار مهم و تعیین‌کننده در سلامت مو است. استفاده از تیغ نیز در کوتاه کردن مو باعث حالت نامناسبی در موها می‌شود و شرایط را برای آسیب‌های بعدی فراهم می‌کند.

  • آسیب حاصل از مواد به‌کار رفته روی مو

شامپو زدن به تنهایی سبب آسیب به مو نمی‌شود به‌خصوص شامپوهای جدید و مدرن امروزی هرگز فلس‌های کوتیکول را بالا نمی‌آورند. درهم تنیدگی و کدر و مات دیده شدن موها‌، ناشی از شامپوهای نامناسب قدیمی است که امروزه به‌ندرت دیده می‌شود. مواد زیبایی که برای فر کردن دائم رنگ‌بری یا رنگ کردن موها به‌کار می‌روند، سبب آسیب به مو می‌شوند. در فر کردن دائم به‌دلیل طبیعت شیمیایی ماده فر ساختمان مو می‌شکند و این شکستگی جبران‌ناپذیر است. رنگ‌بری و رنگ‌کردن نیز سبب تغییر شیمیایی در ساختمان مو می‌شود، چون این مواد به داخل کوتیکول مو نفوذ می‌کند و اثر می‌گذارد. مواد زیبایی که در پوست کف سر به کار می‌رود به‌ندرت به ساقه مو آسیب می‌زند و سبب ریزش مو نیز نمی‌شود. البته سوختگی‌های شدید شیمیایی می‌تواند به فولیکول مو آسیب بزند و ریزش مو ایجاد کند. این سوختگی‌های شدید براثر استفاده نادرست یا بیش از حد از مواد فر داغ یا محلول‌های ریکس و صاف‌کننده مو رخ می‌دهد.

دکتر نازیلا یعقوبی، پزشک پوست و مو :

فارغ‌التحصیل پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی ایران و دانش‌آموخته رشته پوست و زیبایی از مراکز داخل و خارج از کشور است. مدرک پوست و زیبایی را از انستیتو جراحان زیبایی و مراکز زیبایی کانادا دریافت کرده‌ است. وی مدت ١٥‌سال است که در این زمینه فعالیت دارد و در زمینه انواع روش‌های زیبایی‌، رفع عیوب صورت‌، لیفت‌های غیرجراحی‌، جوانسازی مدرن و روش‌های مختلف  درمان مشکلات مو و ‌‌جدیدترین متد‌ها را ارائه می‌دهد.

جهت ارتباط با دکتر نازیلا یعقوبی می‌توانید با شماره ذیل تماس حاصل فرمائید:

02177883325

آدرس: ضلع جنوب‌غربی فلکه اول تهرانپارس، پلاک‌12، طبقه دوم، واحد‌6


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ