تا به حال شده فکر کنید، چه زمانی باید جوانسازی را آغاز کنید؟!

mousavi
کلینیک تخصصی پوست و مو صدف: اگر نور آفتاب به پوست‌تان آسیب رسانده و چین و چروک‌هایی در اطراف چشم و دهان ظاهر شده‌اند یا بخشی از پوست به‌ویژه زیر پلک پایینی شل شده است...

کلینیک تخصصی پوست و مو صدف:

لیزرها به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند، لیزرهای زخم‌ کننده و لیزرهای زخم نکننده. لیزرهای زخم کننده از امواج سریع به همراه نور شدید برای زدودن لایه‌های آسیب دیده‌ روی پوست استفاده کرده و از این طریق پوست را صاف و محکم می‌کنند، چین و چروک‌ها را از بین می‌برند و بخش‌های تغییر رنگ یافته را اصلاح می‌کنند. لیزرهای زخم نکننده آسیب کمتری دارند و باعث ایجاد زخم نمی‌شوند. عملکرد آنها به وسیله‌ تحریک کلاژن و استحکام لایه‌ زیرین پوست است.

زمان مناسب برای جوانسازی پوست با لیزر

  • اگر نور آفتاب به پوست‌تان آسیب رسانده و چین و چروک‌هایی در اطراف چشم و دهان ظاهر شده‌اند یا بخشی از پوست به‌ویژه زیر پلک پایینی شل شده است.
  • اگر رنگ پوست‌تان تغییر کرده مانند لک و نقطه‌های قهوه‌ای
  • اگر جای زخم روی صورت‌تان باعث ناهمواری پوست شده
  • اگر تومور پوستی مربوط به سرطان روی پوست خود دارید.

فواید

  • باعث استحکام و صافی پوست می‌شود
  • باعث بهبود بلندمدت کیفیت و بافت پوست می‌شود
  • برخی دستگاه‌ها علاوه بر پوست صورت امکان درمان پوست گردن، سینه و دست‌ها را نیز می‌دهد

معایب

  • ترمیم غیرعادی به همراه جای زخم و تغییر رنگدانه‌ها ممکن است
  • باعث تشدید اختلالات پوستی مانند آلرژی و تاول تبخالی شده
  • ممکن است چروک‌هایی که به‌وسیله‌ حرکت ماهیچه‌های صورت به‌وجود می‌آید دوباره بازگردد

اینها مهم‌ترین فواید و معایبی بودند که باید هنگام لیزر درمانی در‌نظر گرفته شود. اگر می‌خواهید کاری که برای شما مناسب است را انجام دهید بهتر است با جراح زیبایی صحبت کنید

آیا داوطلب جوانسازی پوست با لیزر هستید؟

دلایل زیر نشان می‌دهد که چرا شما جوانسازی پوست با لیزر را مورد‌نظر خود قرار داده‌اید.

  • آفتاب به پوست‌تان آسیب زده و چروک‌های بسیاری در صورت‌تان دارید.
  • اطراف چشم‌تان چروک به‌وجود آمده و پوست زیر پلک‌تان شل شده است.
  • چروک‌های عمودی در اطراف دهان‌تان ایجاد شده است.
  • لکه‌هایی روی پوست‌تان به‌وجود آمده است.
  • جای زخم‌هایی دارید که سطح پوست‌تان را ناهموار کرده‌اند.
  • تومورهای پوستی مربوط به سرطان روی پوست‌تان دارید.

اگر در سلامت عمومی کامل به‌سر می‌برید، مثبت‌نگر هستید و انتظارات واقع‌بینانه‌ای دارید، احتمالا یکی از داوطلبان این روش هستید.

لیزرها به چند دسته تقسیم می‌شوند؟!

1- لیزر زخم‌کننده

این دستگاه با ایجاد جراحتی یک‌دست روی پوست باعث برداشتن لایه‌ای از پوست می‌شود. این عمل مانند لایه‌بردار پوست یا لایه‌برداری با مواد شیمیایی است. با هربار عبور دستگاه لایه‌ نازکی از پوست برداشته می‌شود. بسیاری از جراحان معتقدد که این روش در مقایسه با لایه‌برداری شیمیایی کنترل بهتری به آنها در برداشتن مقدار مشخص لایه‌های پوست می‌دهد. این لیزرها بیشتر برای استحکام‌سازی پوست، جای جوش و کاهش چین و چروک‌ها به‌کار می‌رود.

2- لیزر زخم ‌نکننده

این دستگاه‌ها پوست را از بین نمی‌برند. با هر مرتبه عبور این دستگاه از روی پوست مقداری آسیب گرمایی به لایه‌های رویی و زیرین پوست وارد می‌شود. این لیزرها بخشی از خطوط و چروک‌های ریز را از بین می‌برند. نتایج آنها پس از ماه‌ها خودش را نشان می‌دهد.

3- لیزرهای جزء به جزء

این دستگاه‌ها به دو صورت زخم کننده و زخم نکننده وجود دارند. این لیزر سوراخ‌های کوچکی در لایه‌های عمیق پوست ایجاد می‌کند این امر باعث می‌شود پوست برای پرکردن این سوراخ‌ها استحکام دوباره‌ خود را به‌دست آورد. این لیزرها آسیب سطحی به‌وجود نمی‌آورند اما جراحتی که در عمق پوست ایجاد می‌کنند بسیار است. از این دستگاه برای درمان خطوط ریز، چروک‌های عمیق، آسیب‌های نور خورشید، جای جوش‌ها و ملاسما (لکه‌های قهوه‌ای نامنظم) استفاده می‌شود. خطوط ریز، چروک‌های گود، جای جوش‌های عمیق هر کدام نیازمند روش درمانی خاص خود هستند، بنابراین براساس نوع پوست‌تان، میزان آسیب نور خورشید، میزان رنگدانه‌های متغیر و عیوب دیگر پوست ممکن است جراح ترکیبی از روش‌های گوناگون را با دستگاه‌های مختلف جوانسازی برای دستیابی به بهترین نتایج توصیه کند. اگر جراحی زیبایی مانند کشیدن پوست یا جراحی پلک چشم انجام داده‌اید، می‌توانید از روش جوانسازی پوست هم در همان زمان استفاده کنید. پس از درمان ممکن است پوست صورت را با ژل یا پماد برای محافظت از آن بپوشانند. در برخی موارد ممکن است نوار یا باند پیچی هم به‌کار برود.

گزینه‌های انتخابی کدامند؟

این گزینه‌ها به میزان درمان مورد نیاز شما بستگی دارد. جراح روشی را بر‌اساس اهداف زیبا‌سازی شما پیشنهاد می‌کند. مقدار زمان مورد‌نیاز برای بهبود عامل مهمی است که باید هنگام انتخاب یکی از روش‌های جوانسازی مد‌نظر قرار داد. جراح براساس نوع پوست و محل مورد‌نظر برای درمان ممکن است یک یا ترکیبی از چند دستگاه های موجود در علم پزشکی را انتخاب کنند.

زمان لازم برای بهبود پس از جوانسازی پوست با لیزر

زمان بهبود شما به روش و عمق کار شده با لیزر بستگی دارد. مسلما درمان سطحی در مقایسه با درمان عمقی نیاز به زمان کمتری برای ترمیم دارد. در مورد استفاده از پماد و نظافت پوست به شما توصیه‌هایی خواهد شد. آقایان در صورت انجام این عمل باید برای مدتی صورت خود را اصلاح نکنند. استفاده از موم و موبر هم باید برای مدتی به تاخیر بیفتد. پیروی از دستورالعمل‌های جراح در این مدت بسیار مهم است. جراح، دستورالعمل‌هایی را هم برای مشاهده‌ عوارض و نشانه‌های عادی در این مدت در‌اختیار شما قرار می‌دهد. زمان مورد‌نیاز برای بهبودی در هر فردی متفاوت است.

برای رسیدن به نتایج نهایی چه مدت طول خواهد کشید؟

به‌دلیل صورتی شدن پوست بر اثر فرآیند جوانسازی برای دستیابی به ظاهری کاملا جدید نیاز به ماه‌ها زمان است. بیشتر بیماران احساس می‌کنند که نتایج آن ارزش صبر کردن را دارد و در درمان‌های عمقی‌تر تاثیر بلند مدت نتایج آن بهتر است. برای حفظ مزایای جوانسازی سطحی باید آن را هرچند وقت یک‌بار تکرار کرد. پیر شدن و ایجاد چروک با ادامه‌ فعالیت ماهیچه‌های صورت دوباره باز‌خواهند گشت. برخی چروک‌ها زودتر از بقیه باز‌می‌گردند. این امر به محل ایجاد چروک و نوع درمان مربوط می‌شود. با‌وجود این، کیفیت و بافت پوست شما بهبود یافته و برای سال‌ها ظاهری جوان‌تر و تازه‌تر پیدا می‌کنید.

محدودیت‌ها و خطرات

خوشبختانه عوارض جانبی جوانسازی و زیبایی پوست با لیزر نادر هستند. خطرات احتمالی این عمل در زمان مشاوره با شما در میان گذاشته می‌شود. برخی روش‌های جراحی دارای مقداری از خطرات احتمالی هستند. برخی عوارض احتمالی تمام روش‌های جراحی شامل:

واکنش معکوس به داروی بیهوشی

  • غده خونی یا سروما (تراکم خون یا مایع در زیر پوست که گاهی نیاز به برداشته شدن دارد)
  • عفونت و خونریزی
  • تغییر در حس لمسی
  • جای زخم
  • واکنش حساسیت‌زا
  • آسیب به بافت‌های زیرین
  • نتایج بدون ثمر که باعث انجام عمل‌های اضافی می‌شود.

خطرات احتمالی مربوط به جوانسازی پوست که در زیر آمده است:

  • درمان غیرعادی
  • جای زخم‌ها، بالا آمده یا ضخیم شده
  • تغییر رنگ غیرمنتظره یا لکه‌های پوستی
  • به‌وجود آمدن تاول تبخالی (ویروس تبخال)

شما می‌توانید برای کاهش خطرهای احتمالی این روش، به توصیه‌های جراح پلاستیک برای قبل و بعد از جوانسازی پوست با لیزر توجه کنید.

کلینیک تخصصی پوست و مو صدف:

خدمات کلینک صدف در زمینه پوست و مو: درمان بیماری های پوستی، جراحی های زیبایی، پیوند مو و ترمیم مو(کاشت مو)، تزریقات ژل و بوتاکس، استفاده از لیزرهای درمانی، استفاده از لیزر موهای زائد، این مجموعه مجهز به دستگاه لیزرموهای زائد الکساندرایت، دستگاه اربیوم سایتون، دستگاه کیو سوئیچ، CO2  فرکشنال، آر اف فرکشنال، دستگاه BMI برای تشخیص آنالیز بدن، دستگاه ویزیو فیس برای تشخیص بیماری های پوستی و صورت و … است. 

خدمات کلینیک صدف در سه بخش مختلف انجام می‌شود: 

1-    بخش لیزر

2-    بخش زیبایی

3-    بخش جراحی

به تازگی بخش تغذیه و تغذیه ورزش را به صورت اختصاصی برای ورزشکاران زیر نظر پزشکان مجرب و همکارانی که در زمینه کار می کنند، راه‌اندازی کردیم.

شما عزیزان برای ارتباط با کلینیک تخصصی صدف با شماره ذیل تماس حاصل فرمائید:

تلفن: 02127437

آدرس: شریعتی، بلوار میرداماد، رودبار شرقی، پلاک 47، ساختمان پـزشکان رودبار

وب سایت: clinicsadaf.com

sadafhealthmagazine

sadaf.clinic

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ