کاشت مو و ابرو از مزایا تا معایب!

mousavi
کلینیک تخصصی پوست و مو صدف: ما در کلینیک فوق تخصصی زیبایی صدف خود را موظف می‌دانیم تا اطلاعات کاملی را درمورد عمل کاشت مو در‌اختیارتان قرار دهیم و شما را از مزایا و معایب تمام روش‌های موجود آگاه کنیم.

کلینیک تخصصی پوست و مو صدف:

ما در کلینیک فوق تخصصی زیبایی صدف خود را موظف می‌دانیم تا اطلاعات کاملی را درمورد عمل کاشت مو در‌اختیارتان قرار دهیم و شما را از مزایا و معایب تمام روش‌های موجود آگاه کنیم.

در این مرکز عمل پیوند مو و کاشت مو توسط ‌‌خانم دکتر فرح آل‌قیس انجام می‌شود.

خانم دکتر فرح آل‌قیس فارغ‌التحصیل رشته پزشکی در سال‌۱۳۸۰ از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.

وی پس از گذراندن دوره‌های جراحی پیوند مو در کشور فرانسه از سال‌۱۳۸۵ فعالیت حرفه‌ای خود را در زمینه جراحی پیوند مو در ایران آغاز کرده است.

وی عضو جامعه بین‌المللی جراحان کاشت مو (ISHRS) و عضو جامعه اروپایی جراحان پیوند مو (ESHRS)  است.

  1. کاشت مو به روش FIT

توضیح‌: در این روش فولیکول‌های مو توسط میکرو پانچ برداشته شده و سپس در شکاف‌های ریزی که در موضع کاشت ایجاد شده، جایگزین می‌شوند‌. در این روش نیازی به برش‌های وسیع پوست سر و بخیه وجود ندارد و جای زخم در کف سر باقی نمی‌ماند.

زمان عمل جراحی: بسته به محل کاشت هر عمل به یک تا دو روز زمان نیاز دارد.

نیاز به بستری: این عمل نیاز به بستری نداشته و به صورت سرپایی انجام می‌شود.

نیاز به ترمیم مجدد: در صورت مناسب بودن بانک موی بیمار، ممکن است عمل ترمیم برای افزایش تراکم مو صورت گیرد.

فاصله بین زمان عمل اصلی و ترمیم احتمالی: حدود 12- 6‌ ماه

میزان نتیجه‌گیری (درصد): بستگی به عوامل فردی مانند بانک مو و سن بیمار دارد در صورت شرایط ایده‌آل، این عمل جواب‌دهی بسیار بالایی (بالای 90درصد) خواهد داشت.

تا چند روز نیاز است تحت‌نظر پزشک باشد: ممکن است لازم باشد بیمار تا 3روز بعد از عمل برای تعویض پانسمان به پزشک مراجعه کند ولی آموزش‌های لازم به بیمار داده می‌شود تا خود قادر به مراقبت از محل کاشت و برداشت باشد.

بیمار چند روز پس از انجام عمل می‌تواند فعالیت عادی روزانه خود را داشته باشد: معمولا جراحی کاشت نیازی به استراحت ندارد و بیمار بعد از عمل می‌تواند کارهای روزمره خود را انجام دهد.

  1. کاشت مو به روش FUT

توضیح‌: در این روش تکه‌ای از پوست سر (معمولا پشت سر) که حاوی تعداد مناسبی فولیکول مو باشد، به‌صورت نواری به پهنای حداکثر 2‌سانتی‌متر بریده می‌شود و سپس این نوار به واحدهای فولیکولی ریز برش داده شده و این واحدها در شکاف‌های ریز موضع کاشت جایگزین می‌شود.

زمان عمل جراحی: معمولا یک روز

نیاز به بستری: ندارد

نیاز به ترمیم مجدد: بسته به بانک مو و نیاز به تراکم بیشتر دارد.

فاصله بین زمان عمل اصلی و ترمیم احتمالی: 12-6 ماه

میزان نتیجه‌گیری (درصد): به علت اینکه در این روش فولیکول‌های سالم بیشتری به دست می‌آید جواب‌دهی آن بیشتر از FIT  و حدود 97درصد است.

تا چند روز نیاز است تحت نظر پزشک باشد: 4-3روز پانسمان نیاز دارد ولی بعد خود بیمار قادر به مراقبت است.

بیمار چند روز پس از انجام عمل می‌تواند فعالیت عادی روزانه خود را داشته باشد: فعالیت‌های سبک روزانه از فردای روز عمل مانعی ندارند ولی تا زمان ترمیم زخم و برداشتن بخیه‌ها بیمار باید از کارهای سنگین اجتناب کند.      

  1. کاشت مو به روش ترکیبی

توضیح‌: در این روش از هر دو تکنیک FIT ‌و FUT استفاده می‌شود برای افرادی که سطح کاشت زیاد و حجم تراکم بالا جهت کاشت نیاز دارند.

زمان عمل جراحی: ‌یک تا دو روز

نیاز به بستری: ندارد

نیاز به ترمیم مجدد: بسته به بانک و تراکم مورد‌نیاز

فاصله بین زمان عمل اصلی و ترمیم احتمالی: 12-6‌ماه

میزان نتیجه‌گیری (درصد): ترکیبی از دو روش‌: ترکیبی از دو روش

تا چند روز نیاز است تحت نظر پزشک باشد: ‌مانند FUT

بیمار چند روز پس از انجام عمل می‌تواند فعالیت عادی روزانه خود را داشته باشد:‌ مانند FUT

PRPدر درمان ریزش مو

  • امروزه PRP در کشورهای امریکا و کانادا به ‌عنوان یک تکنیک خارق‌العاده و پیشرفته در امر پیوند مو جای ویژه‌ای برای خود باز کرده است. PRP بهره‌گیری از سلول‌های بنیادی و پلاکت‌های غلیظ شده خون است که حین عمل کاشت، خون بیمار به میزان 8 تا 10 سی‌سی گرفته شده و پس از سانتریفیوژ در دستگاه ویژه، تبدیل به محلول غلیظ و ویژه‌ای می‌شود. این محلول سپس به فولیکول‌های جدا شده از پوست سر بیمار به‌عنوان ماده نگهدارنده اضافه ‌می‌شود و میزان موفقیت عمل کاشت مو را بین 25 تا 30‌ درصد افزایش می‌دهد.
  • از آنجا که حداکثر زمان مجاز برای بیرون نگه داشتن فولیکول‌های مو در زمان جراحی 6‌ ساعت بود‌، با بهره‌گیری از این محلول زمان طلایی به 12 تا 14 ساعت افزایش یافته و میزان موفقیت عمل را به صورت معجزه‌آسایی افزایش داده است. از طرفی دیگر مطالعات متعدد دیگری نشان داده که تاثیر دیگر این تکنیک علاوه بر افزایش میزان رشد فولیکول‌های پیوندی‌، جلوگیری از ریزش مو و رشد مجدد موهای بیمار است.
  • ما نیز به‌عنوان پیشرو در امر پیوند مو در کشور ایران از این تکنیک برا‌ی درمان بیماران خود استفاده می‌کنیم.

کلینیک تخصصی پوست و مو صدف:

خدمات کلینک صدف در زمینه پوست و مو: درمان بیماری های پوستی، جراحی های زیبایی، پیوند مو و ترمیم مو(کاشت مو)، تزریقات ژل و بوتاکس، استفاده از لیزرهای درمانی، استفاده از لیزر موهای زائد، این مجموعه مجهز به دستگاه لیزرموهای زائد الکساندرایت، دستگاه اربیوم سایتون، دستگاه کیو سوئیچ، CO2  فرکشنال، آر اف فرکشنال، دستگاه BMI برای تشخیص آنالیز بدن، دستگاه ویزیو فیس برای تشخیص بیماری های پوستی و صورت و … است. 

خدمات کلینیک صدف در سه بخش مختلف انجام می‌شود: 

1-    بخش لیزر

2-    بخش زیبایی

3-    بخش جراحی

به تازگی بخش تغذیه و تغذیه ورزش را به صورت اختصاصی برای ورزشکاران زیر نظر پزشکان مجرب و همکارانی که در زمینه کار می کنند، راه‌اندازی کردیم.

شما عزیزان برای ارتباط با کلینیک تخصصی صدف با شماره ذیل تماس حاصل فرمائید:

تلفن: 02127437

آدرس: شریعتی، بلوار میرداماد، رودبار شرقی، پلاک 47، ساختمان پـزشکان رودبار

وب سایت: clinicsadaf.com

sadafhealthmagazine

sadaf.clinic

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ