با کاربردهای تزریق چربی و بایدها و نبایدهای آن بیشتر آشنا شوید!

zahra
کلینیک تخصصی آراکس طب: تزریق چربی یکی از کلید‌واژه‌های پرتکرار مقالات پزشکی و زیبایی است که زیاد به چشم می‌خورد. اگر از دنبال‌کنندگان مقالات قبلی سایت پزشک من بوده باشید به‌طور حتم به یاد دارید که در مقالاتی مانند روش‌های جوانسازی لب‌ها، پیکرتراشی و... به این روش درمانی اشاره‌ای مختصر داشته‌ایم‌.

کلینیک تخصصی آراکس طب:

تزریق چربی یکی از کلید‌واژه‌های پرتکرار مقالات پزشکی و زیبایی است که زیاد به چشم می‌خورد. اگر از دنبال‌کنندگان مقالات قبلی سایت پزشک من بوده باشید به‌طور حتم به یاد دارید که در مقالاتی مانند روش‌های جوانسازی لب‌ها، پیکرتراشی و… به این روش درمانی اشاره‌ای مختصر داشته‌ایم‌.

تزریق یک بافت زنده در بدن

تزریق چربی به معنای برداشتن بافت چربی از برخی مناطق بدن و تزریق آن به سایر نقاط است. این کار با هدف شکل‌دهی و ایجاد تناسب در اندام‌های مختلف است‌. این روش درمانی غیر‌تهاجمی این روزها به  یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین راه‌های موجود در پیکرتراشی است. در بسیاری از موارد جایگزین روش‌های جراحی و ایمپلنت‌های مختلف شده است.

تزریق چربی به شکل بافت زنده با استفاده از دستگاه‌های مدرن پزشکی همانند (Aquashape (Body Jet  به سهولت انجام پذیرفته و با دقت و امنیت بالایی امکان‌پذیر است‌.

با کاربردهای تزریق چربی آشنا شوید

بزرگ کردن و حجم‌دهی به باسن‌

دستگاه  aquashap قادر است حجم زیادی چربی را به‌صورت زنده از بدن خارج و به‌منظور فرآیند تزریق به دیگر نقاط بدن آماده کند. چربی از مناطقی در بدن مانند پهلوها، پشت کمر و خارج ران پا برداشته شده و سپس در ناحیه باسن تزریق می‌شود و درنهایت فرد اندام زیباتری خواهد داشت. این روش نسبت به گذاشتن پروتز در باسن نمای طبیعی‌تری داشته و به‌صورت سرپایی و بدون نیاز به بیهوشی انجام می‌شود‌. در روش کاشت پروتز در باسن به این دلیل که شیء خارجی در داخل بافتهای زنده بدن کار گذاشته میشود، احتمال ایجاد عفونت و مشکلاتی از این دست بسیار بالا خواهد بود. یکی دیگر از معایب کاشت پروتز، عدم توانایی در پر کردن گودی دو طرف ناحیه خارجی باسن است که این مشکل در روش تزریق چربی وجود نخواهد داشت. آناتومی باسن بهگونهای است که امکان تزریق سلولهای چربی زنده در حجم بالا در آن وجود داشته و به میزانی که پزشک معالج تشخیص دهد حجمدهی به باسن با تزریق چربی امکانپذیر است،بنابراین انتخاب نخست افرادی که به فکر تغییر حجم باسن هستند روش غیرتهاجمی تزریق چربی است.

حجمدهیبهسینهها

خانمهایی که جهت مشاوره تغییر حجم سینهها مراجعه میکنند بهطور معمول دو دسته هستند؛ دسته اول افرادی که از حجم کم یا فرم نامناسب سینهها ناراضی بوده و دسته دوم خانمهایی هستند که بهطور مادرزادی از مشکل عدم توازن در سایز سینهها رنج میبرند. افزایش حجم سینهها به دو روش انجامپذیر است؛ تزریق چربی و کاشت پروتز.

تزریق چربی

در روش اول میتوان از چربی ذخیره شده در بدن فرد مراجعهکننده استفاده کرده و طی ۲مرحله بافت چربی زنده را به سینه پیوند زد تا حجم آنها افزایش پیدا کند. البته این نکته را درنظر داشته باشید که تزریق چربی را میتوان در خانمهایی استفاده کرد که پوست بافت سینه و بافت آن شل و آویزان نباشد.

جوانسازی دستها، حجمدهی صورت، جوانسازی صورت و لیفتینگ، درمان اسکارهای پوستی

و حجمدهی به لبیا ماژور از دیگر کارائی تزریق چربی است.

پروتز

اما روش دوم! کهدر این روش که در مقالات قبلی سایت پزشک من توضیح داده شده است، پروتزهایی را که عموما از جنس سیلیکون هستند درون بافت سینه قرار میدهند. از اشکالات روش تزریق چربی در حجمدهی به سینهها امکان ایجاد کلسیفیکاسیون در عکس ماموگرافی و اشتباه در تشخیص است. بهعبارت سادهتر، خانمهایی که عمل تزریق چربی انجام میدهند زمانی که جهت تهیه عکس ماموگرافی برای تشخیص بیماریهایی مانند سرطان پستان مراجعه میکنند، ممکن است بر اثر تزریق چربی تغییراتی در عکس ایجاد شود که این تغییرات مشابه تغییرات ایجاد شده بر اثر بدخیمیها باشد.

کلینیک تخصصی آراکس طب:

دکتر ماهور طباطبائی کاشانی، متخصص پوست، مو، زیبایی و مدیر کلینیک تخصصی آراکس طب هستند و از پیش‌کسوتان و پیش‌گامان روش درمانی prp در ایران و جهان هستند. ایشان همزمان با ابداع این روش در دنیا، با تمرکز و فعالیت بی وقفه در این زمینه سعی و کوشش فراوان کردند و در طول 5 سال گذشته با تزریق حدود 15000 نفر رکوردار درمان prp در دنیا محسوب می‌شوند.

آدرس: تهران، ونک، گاندی، خیابان بیستم، پلاک 16، واحد 1

برای ارتباط با کلینیک تخصصی آراکس طب با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02188205323 

02188207535 

02188207536 

02188207537 

02188657330 

02188657331 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ