درمان ریشه دندان در دوران بارداری

mousavi
دکتر سید مهدی انارکی، دندانپزشک - متخصص جراحی و درمان ریشه: به‌طور کلی بهترین زمان در دوران بارداری برای درمان دندان سه ماهه دوم است. یعنی بین ماه سوم تا ششم، زیرا در سه ماهه اول اندام‌ها در حال تشکیل شدن هستند و احتمال از دست رفتن جنین وجود دارد.

دکتر سید مهدی انارکی، دندانپزشک  متخصص جراحی و درمان ریشه:

به‌طور کلی بهترین زمان در دوران بارداری برای درمان دندان سه ماهه دوم است. یعنی بین ماه سوم تا ششم، زیرا در سه ماهه اول اندام‌ها در حال تشکیل شدن هستند و احتمال از دست رفتن جنین وجود دارد. در مراحل آخر بارداری هم  چون جنین سنگین می‌شود و مادر توانایی قرار گرفتن حالت مناسب را ندارد، انجام درمان‌های دندانپزشکی دشوار می‌شود.

قبل از بارداری به دندانپزشک مراجعه کنید!

اصلی‌ترین موضوع این است زمانی که فرد قصد بارداری دارد باید قبل از بارداری درمان‌های دندانپزشکی را به‌طور کامل انجام دهد تا در این دوران دچار مشکل نشود. اکثر کارهای ضروری دندانپزشکی را می‌توان در سه ماهه دوم انجام داد.

در دروان بارداری نگران رادیوگرافی نباشید!

خانم‌های باردار بابت رادیوگرافی هم نگران نباشند زیرا با‌وجود رادیوگرافی دیجیتالی جدید و همچنین استفاده از پیشبند سربی، دوز اشعه وارده به جنین بسیار ناچیز و نزدیک به صفر است، بنابراین بدون ترس و اضطراب می‌توانند کارهای ضروری دندانپزشکی را انجام دهند، ولی بهتر است تحت‌نظر متخصص زنان باشند. 

دکتر سید مهدی انارکی، دندانپزشک  متخصص جراحی و درمان ریشه:

فارغ‌التحصیل دندانپزشکی عمومی از دانشگاه شهید بهشتی در سال 1391 و سال 1394 در رشته تخصصی درمان ریشه از دانشگاه مشهد فارغ‌التحصیل شده و مدرک بورد تخصصی درمان ریشه را نیز کسب کرده است. از سال1394 در مطب به‌صورت شخصی مشغول به کار است.

شما می توانید جهت ارتباط با دکتر سید مهدی انارکی با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

آدرس: خیابان ولیعصر، بالاتراز پارک ملت، روبروی ایستگاه خبرنگاران، برج جم، طبقه 6 ، واحد 5

تلفن: 02122014229  

تلفن: 02122022909

آدرس: خیابان لواسانی (فرمانیه)، جنب باشگاه فرمانیه، ساختمان پزشکان ۲۴۱، طبقه سوم، واحد ۱۱

تلفن: 02126110052  

تلفن: 02126110053

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ