دلایل شایع درد هنگام آمیزش را می دانید ؟

حمیدرضا محمدیان
دیسپارونی یا درد هنگام نزدیکی درجات متفاوتی دارد و نسبت به اینکه در چه زمانی پس از شروع نزدیکی و در کجا فرد احساس درد می کند، دلایل و درمان های متفاوتی دارد.

دیسپارونی حالتی است که فرد در هنگام آمیزش دچار درد می شود. درد هنگام نزدیکی ممکن است در بدو ورود آلت مردانه به واژن یا در مراحل مختلف در طول دخول ایجاد شود. این حالت درجات متفاوتی دارد و نسبت به اینکه در چه زمانی پس از شروع نزدیکی و در کجا فرد احساس درد می کند، دلایل و درمان های متفاوتی دارد.
یکی از دلایل شایع درد هنگام آمیزش برای زنان خشکی واژن است. اگر خانم به هر دلیل آمادگی دخول را نداشته باشد، این عمل می تواند بسیار دردناک باشد. در اکثر موارد خشکی واژن به دلیل نداشتن پیش نوازی کافی است، یعنی خانم این فرصت را پیدا نکرده که از نظر جسمی به محرک های جنسی پاسخ دهد و محیط واژن به اندازه کافی لغزنده نیست. از جمله دلایل و شرایط دیگری که می تواند باعث خشکی واژن شود داروهایی است که فرد مصرف می کند. در این مورد مشورت با پزشک و یا مطالعه در مورد دارویی که مصرف می کنید، می تواند مفید باشد.

از دلایل دیگر دیسپارونی یا آمیزش دردناک، می توان به جراحات و ضربه هایی که در طول زمان به آلت تناسلی وارد شده، سابقه آزار جنسی، دوران پس از زایمان، دوران عادت ماهانه، بیماری های ناحیه تناسلی و برخی از سرطان هایی که اعصاب آن منطقه را تحت تخریب قرار داده و نیز بیماری های مقاربتی درمان نشده اشاره کرد.

حالت دیگری که افراد با آن روبرو می شوند درد در هنگام دخول است. این حالت می تواند به دلایل متعددی باشد که شایع ترین آنها عبارتند از: عفونت های دستگاه تناسلی و دهانه رحم، بیماری های مقاربتی درمان نشده، همزمانی نزدیکی و زمان تخمک گذاری، و در نهایت آماده نبودن فرد از نظر جسمی.

پیشگیری ازدیسپارونی

برای پیشگیری اگر علایم‌ عفونت‌ دستگاه‌ تناسلی‌ وجود دارد باید سریعاً برای‌ درمان‌ مراجعه‌ شود.

مصرف‌ ژل‌ها یا فوم‌های‌ ضد حاملگی‌ که‌ باعث‌ واکنش‌های‌ آلرژیک‌ می‌شوند را متوقف‌ کنید.

موضوع‌ باید با شوهر در میان‌ گذاشته‌ شود. پشتیبانی‌ و صبر شوهر برای‌ غلبه‌ بر این‌ مشکل‌ اهمیت‌ زیادی‌ دارد. مسأله‌ تحریک‌ جنسی‌ در این‌ میان‌ مهم‌ است‌. در صورت‌ لزوم‌ از مواد لغزنده‌کننده‌ غیرروغنی‌ و غیر آلرژیک‌ می‌توان‌ استفاده‌ کرد.

اگر صدمات‌ جسمی‌ یا روحی‌ در روابط‌ جنسی‌ گذشته‌ وجود داشته‌ است‌، بهتر است‌ برای‌ مشاوره‌ تخصصی‌ در رابطه‌ با احساسات‌ منفی‌ مربوطه‌ مراجعه‌ شود.

عوارض دیسپارونی

پیدایش‌ مشکل‌ در روابط‌ شخصی‌، ناتوانی‌ دایمی‌ از لذت‌ بردن‌ از تجربیات‌ جنسی‌، و از دست‌ دادن‌ عزت‌ نفس‌ از عوارض‌ احتمالی‌ بیماری است.

مطالب مرتبط :

علت و درمان بیماری آندومتریوز

علل جسمی دیسپارونیا اختلال جنسی چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
کمال

کمال

1394-09-14 - 15:18 پاسخ

سلام دکتر من حدود یک سال انزو ل زود راس شدم گاهی به 10 ثانیه نمی رسم و حدودیه یه سال نیم میل جنس ا م خیلی کم شده با سپاس از راهنمایی شما سپاسگزارم

admin

admin

1394-09-14 - 15:18

برای کسب آگاهی بیشتر درباره ی انزال زودرس به لینک های زیر مراجعه فرمایید :