«رحم اجاره‌ای»؛ روشی درمانی برای ناباروری

دکترآزیتا شفیقیان متخصص جراحی زنان و زایمان: در رابطه با رحم اجاره‌یی باید بگویم که گاهی اوقات خانم‌ها به دلایلی قادر نیستند دوران بارداری را تجربه کنند؛ مثلا به دلیل مسائل شغلی، سابقه سقط مکرر، انجام چندین‌بار IVF و عدم لانه گزینی مناسب جنین در رحم یا انجام جراحی در سن خاصی و برداشتن رحم ممکن است برای بارداری جزو کاندیداهای رحم اجاره‌ای باشند.

دکترآزیتا شفیقیان متخصص جراحی زنان و زایمان:

در رابطه با رحم اجاره‌یی باید بگویم که گاهی اوقات خانم‌ها به دلایلی قادر نیستند دوران بارداری را تجربه کنند؛ مثلا به دلیل مسائل شغلی، سابقه سقط مکرر، انجام چندین‌بار IVF و عدم لانه گزینی مناسب جنین در رحم یا انجام جراحی در سن خاصی و برداشتن رحم ممکن است برای بارداری جزو کاندیداهای رحم اجاره‌ای باشند. برای انجام این کار نیاز است فردی کاندیدا شود که سابقه یک زایمان یا یک بارداری را به‌طور طبیعی داشته باشد. در این مواقع اسپرم و تخمک از زوجین گرفته می‌شود و در محیط آزمایشگاهی جنین تشکیل  و  به رحم فرد کاندیدا انتقال می‌دهیم. بعد از 9 ماه بچه به دنیا و به صاحب اصلی برگردانده می‌شود.

در این روش لازم است قراردادی بین صاحبان اصلی جنین و فردی که به عنوان رحم اجاره ای کاندید می شود، بسته شود. 

دکترآزیتا شفیقیان متخصص جراحی زنان و زایمان:

آزیتا شفیقیان ورودی سال‌‌ 62 رشته پزشکی در دانشگاه تهران هستم. نفر سوم کنکور در سهمیه ازاد بودم؛ از آن جا که در دوران تحصیل جزو ده درصد اول پذیرفته شدگان بودم بدون طرح وارد دوره رزیدنتی جراحی زنان و زایمان شدم. حدود شش سال بعد از فارغ التحصیلی تصمیم به تخصصی تر کردن تحصیلاتم کردم و فلوشیپی ناباروری را در سال 83 گذراندم. بیشترین فعالیت من در حوزه طبابت درمان ناباروری است.

و از دیگر فعالیت هایم در درمان ناباروری با شیوه نوین-ivf ، مشاوره زوجین نابارور، مراقبت های قبل و بعد بارداری، مشاوره و درمان بیماری های زنان

شما می توانید برای ارتباط با مطب دکتر آزیتا شفیقیان با شماره ذیل تماس حاصل فرمائید:

تلفن: 02122422132

ارتباط از طریق تلگرام:

موبایل: 09128083990

آدرس: خیابان مقدس اردبیلی، روبروی مرکز خرید پالادیوم، پلاک 81 ، زنگ 42 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ