ترفندهای مهم مخصوص برنزه کردن

faateme1366
کم کم به مدهای تابستان و برنزه بودن نزدیک می شویم! در این مطلب برای شما از راهکارهای برنزه شدن صحبت کرده ایم که هر خانم جوانی باید بداند. با ما همراه باشید.

قبل از برنزه کردن با کرم باید بدانید که

1.مطمئن شوید که در یک دوره مشخص پوست خود را لایه برداری نکرده اید چون امکان دارد پیوستگی رنگ برنزه روی پوست ناموزون شود.

۲.اگر اپیلاسیون انجام دادید و یا صورت خود را اصلاح کرده اید حتما ۲۴ ساعت بعد پوست خود را برنزه کنید.

۳.هر وقت شما تصمیم داشتید که پوست بدن را برنزه کنید شب قبل پوست را چرب و مرطوب کنید تا کاملا نرم شود.

۴.برای استفاده از کرم برنز از دستکش لاتکس یا ماله استفاده کنید و پشت دست ها را یک باره کرم را بمالید و با مرطوب کننده رقیق کنید. اگر بعد از برنزه کردن پوست بخش هایی را که نمی خواهید برنزه شوند را پاک کنید ظرف ۴ ساعت از کرم ریمور استفاده کنید.

۵. وقتی که شما کرم برنزه استفاده می کنید مطمئن شوید که همه سطح پوست از آن پوشیده شده. اگر یک یا دو نقطه را فراموش کردید نگران نباشید!

۶.مراقب باشید که به تدریج کرم را بمالید و کم کم برنزه کنید. کرم را ملایم هر جا که می خواهید پخش کنید سپس اجازه دهید که محصول کار خود را انجام دهد. مالش بیش از اندازه باعث ناهمگون شدن رنگ برنزه پوست می شود.

۷.سعی کنید از شستن دست ها تا هر زمان که امکان دارد حداقل ۲ ساعت خودداری کنید. سپس با یک ضد عفونی کننده و دستمال مرطوب شروع به پاک کردن پوست کنید.

 

برای برنزه شدن در آفتاب

1.روغن را فراموش نکنید. روغن گیاهک گندم اثر فوق العاده زیبایی در برنزه کردن پوست داشته و رنگ برنزه بسیار زیبایی بر روی پوست به جا می گذارد. روغن گیاهک گندم سرشار از ویتامین E، D و A بوده و علاوه بر این که حالت انعطاف پذیری پوست را  حفظ می کند، از آسیب های احتمالی خورشید ماند سوختگی، چروک شدن پوست و لک شدن آن نیز جلوگیری می کند.

2.برای به دست آمدن رنگ طلایی طبیعی به مقدار لازم که در برابر آفتاب می مانید از کرم برنزه استفاده کنید زیرا ممکن است نور خورشید عمق زیادی از پوست را بسوزاند. برای تیرگی بیشتر رنگ برنزه ۲-۳ روز متوالی از کرم استفاده کنید.

3. دست ها و صورت سریع تر از بقیه بدن رنگ می گیرند. بنابراین برای رنگ گرفتن پوست بدن می بایست ۲-۳ روز پوست را برنزه کنید.

 

اگر از کرم اتو برنز استفاده می کنید

وقتی از کرم اتوبرنزه استفاده کردید لباس تنگ و رنگ سیاه نپوشید. و اجتناب کنید از هرگونه فشار بر روی پوست.

 

از عوارض بتادین برای برنزه کردن چه می دانید

بعضی افراد برای برنزه کردن از مواد دیگری مانند بتادین نیز استفاده می‌کنند و به عوارض آن توجهی ندارند. عوارضی از جمله اینکه؛ اگر فردی به ید حساسیت داشته باشد حتی برای ضد عفونی کردن زخم هم نباید از این دارو استفاده کند. بتادین به علت ماهیت ضدعفونی‌کننده‌اش نباید برای مدت زیاد روی پوست بماند زیرا در این حالت باعث خراب شدن پوست می‌شود. بتادین می‌تواند به پوست رنگ دهد ولی ممکن است آن را ابلق و دو رنگ کند.

 

چه ساعتی آفتاب بگیریم؟

دانشمندان معتقدند، بهترین زمان برای برنزه شدن پوست هنگام صبح است زیرا در این زمان بدن پروتئین‌هایی تولید می‌کند که می‌تواند آسیب رسیده به پوست در اثر تابش نور خورشید را ترمیم کند. در حقیقت در این زمان تولید این پروتئین بیشترین مقدار را دارد و بهتر از سلول‌های بدن محافظت می‌شود.با گذشت زمان و نزدیک شدن به هنگام شب تولید این پروتئین کمتر می‌شود. محققان معتقدند ساعت طبیعی بدن وظیفه کنترل این حالت را بر‌عهده دارد. میزان این پروتئین در ساعت 7 صبح بیشتر از بقیه زمان‌هاست و شاید این ساعت‌ها بهترین زمان برای استفاده از نور آفتاب باشد.البته هنوز هم محققان به مردم توصیه می‌کنند، به هیچ وجه سراغ استفاده از تخت‌های برنزه‌کننده یا آفتاب گرفتن با هدف برنزه شدن نروند زیرا این کار در هر حالتی خطر سرطان پوست را بیشتر می‌کند.

 

اگر می خواهید بدون آفتاب برنز شوید

یک فنجان پودرقهوه و دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را آنقدر مخلوط ‌کنید تا خمیر نرمی به‌ دست‌آید

این مخلوط را بر روی نواحی بدن‌تان مانند صورت، دست ‌و پا و اعضای بدن‌تان بگذارید

اجازه‌دهید این مخلوط ۱۵ دقیقه روی پوست‌تان بماند

آن را با آب ولرم بشویید

نکات بسیار مهم برای روشن کردن مو در خانه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ