تحمیل کار به کودکان آنان را سختگیر می‌کند

مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی گروه همراه: کودکان مانند نهال‌های کوچکی هستند که وادار کردن آنها به انجام کارهای بیش از توان‌شان ریشه کودکی را در آنها می‌خشکاند و قامت آنها را در بزرگسالی خم می‌کند.

مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی گروه همراه:

کودکان مانند نهال‌های کوچکی هستند که وادار کردن آنها به انجام کارهای بیش از توان‌شان ریشه کودکی را در آنها می‌خشکاند و قامت آنها را در بزرگسالی خم می‌کند.

تحمیل کارهای خارج از توان کودکان، عوارض دارد!

وادار کردن کودکان به کاری فراتر از توان آنها زمینه‌ساز آسیب‌های روانی بسیاری در بزرگسالی و آینده کودک است که در موارد حاد آن از مصادیق کودک آزاری به‌شمار می‌آید.کودک نیاز به پرورش مناسب و اصولی دارد، چنانچه بیش از حد تحمل و توان به او وظایفی محول کنیم احساس می‌کند تحت فشار قرار گرفته و زودتر در مسیر تبدیل شدن به افراد بزرگسال قرار می‌گیرد، همچنین در بزرگسالی نیز شاهد تاثیرگذاری منفی این عمل در شخصیت وی خواهیم بود.

عوارض احتمالی، ناشی از این برخورد نادرست

این افراد در آینده خصوصیت‌های رفتاری ناشایستی مانند باج‌دهی کسب می‌کنند و برای اینکه مورد پذیرش دیگران واقع شوند بیش از حد لازم به آنها خدمات ارائه می‌کنند یا در بهترین حالت ممکن است به افرادی سختگیر تبدیل شوند.

نکته!

برخی والدین تصور می‌کنند که با تحمیل وظایف سنگین و امور سخت به کودک به تقویت مسئولیت‌پذیری او کمک می‌کنند درحالی که این‌طور نیست و موجب وارد آمدن صدمات روانی و رفتاری به کودک خواهد شد بنابراین بهتر است برای پرورش مناسب کودکان از اجبار کودک به کارهای خارج از حد معمول خودداری کرد.

مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی گروه همراه:

مرکز گروه همراه دارای کادری متخصص و با تجربه در گروه‌ها و بخش‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند. کارگروههای گروه همراه از متخصصان و روانشناسان در حیطه‌ها و رشته‌های مختلف روانشناسی، مشاوره و روانپزشکی تشکیل شده‌اند و مهمترین حسن همکاران مرکز پایبندی به اخلاق حرفه‌ای و داشتن تخصص و مهارت در آن گروه است.این کارگروه‌ها  شامل موارد زیر هستند:
گروه مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، مشاوره طلاق، و انواع خدمات مشاوره روانشناسی، گروه مشاوره کودک و نوجوان، تحصیلی، خدمات روان درمانی و روانپزشکی، نوروفیدبک، هیپنوتیزم درمانی، کارگاههای آموزشی،‌ گروه درمانی

شما می توانید برای ارتباط با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02122383568

02122383846

09361087334

مشاوره تلفنی تهران: 9092305087

مشاوره تلفنی شهرستان: 9099071153

فاکس: 02122383568

وب سایت: grohamrah.com/index.aspx

g.hamrah

grohamrah

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ