شایع‌ترین روش در جهان برای رفع چروک‌ها

کلینیک دکتر ترانه امامی، پزشک پوست، مو و زیبایی: بوتاکس سمی است که برای فلج کردن عضلات استفاده می‌شود و شایع‌ترین روش زیبایی در جهان است. نکته حایزاهمیت این است که اگر به شکل درست انجام شود، هیچ عارضه‌ای ندارد.

کلینیک دکتر ترانه امامی، پزشک پوست، مو و زیبایی:

بوتاکس سمی است که برای فلج کردن عضلات استفاده می‌شود و شایع‌ترین روش زیبایی در جهان است. نکته حایزاهمیت این است که اگر به شکل درست انجام شود، هیچ عارضه‌ای ندارد. 

برای چه رده سنی مناسب است؟ 

تقریبا از بالای 18سال تا 65 سال تزریق بوتاکس مجاز است. اما بالاتر از سن اعلام شده پوست آتروفی یا شل شده، درنتیجه تغییرات مثبتی که بوتاکس باید داشته باشد را ندارد. همچنین استفاده از آن برای افراد کمتر از 18سال در حیطه پزشکی، توصیه نمی‌شود.

بوتاکس‌های موجود در بازار پزشکی

 انواع بوتاکس‌ها که در حال حاضر در بازار موجود هستند عبارتند از: دیس‌پورت، بوتاکس انگلیسی، نورونوکس کره‌ای و بوتاکس‌های چینی با مارک‌های مختلف مانند بوتاکس کنیتوکس و لینوریز. البته لیبل اینها به سفارش کانادا و آلمان است که در اصل چینی هستند. وقتی اسم چین می‌آید، دارو مقداری خطرناک جلوه می‌کند اما نکته قابل‌توجه این است که اگر بوتاکس‌های چینی دارای گرید خوب و دوز مناسب باشند و تزریق آنها به‌درستی انجام شود، هیچ عارضه‌ای ندارند. اما بازهم باید به این نکته اشاره کرد که این مسئله منوط بر این است که پزشک مورد اعتماد فرد باشد. البته ممکن است نیم‌درصد از افراد به این داروها آلرژی داشته باشند، برای همین افرادی که به سابقه آلرژی خود آگاه هستند باید بدانند که با اسم کانادا و بقیه کشورها گول نخورند و از برندهای دیگری استفاده کنند. 

اگر بوتاکس‌ها درست تزریق نشوند یا برند مناسبی نداشته باشند چه عوارضی در پی خواهند داشت؟ 

عوارض کوتاه‌مدت است، ولی می‌تواند دوبینی، سردرد و افتادگی پلک برای افراد ایجاد کند که در مدت یک ماه این عوارض ازبین خواهند رفت.

اگر بخواهد تزریق بوتاکس بهتر باشد و نتیجه خوبی بگیرد، فرد باید چه نکاتی را رعایت کند؟ 

این شامل نکات بعد از تزریق می‌شود که رعایت آن بیش از 4 ساعت نیست. هرچه بیمار همکاری بیشتری داشته باشد و با عضلات خود بازی کند تا داروی موضع جذب شود، سرش را به مدت چهار ساعت پایین نیاورد و سمت چپ و راست‌ انحراف ندهد، دارو در موضع موردنظر جذب خواهد شد و انتشار پیدا نمی‌کند و عارضه‌ای هم به همراه نخواهد داشت. همچنین تا چهار ساعت نباید دوش آب داغ گرفته شود چون باعث انتشار دارو می‌شود، بنابراین مراقبت‌های خیلی زیادی ندارد و اکثر بیماران قادر به همکاری هستند. 

بوتاکس برای رفع همه چین و چروک‌ها مورد استفاده است؟

بیشتر در یک‌سوم فوقانی صورت که ما ناحیه سیف یا امن می‌نامیم به‌راحتی قابل تزریق است، ولی اگر دور لب‌ها و خطوط چین‌های نازولبیال یا همان خط خنده مورد‌نظر باشد بازهم قابل تزریق است ولی دارای ریسک بیشتری است که دقت بیشتری را برای تزریق می‌طلبد. 

مدت تاثیر آن چقدر است؟ 

مدت تاثیر در افراد مختلف و استفاده از داروهای مختلف، متفاوت است. ولی بعضی اوقات داروی مشترکی را برای دو نفر استفاده کرده‌ایم که طول ماندگاری برای دو نفر متفاوت بوده است، بنابراین بسته به نوع پوست و آتروفی عضلات نتیجه متفاوت است ولی نوع دارو هم موثر است. برخلاف تصور برند‌های چینی طول مدت کوتاهی ندارند و حتی ممکن است بیشتر هم روی پوست بمانند. 

کاربردهای بوتاکس به جز خط چین و چروک‌های سطحی چیست؟ 

بوتاکس ابتدا به‌دلیل رفع سردرد وارد مقوله پزشکی شده و به‌دلیل داشتن اثر زیبایی در این مقوله هم وارد شده است ولی شایع‌ترین کاربرد آن، همان رفع چین و چروک و سردردهای میگرنی است که می‌تواند خیلی موثر باشد. یک کاربرد دیگر آن برای برطرف کردن تعریق زیر بغل است که با همان ماندگاری 4 تا 6 ماه قابل استفاده است. 

یک ویژگی منحصر به فرد در مطب دکتر امامی!

طول ماندگاری بوتاکس 4 تا 6 ماه است و در مطب من اگر به هر علتی دارو زود از دست برود که علت ممکن است پوست بیمار باشد یا بیمار فکر کند که نحوه تزریق پزشک دلیل آن بوده است، بیمار می‌تواند بعد از دو ماه برای تزریق مجدد مراجعه کند. 

کلینیک دکتر ترانه امامی، پزشک پوست، مو و زیبایی:

من ترانه امامی فارغ التحصیل سال 88 از دانشگاه پزشکی هستم و حدود پنج سال است که در زمینه پوست، مو و زیبایی کار می کنم. همچنین دوره زیبایی را در کشور کانادا گذرانده ام. 

در مطب ما  خدماتی از جمله: لاغری، لیزر موهای زائد، تزریق ژل و بوتاکس، پی آر پی مزوتراپی، میکرودرم ابریژم، برداشت خال و رفع جای جوش که شامل کارهایی مانند ساکسیشن و میکرودرم میکرونیدلینگ ارائه می شود.

شما عزیزان برای ارتباط با کلینیک دکتر ترانه امامی با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

تلفن: 02122915226

موبایل: 09122093956

آدرس: میرداماد، میدان محسنى، کوچه آزیتا، پلاک ١ واحد ٤

وب سایت: dr-emami

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ