آیا از شنوایى خود راضى هستید؟

mousavi
ارزیابی شنوایی و سمعک سپیدار: میزان شنوایی شما تا چه اندازه حائزاهمیت است؟! تا به حال شده با خود فکر کنید که این موضوع تا چه اندازه می‌تواند در زندگی شما به‌خصوص روابط اجتماعی‌تان تاثیرگذار باشد؟! همه حواس پنجگانه از اهمیت بسزایی برخوردار هستند که نمی‌توان تاثیر هر کدام را در زندگی خود نادیده گرفت. با این حال موقعیت‌های متفاوتی وجود دارد که طی آنها ممکن است به شنوایی شما آسیب‌های جدی وارد شود.

ارزیابی شنوایی و سمعک سپیدار:

افت شنوایی را دست‌کم نگیرید و به‌دنبال درمان آن باشید!

میزان شنوایی شما تا چه اندازه حائزاهمیت است؟! تا به حال شده با خود فکر کنید که این موضوع تا چه اندازه می‌تواند در زندگی شما به‌خصوص روابط اجتماعی‌تان تاثیرگذار باشد؟! همه حواس پنجگانه از اهمیت بسزایی برخوردار هستند که نمی‌توان تاثیر هر کدام را در زندگی خود نادیده گرفت. با این حال موقعیت‌های متفاوتی وجود دارد که طی آنها ممکن است به شنوایی شما آسیب‌های جدی وارد شود. بسیاری از ما قطعا ‌چنین موقعیت‌هایی را تجربه کرده‌ایم، به‌همین دلیل مهم است که بدانیم اکنون وضعیت شنوایی ما در چه سطحی است، به‌ویژه اینکه بسیاری از ما نمی‌دانیم ‌چه زمانی وضعیت شنوایی ما وخیم می‌شود. در ادامه خانم سپیده کرمی ادیولوژیست (شنوایی شناس) کلینیک سپیدار‌ به چند سوال مهم در زمینه شنوایی پاسخ می‌دهد.

میزان شیوع افت شنوایی چگونه است؟

تعدادی از افراد جامعه در رده‌های مختلف سنی دچار میزانی از افت شنوایی هستند و افت شنوایی انواع مختلفی دارد. این مشکل در افراد مسن بسیار شایع است. به‌طوری که می‌توان گفت اکثر افراد بالای 65 سال و تقریبا همه افراد بالای 80 سال کم شنوایی دارند.

ممکن است فردی دچار افت شنوایی شده باشد، اما متوجه آن نشود؟

کم شنوایی معمولا به‌تدریج و به مرور زمان بروز می‌کند به‌همین دلیل است که بسیاری از افراد تا چندین سال متوجه کم‌شنوایی خود نمی‌شوند.

افت شنوایی بر زندگی فرد چه تاثیری می گذارد؟

به مروز زمان افت شنوایی ممکن است بر گفتار و نوع ارتباط فرد با دیگران تاثیر منفی بگذارد و منجر به ناامیدی و دلسردی او شود.

چگونه می‌توان از بروز این مشکلات جلوگیری کرد؟

با تشخیص و درمان سریع و زودهنگام کم‌شنوایی می‌توان از آسیب بیشتر به شنوایی و بروز اختلالات جدی جلوگیری کرد یا حداقل آنها را به تعویق انداخت.

چگونه می توان کم شنوایی را درمان نمود؟

استفاده از سمعک تا حد زیادی پاسخگوی نیاز افراد کم‌شنوا است. افرادی که از وسایل کمک شنوایی استفاده می‌کنند، بهبود بارزی در کیفیت زندگی، ارتباطات اجتماعی و شخصی و وضعیت روحی خود احساس می‌کنند.

بسیاری از افراد به اشتباه تصور می کنند استفاده از سمعک باعث می شود سن شان بالاتر نشان داده شود یا آن را به عنوان ابزاری می دانند که ظاهری ناخوشایند دارد. به همین دلیل از این پروتز مهم استفاده نمی کنند نظر شما در مورد این تصور اشتباه چیست؟

این نکته بسیار مهم است که عدم ارتباط گیری با سایرین و نشنیدن صحبت و گفت‌وگوی دیگران با ما بسیار عامل ناخوشایندتری است نسبت به ظاهر سمعک، چه آنکه ظاهر سمعک‌های امروزی نسبت به سمعک‌های قدیمی‌تر بسیار کوچک‌تر و زیباتر شده است.

نکته!

جهت انتخاب مدل سمعک خود حتما با متخصص شنوایی‌شناس مشورت کنید، چراکه عوامل زیادی در انتخاب سمعک مناسب تاثیر‌گذار هستند و این کار بسیار تخصصی بوده و فقط شخصی توانایی انجام این کار را دارد که دارای تحصیلات دانشگاهی شنوایی‌شناسی باشد.

ارزیابی شنوایی و سمعک سپیدار:

خدمات این مرکز شامل: 

ارزیابی شنوایی ( ادیومتری و تیمپانومتری)غربالگری شنوایی نوزادان ( OAE)/ مشاوره، تجویز و تنظیم سمعک/ عرضه لوازم جانبی سمعک و وسایل کمک شنوایی ( باتری، ریموت کنترل، FM، رابط و مبدل بلوتوث تلویزیون)/ ساخت انواع قالب سمعک، قالب های محافظ آب و محافظ صدا/ بیماریابی شنوایی در مهدکودک ها و مدارس/ سنجش شنوایی، تجویز و تحویل سمعک در منزل

برای ارتباط با سمعک سپیدار با شماره ذیل تماس حاصل فرمائید:

02122894084

02122894075

09126046437

 آدرس:تهران، خیابان شریعتی، جنب حسینیه ارشاد، بن بست ارشاد، ساختمان پزشکان برگزیده، پلاک ۱، طبقه همکف، واحد ۵ 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ