چرا افراد لاغر نمی توانند سریع چاق شوند؟

غزاله ذوالفقاری
اگر می خواهید چاق شوید هرگز این کار را نکنید

شاید شما فقط به این فکر کنید که فرزندتان بیاشتهاست و تنها راهحلتان هم شربت اشتهاآور باشد! همین امر میتواند فرصت رشد بهتر و حتی قد بلند شدن فرزندتان را از او بگیرد! یا مثلا فکر کنید مصرف هرچه بیشتر پروتئین و مکملهای پروتئینی برای چاق شدن شما کافی است اما یادتان باشد مصرف پروتئین مازاد بر نیاز، خود از طریق افزایش اثر دینامیک پروتئینی، باعث کاهش وزن میشود! پس لطفا خوددرمانی را فراموش کنید و هرچه سریعتر به پزشک متخصص مراجعه کنید تا معضل لاغریتان، همیشگی و با راههای سالم درمان شود.

رهایی افراد بزرگسال از لاغری شرایط خاص خود را دارد و تجربیات متعدد و موفق روزمره نشان میدهد پیروی از برنامه غذایی واقعا نجاتبخش است.

به خاطر داشته باشید تنها زیاد خوردن باعث خلاصی از لاغری نمیشود. بعضی از میوهها، آبمیوهها، عرقیات و عادتهای غذایی و عادات زندگی خود باعث لاغری میشوند، بنابراین هیچ نسخه یکسانی برای همه افراد لاغر وجود ندارد که بتوان آن را به همه توصیه کرد. شرایط هر فرد باید توسط متخصص بررسی شود تا با توجه به شرایط اختصاصی او، رژیم تجویز شود و به این ترتیب است که میتوانید از شر لاغری خلاص شوید!

برخلاف رژیم افراد چاق، رژیمهایی که برای افزایش وزن افراد لاغر تجویز میشود، معمولا زمانبر هستند و شاید حتی از یک ماه تا 3 ماه زمان لازم باشد تا وزن فرد لاغر زیاد شود. عوض و بدل کردن کارشناس تغذیه با این تصور که رژیم غذایی این کارشناس موثر نبوده یا ترک عجولانه رژیم با این تصور که «جواب نمیدهد!» از اشتباهات رایج هستند. به یاد داشته باشید برای حل مشکل لاغری باید صبور باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ