آیا دوست دارید در بهترین دانشگاه پزشکی ترکیه تحصیل کنید؟

روشنگران سیمرغ، تنها نماینده رسمی دانشگاه آیدین استانبول در ایران، شما را راهنمای می کند

موسسه روشنگران سیمرغ

با کشور ترکیه بیشتر آشنا شوید

ترکیه حدود ۷۲ میلیون نفر (براورد ۱۳۸۷) جمعیت دارد، که حدوداً ۷۵ درصد مردم سنی و ۱۵ تا ۲۵ درصد هم علوی هستند. با این که حکومت ترکیه لائیک است ولی بسیاری از مردم هنوز به دین اسلام پایبند هستند و عید فطر و عید قربان در این کشور تعطیل رسمی است. همچنین در ترکیه حدود ۷۵ درصد مردم ترک و ۲۰ درصد نیز کرد هستند که بیشتر در جنوب خاور کشور زندگی می‌کنند امّا به تدریج با مهاجرت، در نواحی دیگر به‌ ویژه استانبول و آنکارا نیز جمعیت چشمگیری را تشکیل داده‌اند.

زبان رسمی ترکیه، ترکی (استانبولی)  است که در گذشته با خط عربی(عثمانی) نوشته می‌شد و از زمان تشکیل جمهوری ترکیه توسط آتاترک در سال ۱۳۰۲ هجری خورشیدی (۱۹۲۳) با خط لاتین نوشته می‌شود. ترکیه در میانه دو فرهنگ شرقی و غربی قرار دارد هرچند فرهنگ این کشور به شرق بسیار نزدیکتر است تا به غرب.

ترکیه با نام امپراتوری عثمانی در چند سدهٔ گذشته، بخش‌های بزرگی از خاورمیانه و جنوب خاوری اروپارا در دست داشت. تا اینکه پس از جنگ جهانی اول و فروپاشی امپراتوری عثمانی، جمهوری ترکیه به رهبری مصطفی کمال پاشا آتاترک در سال ۱۳۰۲ (۱۹۲۳) تأسیس شد

مردم و زبان

زبان بیش تر مردم در ترکیه ترکیاست ولی در کنار آن زبانهای کردی(بیشتر) و ارمنی در میان گروه‌های قومی استفاده می‌شود. گروه‌های قومی کوچک‌تری چون لازها، زازاها، عربهاو چرکس‌ ها به تنوّع زبانی و فرهنگی این کشور افزوده‌اند.

کردهای ترکیه بیش تر در جنوب شرقی و شرق کشور زندگی می‌کنند. زبان رسمی این کشور ترکی است. گروه‌های قومی کوچک‌تر در ترکیه عبارت‌اند از آذربایجانی‌ها (شمال شرق)، لازها (شمال)، عرب‌ها (جنوب) و ارمنی‌ها (استانبول).

دین و فرهنگ

نخستین قانون اساسی جمهوری ترکیه در سال ۱۹۲۴ میلادی تهیه شده‌است دین رسمی ترکیه را اسلام تعیین نموده‌است. لیکن در اصلاحات قانون اساسی سال ۱۹۲۸ این ماده قانونی حذف و با تاکید بر جدایی دین از سیاست، ترکیه کشوری با دولت و حکومت سکولار)جدایی دین از سیاست (معرفی گردیده‌است. بنابر آخرین آمار موجود در ترکیه حدود ۹۸ درصد جمعیت این کشور را مسلمانان و ۲ درصد را مسیحیان و کلیمیان و پیروان دیگر ادیان تشکیل می‌دهند.

مسلمانان ترکیه بیشتر پیرو مذهب تسنن می‌باشند که از میان آنها حنفی‌ها بزرگترین گروه به‌شمار می‌آیند که عمدتاً در مرکز و غرب ترکیه ساکن هستند. شافعی‌ها با جمعیتی کمتر در مناطق شرقی ترکیه مستقراند و اکثرا کرد هستند. شمار پیروان مذاهب دیگر بسیار کم می‌باشد. روی هم رفته پیروان ادیان در ترکیه به دو قسمت اصلی تقسیم می‌شوند:

الف)پیروان دین اسلام، که خود به چند مذهب تقسیم می‌شود و اهم آنها عبارتند از:

  1. حنفی‌ها: جمعیت قابل ملاحظه‌ای از اهل سنت ترکیه را تشکیل می‌دهند.
  2. شافعی‌ها: شاخه‌ای از اهل سنت است که پیروان آن را بیشتر کردها تشکیل می‌دهند.
  3. پیراوان سایر فرق اهل سنت.
  4. علویان که خود به چهار دسته تقسیم می‌شود و بنابر آمار رسمی دولت ترکیه حدود ۱۲ میلیون نفر پیرو دارد.

ب) پیروان ادیان دیگر به‌جز اسلام، که در کل ۲ درصد از جمعیت ترکیه را تشکیل می‌دهند.

اختلاف ساعت

استانبول و آنتالیا حدود یک ساعت و نیم از تهران عقب تر می باشند.

تحصیل در دانشگاه های ترکیه

کیفیت تحصیل عالی در ترکیه بسیار متفاوت است برخی از دانشگاه های ترکیه با دانشگاه های مشهور جهان قابل مقایسه هستند (دانشگاه های فنی و صنعتی ترکیه غالباً با دانشگاه های آمریکایی مقایسه می شوند و تقویم آموزشی آن ها شبیه به دانشگاه های آمریکایی است)‌

دانشگاه های ترکیه فعالیت زیادی در برنامه های بورس سقراط-اراسموس (Socrates-Erasmus) کمیسیون اروپا دارند که در امر انتقال دانشجو در دانشگاه های اتحادیه اروپا نقش بسزایی را ایفا می کند. تعداد دانشجویان ترکیه که در دانشگاه های سایر کشورها تحصیل می کنند هرساله رو به افزایش است. تعداد دانشجویان بین المللی نیز هرساله در ترکیه در حال افزایش است.

معرفی دانشگاه آیدین

معرفی دانشگاه: دانشگاه آیدین استانبول ( İstanbul Aydın University) یک دانشگاه غیردولتی و معتبر ترکیه است که در مقاطع کاردانی تا دکترا به زبان های انگلیسی و ترکی دانشجو تربیت میکند. این دانشگاه در داخل شهر استانبول و نزدیکی فرودگاه واقع شده، دارای پردیسی زیبا و دانشجوپسند با دسترسی آسان به کلیه نقاط و مرکز شهر با استفاده از وسایل حمل و نقل شهری (اتوبوس، تراموا و مترو) میباشد. مدارک صادره از سوی این دانشگاه در مقاطع کاردانی و کارشناسی به صورت قطعی و در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا مشروط به انتشار یک مقاله و احراز معدل 3 از 4 مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری است. مؤسسه شبکه دانش فرا اطلاع با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری و نماینده دانشگاه آیدین در ایران، دارای دفاتر فعال در شهرهای تهران، استانبول و آنکارا بوده، شما را از لحظه مشاوره در ایران تا استقرار در دانشگاه و منزل در کلیه شهرهای ترکیه همراهی مینماید.

دوره های آمادگی زبان: ترکی استانبولی در 6 سطح مختلف تا یک سال تحصیلی کامل (9 ماه) و دوره آمادگی زبان انگلیسی به مدت یک یا دو نیمسال تحصیلی

دوره های کاردانی و فنی- حرفه ای (2 ساله): حسابداری و مالیات، مترجمی کاربردی انگلیسی-ترکی، مترجمی کاربردی روسی-ترکی، مترجمی کاربردی اسپانیایی-ترکی، مرمت معماری، تکنولوژی اتومبیل، حسابداری و بیمه، مدیریت دفترداری و کمک مدیری، مدیریت بازگانی**، کودکیاری، مد و طراحی نساجی، تجارت خارجی*، تکنولوژی مواد غذایی، طراحی گرافیکی، مراقبت و زیبایی مو، برنامه نویسی کامپیوتر**، فنآوری کامپیوتر*، مدیریت تشریفات، تشریفات، مدیریت منابع انسانی، فنآوری های امنیت اطلاعات*، زرگری و طراحی جواهرات، بهداشت و امنیت کارگری، طراحی مناظر و محیط زیست، لجستیک، بازاریابی، چاپ و فنآوریهای انتشارات، عکاسی و ویدئو، روباط عمومی و تبلیغات، مدیریت مستغلات، برنامه نویسی رادیو و تلویزیون، طراحی کفش، توریسم و راهنمایی، روزنامه نگاری و انتشارات اینترنتی (در دست تصویب)، زبانهای خارجی برای اهداف ویژه، دوره های آمادگی زبان (1 ساله) عربی، انگلیسی، روسی و اسپانیایی

دانشکده ها

دانشکده علوم

دانشکده مهندسی و معماری

دانشکده اقتصاد و بازرگانی

دانشکده هنر

دانشکده ارتباطات

دانشکده علوم تربیتی

دانشکده حقوق

دانشکده دندانپزشکی

برخی از ویژگی های شاخص دانشگاه آیدین ترکیه

بیش از40.000 دانشجو،بیش از 4000 دانشجو بین الملل

دانشگاه استانبول آیدین دارای  Lable ECTSمی باشد و مدرک این دانشگاه مورد تایید کشورهای اروپایی و آمریکا است

تحصیل در رشته های پزشکی،دنداپزشکی ورشته های غیر پزشکی در کلیه مقاطع وگرایش های مختلف تحصیلی

جایزه بهترین دانشگاه وقفی در سال 2016 در کل ترکیه

کسب مقام بهترین دانشگاه سال از طرف مجله “اکوویترین ترکیه”از بین دانشگاه های سراسری ترکیه

بزرگترین دانشگاه وقفی کل ترکیه و بیشترین ترجیح و اولویت دانشجویان بین الملل برای تحصیل در این دانشگاه طبق آمار رسمی وزارت علوم ترکیه

میزبان اتحادیه بین الملل دانشگاه های اروپا وآسیا (EURAS)

50% بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی و امکان تحصیل به زبان انگلیسی و ترکی در این دانشگاه

جایزه مجتمع درمانی وآموزشی نمونه سال از طریق مجلس ترکیه به دانشگاه استانبول آیدین ترکیه و همکاری این دانشگاه برای رشته پزشکی با بیمارستان معروف “مدیکال پارک” استانبول.

 

شروع ثبت نام در رشته پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه استانبول آیدین.

رشته پزشکی به زبان ترکی بوده و هزینه هر سال آن ١٥٠٠٠ دلار است.

پاسخگویی 24 ساعته

جهت مشاوره و ثبت نام در رشته های دندانپزشکی، پزشکی و غیرپزشکی در کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه استانبول آیدین و همچنین شرکت در آزمون بورسیه این دانشگاه با موسسه روشنگران سیمرغ در ارتباط باشید :

دانشگاه آیدین استانبول هر ساله در ماه مبارک رمضان تمامی دانشجویان بین المللی را هر روزه به افطار مهمان می کند.

23/ 04/ 96 تاریخ آزمون ورودی دانشگاه در ترکیه

20/ 04/ 96  تاریخ اتمام ثبت نام

موسسه روشنگران سیمرغ

شما می توانید جهت ارتباط با موسسه روشنگران سیمرغ، با شماره تلفن های ذیل تماس حاصل فرمائید:

موبایل: 09120929224  –  09144150356

تلفن: 02122255125

فکس: 0212225126

آدرس: تهران میرداماد میدان مادر (محسنی) برج بیژن طبقه ۱۱ واحد ۴

وب سایت: roshangaranesimorgh.com

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ