فستول، شقاق و هموروئید را چطور درمان کنیم؟

mousavi
دکتر نریمان زاده متخصص جراحی عمومی و زیبایی: یکی از شایع ترین علت های مراجعه که به جراح عمومی بیماری هایی در ناحیه معقد است. خیلی از این افراد با علائمی مثل درد، خارش یا خونریزی در ناحیه مقعد به جراح عمومی مراجعه می کنند.

دکتر نریمان زاده متخصص جراحی عمومی و زیبایی:

یکی از شایع ترین علت های مراجعه که به جراح عمومی بیماری هایی در ناحیه معقد است. خیلی از این افراد با علائمی مثل درد، خارش یا خونریزی در ناحیه مقعد به جراح عمومی مراجعه  می کنند. یکی از علت های شایع این علائم بیماری هموروئید یا شقاق است. در صورت تشخیص این بیماری ها پزشک متخصص تشخیص می دهد بسته به پیشرفت بیماری چه درمانی به کار گرفته شود؛ اما در ابتدا اولین قدم دارو درمانی و رژیم غذایی است. اما بیماری دیگری مثل فیستول مقعدی ممکن است از همان ابتدا نیاز به جراحی داشته باشد.پ؛ چرا که آبسه به طور خودبه خود تخلیه نمی شود، تنها روش قطعی درمان، برش دادن آبسه و تخلیه آن است. به دنبال خروج چرک که با بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی و توسط جراح انجام می شود، از شدت درد کاسته می شود.

هموروئید:

یبوست ، به خصوص یبوست شدید و طولانی که با زور زدن هنگام دفع همراه است ، اسهال ، مصرف مداوم ، و زیاد ملین ها ، حالات ایستادن و نشستن های طولانی و تغذیه ناکافی با مواد فیبری ، عدم تحرک کافی که منجر به کاهش قدرت عضلانی عضلات ناحیه ی لگن می شود و عوامل زمینه ای یا ژنتیکی از علل ایجاد هموروئید هستند.

علائم:

  • درد در مقعد و اطراف آن
  • خارش
  • خونریزی

درمان:

هنگامی که فرد مبتلا به بواسیر یا هموروئید توسط پزشک معاینه می شود و نوع و درجه بواسیر آن تشخیص داده شد به صلاح دید پزشک از یکی از روش های درمان هموروئید از جمله لیزر یا رابربند یا استپلر یا درمان خانگی به کار گرفته می شود.

شقاق:

علت ایجاد شقاق، ترومای ناشی از عبور مدفوع سفت و یا اسهال طولانی است. همچنین مواردی مانند زایمان، سابقه جراحی مقعد و مصرف نابجای ملین ها نیز جزء علل این بیماری ذکر  شده اند.

علائم:

  • درد هنگام اجابت مزاج
  • خون ریزی هنگام اجابت مزاج(خونریزی معمولاً روشن بوده و بصورت رگه ای روی مدفوع دیده می شود)

درمان :

برای درمان ابتدا سعی می شود با مصرف داروهای تجویزی ( موضعی یا مصرفی) و همچنین رژیم غذایی درست این مشکل را درمان کرد؛ اما عمل جراحی در صورتی باید درنظر گرفته شود که روش های درمانی دیگر در بهبود شقاق مقعد جواب نداده باشند. در صورتی که شقاق مقعد چندین بار برای شما اتفاق بیفتد، جراحی بهترین روش درمان آن است.

فیستول مقعدی

اگر دهانه غده هایی که در نزدیکی مقعد هستند بسته شود، غده دچار عفونت می گردد و تدریجا متورم می شود و حاوی چرک خواهد شد. این حالت باعث ایجاد آبسه در نزدیکی مقعد می شود.

علائم:

  • ورم همراه با درد شدید
  • قرمزی و التهاب بافت های اطراف

درمان:

فیستون های مقعدی عودشان خیلی بالا است بااین حال جراح تمام سعی خود را می کند تا بدون درمان جراحی این مشکل را درمان کند. برای همین ممکن است ابتدا دارو درمانی انجام شود و سپس در صورت نیاز جراحی!

جراحی با لیزر بهتر است یا لیزر؟

خیلی تفاوتی در لیزر نیست با تیغ جراحی نیست. چرا که وسیله ای که برش باهاش ایجاد می شود متفاوت است. در لیزر برش با لیزر و در جراحی باز برش با تیغ جراحی است. با این ها برای انتخاب نوع جراحی، جراح تصمیم می گیرد که بسته به اندازه و شرایط بیمار از چه روشی برای جراحی انجام دهد.

 

دکتر نریمان زاده متخصص جراحی عمومی و زیبایی:

در زمینه جراحی دستگاه گوارش، جراحی لاپاراسکوپی و در بخش تشخیص و درمان تمامی بیماریهای نشیمنگاهی، دستگاه گوارش، تیروئید، پستان و… فعالیت دارد. شیوه ی درمان دکتر داود نریمان زاده به این صورت است که ابتدا بیماری را تشخیص داده، سپس اقدام به درمان قطعی به روش دارو درمانی و یا در صورت نیاز اقدام به عمل جراحی می کند. عمل جراحی توسط دکتر نریمان زاده به دو شیوه ی عمل جراحی باز و عمل جراحی لاپاراسکوپی است. جراحی های انجام گرفته توسط دکتر نریمان زاده شامل: جراحی معده، جراحی دستگاه گوارش، جراحی مری، جراحی پستان، جراحی بیماریهای دستگاه گوارش: بواسیر، همورویید، شقاق، جراحی کیسه صفرا و…. است. دکتر نریمان زاده در بخش سرطان شناسی و سرطان درمانی نیز فعالیت های گسترده ای دارد.

شما می توانید جهت ارتباط با دکتر نریمان زاده، با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

021۸۶۰۳۷۵۵۲  

021۸۸۹۰۱۳۸۴

آدرس: تهران، ضلع جنوب شرقی میدان فاطمی، روبروی بیمارستان سجاد، پلاک ۴۰ ، ساختمان پزشکان ۲۸، طبقه دوم، واحد ۷

وب سایت narimanzadeh.ir

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ