در 30 سالگی، چگونه باید از پوست خود مراقبت کنیم؟

آزاده فراهانی
مراقبت های لازم برای داشتن پوستی مناسب در سی سالگی.

دکتر سوزان تیلور، استادیار پوست در دانشگاه کلمبیا معتقد است: «حتی اگر به خوبی از پوستتان مراقبت کرده باشید، در سنین 30 سالگی احتمالاً شاهد بروز خطوط باریک و چین و چروک خصوصاً در اطراف چشم‌ها و دهانتان خواهید بود».

 

پاک کننده‌ها:

به هنگام صبح، از یک شوینده (پاک‌کننده‌ی) حاوی آلفاهیدروکسی اسید (AHAs)استفاده کنید تا منجر به پوسته‌ریزی شود. به هنگام عصر از یک شوینده روغنی استفاده کنید.

 

ضدآفتاب:

علاوه برداشتن SPF 15 تا 20 و محافظت علیه اشعه‌های UVA و UVB، ضد آفتاب شما بایستی محتوی آنتی‌اکسیدان‌هایی، نظیر چای سبز یا سفید، انار یا ویتامینباشد. این آنتی‌اکسیدان‌ها از پوست شما در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. زمان آن فرارسیده است که از کرم‌های چشم، به‌طور روزانه استفاده کنید.

دکتر تیلور توصیه می‌کند برای پوشش دادن دوایر تیره‌ی پوست، از ضدآفتاب‌های حاوی هیدروکینین، ویتامین C و ترکیبات بوتانیکال استفاده کنید. این ترکیبات نظیر اسید کوجیک، سُوی یا شیرین بیان باعث درخشندگی پوست می‌شوند. برای پوشش دادن مناطق پف کرده‌ی پوست، از ضدآفتاب‌های حاوی کافئین استفاده کنید و در نهایت برای مرطوب کردن هرچه بیش‌‌تر، ضدآفتاب‌های حاوی هیالورونیک اسید را انتخاب کنید.

 

مراقبت‌های شبانه:

هیرش معتقد است: «از هنگامی‌که وارد دهه‌ی سوم عمرتان می‌شوید، دیگر رتینوئید یا رتینول برای شما ایده‌آل نیستند». بنابراین در صورتی‌که متخصص پوستتان، رتینوئید برایتان نسخه نکرده، از یک کرم شبانه یا سرم حاوی رتینول استفاده کنید.

( منبع: mahyanews.com )


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ