میکرونیدلینگ چیست؟

دکتر فرشته اسلامی، پزشک پوست، مو و زیبایی: چند سالی است که از دستگاهی به نام میکرونیدلینگ استفاده می شود که در واقع یک پن دارد که دارای یک سری سوزن های ظریف است. این دستگاه با فرکانس خیلی بالا می تواند این سوزن ها را با قطر های معین که روی خود دستگاه قابل تنظیم است وارد پوست کند که این امر باعث می شود سلول هایی به نام کلاژن که داخل پوست هستند را تحریک کرده و باعث شادابی و خاصیت کشسانی پوست می شوند.

دکتر فرشته اسلامی، پزشک پوست، مو و زیبایی:

چند سالی است که از دستگاهی به نام میکرونیدلینگ استفاده می شود که در واقع یک پن دارد که دارای یک سری سوزن های ظریف است. این دستگاه با فرکانس خیلی بالا می تواند این سوزن ها را با قطر های معین که روی خود دستگاه قابل تنظیم است وارد پوست کند که این امر باعث می شود سلول هایی به نام کلاژن که داخل پوست هستند را تحریک کرده و باعث شادابی و خاصیت کشسانی پوست می شوند.

در بعضی افراد که این کلاژن ها تحلیل رفته و کهنه شده اند این ورود و خروج سوزن ها با فرکانس خیلی بالا در عمق مشخص می تواند سلول های سازنده کلاژن را بیدار و فعال کنند که باعث می شود کلاژن های جدید و تازه ایجاد شود.

میکرونیدلینگ فقط نقش جوان سازی دارد یا در موارد دیگر مانند جای زخم نیز کاربرد دارد؟

میکرونیدلینگ اگر تنها استفاده شود معمولا فقط نقش جوان سازی دارد اما به طور معمولا این روش با استفاده از مواد مزوتراپی همراه است. این مواد موثر و شگفت‌انگیز اثری مشابه کرم مغذی ترکیب شده با مرطوب کننده دارد، اما چون مستقیماً داخل پوست تزریق می‌شود، اثر آن چندین برابر است. به طور خلاصه می‌توان گفت که در مزوتراپی صورت، ویتامین‌ها و دیگر مواد مغذی در ناحیه مورد نظر تزریق می‌شوند تا سلامت و جوانی به صورت بازگردد. مواد مزوتراپی متنوع هستند برای لک، آکنه جوش، جوان سازی، لیفت و همین طور برای کاهش سلولی یا کاهش چربی استفاده می شوند و اگر این مواد هم زمان با دستگاه میکرونیدلینگ استفاده و تزریق شوند همان کاربرد مزوتراپی را داشته ولی اثر مضاعف داشته و خاصیت آن را تشدید می کنند.

استفاده از دستگاه میکرونیدلینگ با وجود سوزن ها با درد همراه است؟

قبل از انجام میکرونیدلینگ یک بی حسی موضعی با پماد روی پوست این افراد برای حدود بیست دقیقه تا نیم ساعت انجام می گیرد و صبر می کنیم تا بی حسی در ناحیه مورد نظر صورت گیرد. بعد از این مرحله  افراد معمولا درد خاصی را حس نمی کنند، به علاوه این سوزن ها بسیار ظریف هستند چون با فرکانس بالا وارد و خارج پوست می شوند که معمولا فرد دردی را احساس نمی کند.   

استفاده از میکرونیدلینگ در چه سنی پیشنهاد می شود؟

از سن 20 تا 65 سالگی بستگی به شرایط پوستی فرد مخاطب دارد.

آیا میکرونیدلینگ عوارض دارد؟

نه مگر اینکه توسط افراد غیر پزشک و متبحر که با آناتومی پوست آشنایی ندارند، انجام شود. چرا که یک پزشک به این مسئله آگاه است که برای چه مشکلی چه روشی و با چه شیوه ای مناسب است. به عنوان مثال برای رفع لک، نحوه تزریق و عمق ورود سوزن خیلی فرق می کند با کسی که برای جوان سازی از میکرونیدلینگ استفاده می کند. قسمت های مختلف صورت عمق های متفاوتی دارند و فقط یک پزشک می تواند این اطلاعات را داشته باشد.

برای جوان سازی پوست روی چه نواحی از صورت امکان استفاده از میکرونیدلینگ وجود دارد؟

جوانسازی روی پوست صورت، گردن، غبغب و ناحیه ی زیر بغل هم می توانند انجام بدهند.

دکتر فرشته اسلامی، پزشک پوست، مو و زیبایی:

دکتر فرشته اسلامی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی ایران است که مدت 16 سال است در حوزه پوست و زیبایی فعالیت می کنند. 

خدماتی که در مطب پزشکی دکتر فرشته اسلامی ارائه می شوند:

تزریق بوتاکس، تزریق ژل، میکرونیدلینگ، مزونیدلینگ، هایفوتراپی، آرفرکشنال، میکرودرم ابریژن، خال برداری، کاشت و جوانسازی با نخ و …

آدرس و شماره تماس مطب دکتر فرشته اسلامی:

تهران، تهرانپارس، خ فرجام شرقی، نرسیده به فلکه دوم، جنب بانک ایران زمین، پ٣١، واحد ١٣

02177719224

09373995017

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ