چگونه با بزرگترین رقیب‌تان رقابت کنید؟

شاید تلفن همراه، تنها وسیله سرگرمی همسرتان باشد، اگر می‌خواهید او را ترک دهید، باید به فکر داشتن سرگرمی‌های مشترک باشید و وقتی برای بی‌حوصله ماندن و پناه بردن به تلفن همراه باقی نگذارید.

واقعا همراهش باشید

به همسرتان و نیازهای واقعبینانه او، توجه کنید و با ایجاد محیطی صمیمی و کم استرس، وابستگیاش به این وسیله را کم کنید. شاید تنهایی همسرتان در دنیای واقعی او را به استفاده از این وسیله عادت داده است. حالا نوبت شما و دیگر دوستان صمیمی اوست که وارد میدان شوید و با پر کردن تنهایی و خلأهای عاطفی او، اعتیادش به این وسیله را از بین ببرید.

او را از خطر باخبر کنید

یکی دیگر از دلایل استفاده نابجا از موبایل، ناآگاهی از مضرات آن است. شما میتوانید با اطلاع رسانی و ایجاد آگاهی در مورد مضرات چنین وابستگیهایی، به کاهش آن کمک کنید. پس با همسرتان در این موارد صحبت کنید و او را از خطری که در کمینش است باخبر کنید.

سرگرمی دونفره پیدا کنید

شاید تلفن همراه، تنها وسیله سرگرمی همسرتان باشد، اگر میخواهید او را ترک دهید، باید به فکر داشتن سرگرمیهای مشترک باشید و وقتی برای بیحوصله ماندن و پناه بردن به تلفن همراه باقی نگذارید. برنامههایی مانند رفتن به سینما، تماشای یک مسابقه ورزشی، دیدن فیلم یا سریال و… برای هر دوی شما راهکاری مناسب است.

با او شفاف صحبت کنید

با همسرتان در این مورد صحبت کنید و بدون حاشیه رفتن یا پردهپوشی، احساس واقعی خودتان را از اعتیاد او به زبان بیاورید. مراقب باشید که لحنتان تند، سرزنش آمیز یا حتی نصیحتگونه نشود بلکه با مهربانی و کمک گرفتن از واژههای مناسب، بگویید «وقتی چند ساعت  موبایل در دستت میگیری من این احساس بد را پیدا میکنم.» البته مراقب باشید که در زمان نامناسب این موضوع را مطرح نکنید. خستگی و بیحوصلگی همسرتان یا مشغول بودن او به انجام یک کار، میتواند توجهش به صحبتهای شما را کم کند و آن را بیاثر کند.

بگویید چه حسی دارید

ابراز خواستههای قلبی خود و احساس رنجش به طور واضح و شفاف نسبت به استفاده نابجا از تلفن همراه توسط همسرتان از سوی شما، همچنین بیان علاقه واقعی شما به همصحبتی با همسرتان بدون جریحهدار کردن شخصیتش سبب میشود او تأمل بیشتری در رفتارش داشته باشد و به توقعات واقع بینانه شما توجه بیشتری کند.

بگذارید خودش آگاه شود

«تلفن همراه روزی چند ساعت در دستان شماست؟» این سوال را از همسرتان بپرسید و از او بخواهید هوشیارانه این زمان را محاسبه کند. از صبح که در تختخواب چشمهایش را میمالد و گوشی را در دستش میگیرد، تا روی صندلی مترو و حتی پشت میز غذا و… همه را محاسبه کند تا از این راه متوجه زمانی که بهدلیل تلفن همراه از دست میدهد باشد. تا زمانی که همسرتان به این باور نرسد که این تکنولوژی مفید، به زندگیاش صدمه میزند، نمیتواند قدمی برای ترک اعتیاد بردارد. در قدمی دیگر از او بخواهید فهرستی از 5 مشکل اصلی که استفاده بیرویه تلفن همراه برایش ایجاد کرده را بنویسد و 5 فایده قطع استفاده از آن را هم روی کاغذ بیاورد. فراموش نکنید که شما نمی توانید او را مجبور به ترک این عادت بکنید، بلکه همسرتان باید خودش به این نتیجه برسد که با استفاده کمتر از تلفن همراه، شرایط بهتری پیدا میکند.

با بی برنامگی مبارزه کنید

از همسرتان بخواهید برنامههایی را برای روزش تنظیم کند و در پایان روز، کارنامه فعالیتش را بررسی کند. او تا چه اندازه به برنامه اش پایبند بود؟ آیا استفاده بیرویه از تلفن همراه باعث شده به کارهای ضروریاش نرسد؟ اگر چنین است با هم در این مورد صحبت کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ