می‌خواهید به روحتان آرامش هدیه دهید؟

پرورش گل می‌تواند در آرامش این روح نقش مهمی داشته باشد...

انسان، صرفا‌ یک‌ جسم نیست که به رسیدگی نیاز داشته باشد، بلکه دارای روحی است که پروراندن و آرامش آن نیز، اهمیت زیادی دارد. این، تفاوت انسان با دیگر موجودات زنده است ، پرورش گل می‌تواند در آرامش این روح نقش مهمی داشته باشد

و آن‌ها عشق می آورند….

گل‌ها و گیاهان تا زمانی‌که از ریشه خود جدا نشده‌اند، زنده و دارای حواس هستند و مغز و ادراک آن‌ها، به‌صورت ذرات ریزی در تمام گلبرگ‌ها، ساقه‌ها و ریشه‌های‌شان پراکنده شده که به آن «ژن» می‌گوییم. بنابراین آن‌ها هم مانند انسان‌ها، عشق و محبت را درک می‌کنند. این مسئله از نظر علمی هم به اثبات رسیده که وقتی با گل‌ها و گیاهان با عشق صحبت می‌کنیم یا آن‌ها را مورد نوازش قرار می‌دهیم و برای‌شان موسیقی‌های ملایم پخش می‌کنیم، تاثیر فوق‌العاده‌ای در رشد و حتی زیبا‌ترشدن آن‌ها می‌گذاریم. همچنین ثابت شده گل‌ها، انسا‌ن‌ها را مملو از عشق و هیجان می‌کنند. بنابراین رفتار ما با گل‌ها هم، باید سرشار از عشق و محبت باشد و این درست نیست که بعضی افراد از گل‌ها، صرفا برای کادو‌ دادن استفاده کنند و فقط به چشم یک کالا و تکه چوب به آن نگاه کنند!

باور من به‌عنوان یک روانپزشک این است که تاثیر یک خانه کوچک 50متری آراسته ‌شده با چند گل زیبا یا گلدان‌های طبیعی  بر انسان باشد، بسیار بسیار بیشتر از‌ یک خانه 180 متری است که هیچ گیاه طبیعی و زنده‌ای ندارد و فقط با اجسام و گل‌های مصنوعی تزئین شده  است. توصیه می‌کنم افراد، منازل و محل کارشان را حتی شده با یک شاخه گل یا یک گلدان کوچک و فقط با هزینه‌ای بسیار اندک که برای‌شان نیز مقرون به‌صرفه باشد، مزین کنند و خیلی زود، متوجه تاثیرات مثبتی که این موجودات زیبا، می‌توانند بر روح و روان آدمی بگذارند، بشوند.

دکتر مجد، روانپزشک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ